Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Stora kokboken  (läst 5041 gånger)

Valma

• Och allt är början, mittoppi och slut..
Stora kokboken
« skrivet: 18 nov-05 kl 19:20 »
Om ni ska köpa En kokbok så ska ni leta efter "Stora kokboken - hushållets uppslagsbok i alla matfrågor" som är sammansatt 1940 av skolkökslärarinnorna Edith Jonsson och Britta Hallman-Hallgren. Här finns allt från näringslära till styckningsbeskrivningar och recept på morkullor m.m.
Jag fick ett utmärkt exemplar av min man i julklapp för några år sedan, berikat med ett kvitto från 60-talet:
2,7 kg Vättern Röding inklusive hemkörning 43,85 kr.
Men, det var nog en rejäl slant då.

Nåväl, en riktigt bra kokbok utan onödiga champagnekokta sparrisar med tryffelflarn.

/Valma
Får, höns, hund, katter, grisar och heltidsjobb.

Sol

• Skåne
    • fingerfardig
Re:Stora kokboken
« Svar #1 skrivet: 14 feb-06 kl 21:59 »
Måste bara tacka för det bra tipset, har idag införskaffat denna trevliga bok, som jag kommer ha mycket nytta av.  ;D ;D  Tack, Tack!

Johan1

Re:Stora kokboken
« Svar #2 skrivet: 15 feb-06 kl 18:56 »
Den har jag fått av min mormor, som fick den 1942 när hon fyllde 20.
Nästan 700 sidor med massor av recept!

Dela detta:

* Inloggade just nu

561 gäster, 3 användare
Berberis, Robertshept, Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser