Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vikinga/medeltida-skor  (läst 6899 gånger)

Jörgensen

• bryttjorp.se
Vikinga/medeltida-skor
« skrivet: 24 mar-09 kl 14:32 »
Jag behöver sy ett par vikingaskor. Är det nån här som sitter på ett bra mönster och lite goda råd? Om nån har ett par 43:or och vill byta mot något i smide så kan vi hitta på nåt
*Janne Jörgensen*

elsas

• englas
SV: Vikinga/medeltida-skor
« Svar #1 skrivet: 24 mar-09 kl 19:04 »
Kolla den här sidan, där har jag hittat mycket skoj att sy. :D   http://www.lollossida.se/ladersnabelsko.htm

Evendim

• -
« Svar #2 skrivet: 24 mar-09 kl 21:46 »
Har en del mönster........ beror ju på vilken modell du tänkt dig.
Inga 43:or uppsydda nu dock. Hade du tänkt sy själv eller köpa/byta färdiga? Och till när behöver du dem?

Är kanske lite för trött o ser inte vad jag läser  8), så jag fortsätter här....(därför raderar jag inte vad jag skrivit ovan....)

Jag har bl.a Skoboken, som de rekommenderat på historiska världar. (såg att du frågat där också)
Vi kan nog kanske lösa något, så hör av dig.
« Senast ändrad: 24 mar-09 kl 22:08 av Shadow »

Jörgensen

• bryttjorp.se
« Svar #3 skrivet: 25 mar-09 kl 08:00 »
Antingen syr jag själv, och då underlättar det med ett mönster. Eller så om någon vill byta, antingen färdiga skor, skinn eller sy-utrustning så kan vi diskutera det. Jag har inget färdigt att byta mot utan då smider jag något enligt önskemål
*Janne Jörgensen*

jenses

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 26 mar-09 kl 13:19 »

Dela detta:

* Inloggade just nu

441 gäster, 3 användare (1 dolda)
Stengrim, Hans Hultén

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser