Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad gäller för bygglov utanför detalj planerat område.  (läst 19386 gånger)

Rödskägg

• Småland
SV: Vad gäller för bygglov utanför detalj planerat område.
« Svar #40 skrivet: 31 mar-09 kl 09:57 »
Det är ju knappast vettigt. Dessutom är det knappast vare sig tomtpriset eller anslutningspriset som gör att folk väljer att inte bygga där.
"Varje generation skrattar åt gamla moden, men följer rättroget de nya"

Henry David Thoreau

Attes matte

• Jämtland
« Svar #41 skrivet: 31 mar-09 kl 13:05 »
Att kommunen släppte frågan. Jag fick bygglovet beviljat och alla hadde förträngt frågan om försäkringen.

Kommunen!? De två handläggare jag har på plan&bygg anser att jag absolut inte ska behöva ha byggfelsförsäkringen och rådde mig att överklaga den, men eftersom det står i lagen att jag MÅSTE ha den så fick jag avslag från länsstyrelsen.
Men vi får väl se vad bolaget säger om ansökningen, eftersom dom normalt inte försäkrar byggen för under 450 000...

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Attes matte

• Jämtland
« Svar #42 skrivet: 31 mar-09 kl 13:27 »

Hårt, har du inte täckning för trådlöst?

Påslagen? Grejen är ju att de tar hutlöst för att bara starta ett elabonnemang.

Ok alltid något.

3g-täckningen för trådlöst bredband är klen och nyckfull där. Har en kompis ett par kilometer därifrån med trådlöst "bredband" och det funkar ibland, men jäkligt dåligt...

El-abbonemanget tog jag över efter förra ägaren, dom hade el där eftersom en av tanterna hade gården som sommarställe. Kanon för mig...  ;)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Dela detta:

* Inloggade just nu

810 gäster, 1 användare
Peter

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser