Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna hönsglädjetråden  (läst 391611 gånger)

PetraL

• Västergötland
SV: Allmänna hönsglädjetråden
« Svar #1160 skrivet: 10 sep-10 kl 19:12 »
Tack!! Jo jag misstänker nog att det blir en lång vinter, fast jag började tjata redan förra vintern och det var ett strängt nej från sambon så jag hade nog inte trott att det skulle bli såhär "snart"!! Men nog längtar jag alltid, läser allt jag kan komma över och har redan bestämt  mig för en del saker, och har redan fått slå en del saker ur hågen med för den delen!  ???

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #1161 skrivet: 11 sep-10 kl 18:27 »

flyttar mej inte MORRRRR
svart höna kläckning nästa lördag  :o
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

PetraL

• Västergötland
« Svar #1162 skrivet: 11 sep-10 kl 18:31 »
Nu är jag superglad igen!! Har precis fått se att "Nationalen" (förmodligen flera av er som vet vad det är) hålls på Backamo lägerplats, 10 min från mitt hus, nu ska jag banne mig få se på höns i alla färger och former!

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #1163 skrivet: 11 sep-10 kl 20:36 »
Nu är jag superglad igen!! Har precis fått se att "Nationalen" (förmodligen flera av er som vet vad det är) hålls på Backamo lägerplats, 10 min från mitt hus, nu ska jag banne mig få se på höns i alla färger och former!

nu har jag missat något jag har 20 min till backamo, ljungkile.. PetraL kan du berätta mer ??
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #1164 skrivet: 11 sep-10 kl 21:00 »
nu har jag missat något jag har 20 min till backamo, ljungkile.. PetraL kan du berätta mer ??

Läs mer här http://www.rasfjaderfaforbundet.dinstudio.se/empty_50.html
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #1165 skrivet: 11 sep-10 kl 21:07 »
 o:) äsch det är la inte värt man åker dit då får jag bygga ut här finns ju såååå många fina sorter... :-[

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #1166 skrivet: 13 sep-10 kl 15:10 »
Nu kläcks det kycklingar här :
först ut var en liten guldfärgad milleflör (stavning??)
sen en som jag inte är säker på rasen ännu ..ljusgult ägg normalstort m beige/bruna prickar på .Kycklingen är svart m gul fläck på halsen ...
Gökfärgad maran på g nu :)
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #1167 skrivet: 13 sep-10 kl 16:03 »
Nu kläcks det kycklingar här :
först ut var en liten guldfärgad milleflör (stavning??)
sen en som jag inte är säker på rasen ännu ..ljusgult ägg normalstort m beige/bruna prickar på .Kycklingen är svart m gul fläck på halsen ...
Gökfärgad maran på g nu :)

-fleur, gissar jag..

hönsmamma 11

• Södermanland
« Svar #1168 skrivet: 14 sep-10 kl 16:05 »
kom hem och det piper i kläckaren 6 st dvärg brahma på väg ut  :) håller bara tummarna att alla överlever

Lundahund

• Mina höns är vad som skiljer mig från de utbrända
    • Uppland
« Svar #1169 skrivet: 17 sep-10 kl 17:47 »
En av mina tuppkyckllingar (f mitten av juni) gol igår morse - flera gånger. Matte är såååå stolt! ;D
Bor på landet mellan Bålsta och Sigtuna med make, barn, hundar, katter och 13 vackra höns & tuppar; Isbar och blandraser.

Jennydalby

• Jämtland
« Svar #1170 skrivet: 17 sep-10 kl 19:11 »
14 maran kycklingar har kommit idag  ;D super glad!
Jag och min sambo bor i ytterocke i jämtland. vi driver ett krav/Ekologiskt lantbruk med mjölkkor. Har svensk gul anka ( genbank ), vaktlar och höns.

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #1171 skrivet: 17 sep-10 kl 21:22 »
14 maran kycklingar har kommit idag  ;D super glad!

Letade efter "gilla-knappen" men det finns visst ingen sån här  ;D
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Jennydalby

• Jämtland
« Svar #1172 skrivet: 17 sep-10 kl 21:26 »
Letade efter "gilla-knappen" men det finns visst ingen sån här  ;D

haha nä eller hur! :P
Jag och min sambo bor i ytterocke i jämtland. vi driver ett krav/Ekologiskt lantbruk med mjölkkor. Har svensk gul anka ( genbank ), vaktlar och höns.

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #1173 skrivet: 18 sep-10 kl 17:49 »
Ja se där hur gick det  :-[.. Åkte till Nordvästra Götalands rasfjäders köp o säljdag..Bara för att kolla o träffa folk.. å jo då kom hem med 3 ankor och en kanin  ;D ;D ;D
så nu bygger gubben damm för glatta livet ( men det va faktiskt han som köpte ankorna,,haha)
och så kommer jag hem så piper det under hönan  ;D
« Senast ändrad: 18 sep-10 kl 18:34 av Spindel »

PetraL

• Västergötland
« Svar #1174 skrivet: 19 sep-10 kl 07:25 »
Jag är superglad för igår fick vi tag på en perfekt lekstuga som ska bli hönshus! Platsbyggd så det är ståhöjd inuti, dock var den supertung!! 1500 kr bara så jag är skitnöjd!!

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #1175 skrivet: 19 sep-10 kl 10:37 »
Jag är superglad för igår fick vi tag på en perfekt lekstuga som ska bli hönshus! Platsbyggd så det är ståhöjd inuti, dock var den supertung!! 1500 kr bara så jag är skitnöjd!!

va den begagnad ??

PetraL

• Västergötland
« Svar #1176 skrivet: 19 sep-10 kl 11:15 »
va den begagnad ??

Japp den var använd som lekstuga, men superfin och alldeles lagom stor! Ska isolera ,måla och pyssla lite men i övrigt behövs ingenting renoveras!!

Lianne

• Västergötland
« Svar #1177 skrivet: 20 sep-10 kl 17:52 »
Glad för att en av hönorna här värpt det allra första lilla ägget i dag.
Ett litet ljusbrunt fint ägg. :)
Har Hedemora höns, hund och tre katter

hönsmamma 11

• Södermanland
« Svar #1178 skrivet: 22 sep-10 kl 21:11 »
måste bara berätta att min nyinskaffade brahma tupp på 7 veckor försvarade sina 4 hönor mot min 2 månaders höna han kaxade riktigt uppsig ;D

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #1179 skrivet: 22 sep-10 kl 22:56 »
Hi-Line hönorna jag hämtade i går var jätte fina o lägger massa ägg redan åt oss !
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Dela detta:

* Inloggade just nu

601 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser