Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna hönsglädjetråden  (läst 392650 gånger)

fräsen

• Gäst
SV: Allmänna hönsglädjetråden
« Svar #20 skrivet: 21 mar-09 kl 23:48 »
Sedan i onsdags har jag en höna som ligger på ägg!!!
 Och de andra värper på som attan, det är glädje det!

Taggis

• vänner
« Svar #21 skrivet: 25 mar-09 kl 17:17 »
Tjoho idag fick jag 6 ägg  ;D ! Äntligen börjar det hända saker 6 ägg & 9 hönor åhh jag är så glad.Jaa så fick jag frst det 1:a myskis ägget igår oxå & ännu ett idag hur hon nu fixat till det (fått för mej att dom inte lägger varje dag utan varannan) glad för det oxå  ;D!
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #22 skrivet: 25 mar-09 kl 19:49 »
Idag gläds jag och mina hönor åt att en trevlig arbetskamrat städat frysen, och hittade lite saker som hon inte ville äta längre.. Tackar speciellt för att hon tror att hon tycker om ärtor när hon är på affären.. det var 5 påsar med ärtor.. ???

Annika

Hönan

« Svar #23 skrivet: 25 mar-09 kl 19:59 »
Jag är så glad över mina 24 ägg som nu kommit med posten  :D :D i går och i dag. På fredag åker de i kläckaren det är maran, araucana, isbar och australorp ett härligt gäng, bara att hoppas att tuppen gjort sitt ;) ;D ;D
hönstokig! Har blandrashöns på gården.

Göran på Mon

• Västergötland
    • Bloggen Höns & Blommor
« Svar #24 skrivet: 25 mar-09 kl 22:42 »
Jag är glad för att "någon" visade mej hit till Alternativ, som i sin tur har gjort att jag har träffat och lärt känna en massa härliga hönsmänniskor. ;)
När jag inte sitter på pallen i hönshuset och lyss till hönsens kackel, kanske jag kryper omkring under en ek och fotar löv.
Resultatet av båda dessa verksamheter kan Ni se och läsa om på mina sidor.

Lycka

• Ångermanland
« Svar #25 skrivet: 26 mar-09 kl 07:36 »
Jag blir sååå glad när jag läser namnen på dina hönor Dezdemona.
Tuttan & Ingeborg,
Det finns en jättegammal sång som heter så.
Hedemorahöns

eva_i_paradiset

• KESO på mattes huvud
« Svar #26 skrivet: 29 mar-09 kl 09:49 »
Jag är så himla glad att vi flyttat till landet och att jag ska ha hönor igen!!!!!!!!! Har fått en så vacker åsbotupp som jag ska hämta i vår!!!
Höstnjuter i paradiset utanför Gränna med ungar, man, och djur!!!!

Therese K

• Skåne
« Svar #27 skrivet: 29 mar-09 kl 15:03 »
Jag är såå glad för mina hönor!! Dom kommer springande mot en när man kommer gående mot dom.. ;D Det värmer i mitt hjärta.. :-*
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #28 skrivet: 03 apr-09 kl 15:36 »
I dag var mina hönor lyckliga. De kunde inte tro sin lycka. Matte inte bara ger dem mat i skålar, hon sprätter även åt dem så de bara har att picka upp godsakerna...

(krattade en liten bit av gräsmattan i dag)
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Therese K

• Skåne
« Svar #29 skrivet: 08 apr-09 kl 15:59 »
Jag är så glad för att det har gått bra med min nya tupp! Mina hönor accepterade honom direkt ;D Den gamle tuppen blev attakerad av något och blev så pass skadad att vi var tvungna att avliva honom :'( Men nu är det bra igen och ordning i hönshuset :D
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

fräsen

• Gäst
« Svar #30 skrivet: 08 apr-09 kl 16:04 »
Årets första kull är kläckt! 5 små dunbollar!

Göran på Mon

• Västergötland
    • Bloggen Höns & Blommor
« Svar #31 skrivet: 11 apr-09 kl 11:13 »
Hej och Glad Påsk på er alla!
Min påsk är extra trevlig eftersom jag fick tolv små kycklingar på långfredagen. Jag tog lite bilder som jag lagt upp som ett bildspel på min blogg. Hönan som ruvat är en Orpington och kycklingarna är Skånsk Blomme.
Kika gärna in:
http://blogg.osterang.com/#post94
När jag inte sitter på pallen i hönshuset och lyss till hönsens kackel, kanske jag kryper omkring under en ek och fotar löv.
Resultatet av båda dessa verksamheter kan Ni se och läsa om på mina sidor.

Taggis

• vänner
« Svar #32 skrivet: 11 apr-09 kl 17:30 »
Jätte fina kycklingar & bilder  :) ! Jag har liite svårt att läsa det du skrivit då de e svart text på mörkbrun botten  så det fick jag hoppa över  :(.

linslus

• www.vastrabo.se
    • Småland
    • Västrabo höns & kaniner
« Svar #33 skrivet: 11 apr-09 kl 20:38 »
Nu kläcks det för fullt i kläckarna. Riktiga påskkycklingar av te.x. orpington, Faverolle, Silkes m.m.  :D

Torry

« Svar #34 skrivet: 11 apr-09 kl 20:50 »
Jag har två små snuttar i köket som ligger och sussar under värmelampan. En föddes i går, en idag och så har jag ett ägg kvar som förhoppningsvis kommer i morgon.  ;D
//Torry

Lönnhult

• Halland
« Svar #35 skrivet: 12 apr-09 kl 11:41 »
Inga kycklingar på gång här men hönsen har fått gå lösa utanför hönsgården två eftermiddagar nu. Sonen 4 år tyckte klart att hönorna skall vara lösa nu när det är påsk ;D.

Det var kul att se att dom två hönor som överlevde rävattacken förra sommaren kom ihåg var gödselstacken är :).
Det var fullt race däråt så fort grinden öppnades, övriga gänget fattade ingenting. Lösgåendet kommer bara att inträffa när vi är hemma och kan passa. Nu är jag lite räddare om denna flocken...
Bor på liten gård med hästar och ett gäng höns.

linslus

• www.vastrabo.se
    • Småland
    • Västrabo höns & kaniner
« Svar #36 skrivet: 12 apr-09 kl 13:44 »
Nu blev jag ännu gladare.......en vän kom med Benbefjädrade  (Mille Fleur)ägg i färgerna legbar, gulvitfläckig och gul med skägg.... ;D    Vilken påsköveraskning..... :-[

Taggis

• vänner
« Svar #37 skrivet: 14 apr-09 kl 07:55 »
Jag är glad för att det nya hönshuset snart är klart & hönsen får nytt boende  ;D! Igår målade dottern & jag utsidan medans guben fixa insidan väggar samt tak uppsättning ,bara liite kvar på taket sen så ska det tvättas av & målas inne med .

Levnadsglad

• Det ordnar sig alltid :-)
    • Ångermanland
    • Livet på landet
« Svar #38 skrivet: 14 apr-09 kl 08:13 »
Jag är så glad för att just i dag är dagen som alla jättetrevliga "hönsmänniskor" som jag kontaktat runt om i Sverige, packar och skickar sina avelsägg av olika raser till mig!

Snart kan vi dra igång kläckaren ;D
Har äntligen hittat mitt dröm-Torp där jag bor med min dröm-hund och mina dröm-Fjädrar.

yrhönan

• Lökshus
« Svar #39 skrivet: 14 apr-09 kl 09:20 »
Och jag är glad över att det underbara vårvädret fått fart på gubbens bygge av mitt nya hönshus.
Han murar, och jag oljar och målar fönster. Det tar tid men blir nog fint när det är klart.
/håller genbanksanslutna blommehöns.

Dela detta:

* Inloggade just nu

658 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser