Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Glasblockvägg  (läst 1043 gånger)

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
Glasblockvägg
« skrivet: 07 mar-09 kl 01:00 »
Så, jag hoppas att jag är rätt här och att ni förstår vad jag menar.

Det ligger till såhär. Vi har fått tag på ett parti med såna fina glasblock som vi vill använda i renoveringen av kåken nu. Av denna anledning håller jag på att flytta en vägg, som står mellan badrummet och ett framtida sovrum (badrummet är just nu bara en meter bred och man får akut klaustrofobi när man vistas där, så jag ska flytta ut väggen 1,5 m innan renoveringen). dessa block vill vi nu använda för att bygga en del av den nya väggen, mitt emellan två reglar alltså, så att allting blir lite ljusare. nu till min fråga: ska bjälkarna fuktspärras eller är det bara att bygga? som sagt, väggen skiljer ett badrum (med badkar) från ett sovrum. lite tips om hur man bygger med glasblock vore också najs. (bifoga bild på glasblocken, så att alla verkligen vet vad jag menar ...)
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Vildrosen.

SV: Glasblockvägg
« Svar #1 skrivet: 07 mar-09 kl 02:46 »
Kolla in "Äntligen Hemma" på tv4 - titta i deras arkiv, för några år sedan byggde de med glasblock.
Inget eller ingen kan få mig att ramla - jag bara vinglar till innan jag återfår balansen, igen.

ersam

• -
« Svar #2 skrivet: 07 mar-09 kl 09:20 »
Allt beror förstås på men ta det säkra före det osäkra och fuktspärra.

Över lag så kan det vara känsligt att kombinera "döda" (ex sten, glas, betong) och "levande" (ex trä, halm, torv) då de rör sig olika och expanderar på olika sätt.

Så klä in reglarna i rätt sorts gips (för våtrum). Och fuktspärra sedan.

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #3 skrivet: 07 mar-09 kl 13:03 »
kanon, då vet jag  ;D
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Dela detta:

* Inloggade just nu

619 gäster, 1 användare
Sandra Karlsson

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser