Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  dagens event,kaninhämtning (bilder)  (läst 1523 gånger)

torpargubbe

• Gäst
dagens event,kaninhämtning (bilder)
« skrivet: 16 feb-09 kl 18:12 »
då ska vi se..

torpargubbe

• Gäst
SV: dagens event,kaninhämtning (bilder)
« Svar #1 skrivet: 16 feb-09 kl 18:16 »
flera..

torpargubbe

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 16 feb-09 kl 18:18 »
flera

torpargubbe

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 16 feb-09 kl 18:20 »
lika bra att hönefisarna får vara med på ett hörn också..

Humleblomster

• Södermanland
    • Sanduddens djur
« Svar #4 skrivet: 16 feb-09 kl 18:21 »
Grattis :D

Dom tenderar att bli fler, tänkte börja med två honor o en hane jag med för 1½ år sen, nu har jag visst sju honor o fyra (fem) hanar (gottisar allihop) plus fyra mellerudskaniner.
Ja just det, tre Franska vädurar också :-[
Här finns både barn och djur, alla unika på sitt sätt. Innehar genbank för en del av dom.
Citat från min gammelfarmor: "En kan leva hur länge som helst, bara inget kommer åt en"
http://humleblomstret.blogspot.com

Dillen

• Östergötland
« Svar #5 skrivet: 17 feb-09 kl 15:55 »
Gaah så fina!! Vill också föda upp slaktkaniner nu på en gång! Härligt när det är lite storlek på kaninerna, här hemma får en hålla till godo med en liten dvärgkanin som sällskap sålänge :)
Bor utanför Norrköping. Intresserad av djur & natur. Har gotlandskaniner och bortskämda dvärgkaniner. Drömmer om höns och fjällvandring.

torpargubbe

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 17 feb-09 kl 20:26 »
tack för grattulationerna ;D  ja dom är fina och snälla,, renrasiga gottisar med genbanksintyg inte är dom släkt med varandra heller .  vem vill köpa kanin ungar snart?  en hundring styck blir väll lagom :)

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 17 feb-09 kl 21:31 »
Du tänker väl ansöka om genbank också? Då gör du en god gärning och kan utan att skämmas ta det dubbla när du säljer avelsdjur.

torpargubbe

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 19 feb-09 kl 22:16 »
Du tänker väl ansöka om genbank också? Då gör du en god gärning och kan utan att skämmas ta det dubbla när du säljer avelsdjur.

jo jag vore nog dum om jag inte gjorde det,jag har genbankspapper både på honan och hanen.  hur gör man det? kostar det något? mycket tacksam om någon kan svara på detta.

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #9 skrivet: 19 feb-09 kl 22:33 »
jo jag vore nog dum om jag inte gjorde det,jag har genbankspapper både på honan och hanen.  hur gör man det? kostar det något? mycket tacksam om någon kan svara på detta.

Du blir medlem i föreningen gotlandskaninen:
http://www.gotlandskaninen.se/

Kostar 150 kr, sen kan du ansöka om genbank.
Landsflykting i storstan...

Dela detta:

* Inloggade just nu

634 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser