Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kunskap om brukshästar  (läst 9925 gånger)

peppz

• Västergötland
SV: kunskap om brukshästar
« Svar #20 skrivet: 07 mar-09 kl 18:05 »
Jag bor i huddinge c så det är nästan stan  ::)
mina föräldrar tycker jag bara är jobbig när jag pratar om hästar
MVH Jimmy G

Mina föräldrar har aldrig tagit sig ut ur stan, djur finns inte i deras vokabulär, likförbaskat så började jag intressera mig för hästar i din ålder, köpte min första egna när jag var 19 och har nu min 4:e egna uppfödning som jag både rider och kör..
Tävlar körning i de högre klasserna och rider både dressyr och distans, samt en del western..
vill man så går det, men du bör, hantera häst, och lära dig myyyyyycket mer innan du skaffar en egen, det behöver man för att kunna ta hand om dom på det sätt dom förtjänar. och för att inte utsätta sig själv, hästen och andra för fara/risker, även en liiiten ponny är ett stort djur...
Peter
Kennel SweetCaileanz

GraveJard

« Svar #21 skrivet: 07 mar-09 kl 20:00 »
Jag bor i huddinge c så det är nästan stan  ::)
mina föräldrar tycker jag bara är jobbig när jag pratar om hästar
MVH Jimmy G

;D Eller hur...Varför e det ens nån mening med det? ???
Jag är 13 :P min mamma köpte häst när jag var 8 år lixom,jag hade inte ens tjatat om det,jag har inte ens nämt det som jag kmr i håg :-[
Men man ska strunta i onödiga kommentarer av sina päron!!!! ;D :D :)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #22 skrivet: 07 mar-09 kl 20:05 »
Min dotter har addat dej på msn  ;D hon är oxå knäpp  8)
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

GraveJard

« Svar #23 skrivet: 07 mar-09 kl 20:39 »
Min dotter har addat dej på msn  ;D hon är oxå knäpp  8)

Mmmmh, visst är jag! >:(

Jimmy G

• Södermanland
« Svar #24 skrivet: 07 mar-09 kl 21:58 »
Det ska man vara   ;)
kusk utan arbetshäst, En kördräng med arbete som dräng. Kamoflerad till skogselev. Fast i grund å botten en envis ärlig hedlig backåtsträvare ;)

GraveJard

« Svar #25 skrivet: 08 mar-09 kl 12:30 »

Jimmy G

• Södermanland
« Svar #26 skrivet: 08 mar-09 kl 21:49 »
Ardennervän jag kanske hittar till dig någon gång och ett stort tack för erbjudandet.
                                     MVH Jimmy
kusk utan arbetshäst, En kördräng med arbete som dräng. Kamoflerad till skogselev. Fast i grund å botten en envis ärlig hedlig backåtsträvare ;)

ardennervän

• www.backagard.net
« Svar #27 skrivet: 08 mar-09 kl 22:46 »
Du är välkommen

Jimmy G

• Södermanland
« Svar #28 skrivet: 16 mar-09 kl 21:23 »
 ;D ;D ;D

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #29 skrivet: 25 mar-09 kl 11:00 »
Hur har det gått ? Har du hittat nåt stall än du kan hänga i ? ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Jimmy G

• Södermanland
« Svar #30 skrivet: 25 mar-09 kl 11:55 »
Nej men jag ska ringa till björksättra gård här i huddinge och se om jag kan komma dit ;D

vildhallon

• Närke
« Svar #31 skrivet: 26 mar-09 kl 17:16 »
Nu är det ju visserligen ett par år kvar, men jag vill ändå tipsa om Kvinnerstaskolans Naturbruksgymnasium; http://www.kvinnersta.orebro.se.
Dom har gymnasieutbildning med just brukshästar.  :)
Det kanske kan var något för dig i framtiden?

Jimmy G

• Södermanland
« Svar #32 skrivet: 26 mar-09 kl 21:06 »
Tack så mycket tipset

Mårten Swärd

• Gäst
« Svar #33 skrivet: 28 mar-09 kl 09:19 »
Hej där!
Nu bor vi väl inte direkt i närheten av Huddinge men om du har vägarna förbi, eller kan ta dig till, Norrköping eller Katrineholm så kan du få testa att köra lite om du vill. Vi kör med häst i skogen och lite andra transporter med häst, jag är väl själv inte så vansinnigt hästkunnig men det lilla jag kan om skogskörning kan jag ju visa, min fru har däremot en stor hästvana...
Jag fick min introduktion till skogskörning utav Tobias ("ardennervän") så det skulle vara kul att få ge lite tillbaka till någon intresserad..

//Mårten

Jimmy G

• Södermanland
« Svar #34 skrivet: 28 mar-09 kl 10:50 »
Jag ska prata med mina föräldrar om jag kan.
Det samma gäller ardennerväns erbjudande  ;D ;D
« Senast ändrad: 28 mar-09 kl 11:29 av Jimmy G »

Jimmy G

• Södermanland
« Svar #35 skrivet: 29 mar-09 kl 19:48 »
nu har jag pratat med dom och det går bra någon gång ;D ;D

Jimmy G

• Södermanland
« Svar #36 skrivet: 03 apr-09 kl 08:52 »
Hej där!
Nu bor vi väl inte direkt i närheten av Huddinge men om du har vägarna förbi, eller kan ta dig till, Norrköping eller Katrineholm så kan du få testa att köra lite om du vill. Vi kör med häst i skogen och lite andra transporter med häst, jag är väl själv inte så vansinnigt hästkunnig men det lilla jag kan om skogskörning kan jag ju visa, min fru har däremot en stor hästvana...
Jag fick min introduktion till skogskörning utav Tobias ("ardennervän") så det skulle vara kul att få ge lite tillbaka till någon intresserad..

//Mårten
Jag har vägarna förbi imorgon är det för tätt inpå??

Mårten Swärd

• Gäst
« Svar #37 skrivet: 03 apr-09 kl 13:27 »
Nej det går bra det! Jag har pm:at mitt telefonnummer

Jimmy G

• Södermanland
« Svar #38 skrivet: 03 apr-09 kl 15:02 »
Hur tidigt kan man ringa?  ::)

Mårten Swärd

• Gäst
« Svar #39 skrivet: 03 apr-09 kl 16:14 »
Helst inte tidigare än 5.. :)
Nej vars, ring när du vill, vila kan man göra som död.

Dela detta:

* Inloggade just nu

638 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser