Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ull att spinna någorlunda billigt?  (läst 1780 gånger)

Korova Moloko

• Närke
    • Mitt bageri
Ull att spinna någorlunda billigt?
« skrivet: 26 okt-05 kl 12:58 »
Hej allihop!

Nu har jag beställt en fin spinnrock, och har förståss ont om pengar till material att spinna... Så jag letar efter hyfsat billig ull. Jag kan tänka mig att ta hand om tvätt och kardning själv, men ju mindre förberedelse desto bättre. Fast då blir det ju dyrare så klart.

Hör av er om ni har något tips eller till och med lite ull kanske!

Hälsningar
Malin

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
Re:Ull att spinna någorlunda billigt?
« Svar #1 skrivet: 26 okt-05 kl 13:27 »
Malin, en ny fin spinnrock skapar ett stort hål i plånboken. Jag vet! Men dom flesta som har får gräver ner eller eldar upp ullen. Så fråga runt bland dom som har får i din närhet så kan du säkert få gratis. Jag fick ull packade i stora sopsäckar på det viset. Gratis och hemkört till dörren. Lycka till!

Korova Moloko

• Närke
    • Mitt bageri
Re:Ull att spinna någorlunda billigt?
« Svar #2 skrivet: 01 nov-05 kl 16:26 »
Jag lyckades faktiskt få tag på ett par fårägare som var väldigt trevliga, jag fick komma dit och hämta all ull jag kommer att behöva i vinter. Dom berättade om fåren och om ullen och olika ullsorter, och det var jätteintressant!

Tyvärr hade dom gutefår, och den ullen får nog bli raggsockar och eventuellt en vinterkjul, för det är ganska stickigt.

Jag har skickat mejl till tio-femton personer i närområdet, men det verkar som om dom inte läser sin e-post, för jag har bara fått svar från enstaka, som inte har lett till mer ull för mig...

Jag får väl fortsätta på det här spåret, för det verkar vara det mest ekonomiska sättet.

/Malin

Dela detta:

* Inloggade just nu

1210 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser