Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Våldsam knullgalt  (läst 2397 gånger)

louise

• Gäst
Våldsam knullgalt
« skrivet: 08 feb-09 kl 21:49 »
min galt rymde in till suggorna idag, å det gör ju inget. de skulle ändå betäckas när som helst. Men, ena suggan blödde ur öppningen, och jag vet inte riktigt om det är nåt jag ska oroa mig för.  Fast kanske mest konfunderad blir jag över om han lyckades, eller om hon var så totalt obrunstig så att resultatet bara blev en skada. En liten rispa läker ju..

ingvar2

• Gäst
SV: Våldsam knullgalt
« Svar #1 skrivet: 08 feb-09 kl 22:37 »
Förmodligen är dom väl på väg in i brunst eftersom han rymde dit in..För galtar har ju bara en sak i skallen ::) Såg du om dom höll på så att säga? Annars kanske han skadat henne lite ändå för dom är ju rätt hårdhänta ( hårdtrynta ) men jag tror inte du behöver oroa dig..

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #2 skrivet: 08 feb-09 kl 22:39 »
Ibland kan det hända att galten "sticker" suggan, speciellt om det är en gylta som är oskuld. :-[
Det är oftast blodkärl inne i slidan som brister. Det brukar inte vara någon fara.
Det som kan ske är att suggan brunstar om. Blod och sperma är ingen bra kombination. :-\
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #3 skrivet: 08 feb-09 kl 22:40 »
Annars kanske han skadat henne lite ändå för dom är ju rätt hårdhänta ( hårdtrynta ) men jag tror inte du behöver oroa dig..

Han kanske har bitit henne lite... :-\
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

louise

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 08 feb-09 kl 22:59 »
nä, jag låter väl bli oron då. Men det såg inte ut som bitmärken, utan "helt vanlig" hårdhänt sex..

Men, jag vet inte om jag ska släppa ihop de igen eller om det kan räcka så här?

Att nån/båda brunstar, det har jag märkt de senaste dagarna på lukten.

och jo, han hängde på henne, men jag såg inte detaljerna kring det hela, det var på för långt håll. Sen jagade han runt henne. Å nånstans i alltihop körde han ut alla tjejer å barn hur hyddan å fräste runt. Kultingarna skrek. Men allra först hittade jag honom sovandes utanför deras hydda, och jag tolkade det som att han  nog var nöjd och mätt;) Men när jag väckte honom skulle det börjas om minsann.
« Senast ändrad: 08 feb-09 kl 23:05 av Lollo »

ingvar2

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 08 feb-09 kl 23:07 »
Om du har möjlighet så är ju det bästa att ha dom isär men så att dom kan nosa på varandra, och när du sen ser att suggan står hos galten med en drömmande blick och öronen rätt upp ;), då släpper du ihop dom så du får en riktig betäckning. Då slipper du det här att galten bara springer och bråkar med dom flera dar innan det är dags, och då kanske suggan tröttnar och så blir det inget av det alls..

louise

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 08 feb-09 kl 23:11 »
aha! oki. Suggorna har hängt lite runt hans hage sista veckan. Eller om det är för att de springer efter mig/mathinken å sen råkar intressera sig för galten mer när de får syn på honom.

Rydberg

• Hagby Gård
« Svar #7 skrivet: 11 feb-09 kl 22:45 »
Att det blöder är att han prickade urinröret när han skulle betäcka.
Det kan blöda ymnigt och gör mkt ont när det händer.
Det kan hända med vissa galtar/gyltor.

louise

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 12 feb-09 kl 22:44 »
nu e hon i nte gylta utan sugga, men det har väl kanske ingen betydelse..

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #9 skrivet: 13 feb-09 kl 13:19 »
Att det blöder är att han prickade urinröret när han skulle betäcka.
Det kan blöda ymnigt och gör mkt ont när det händer.

Jo du, det vet alla vi (kvinnor) som fått testa oss för klamydia!  ::) ;D
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

louise

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 13 feb-09 kl 19:08 »
du menar som tvingas bli testade utan förvarning.. Aldrig mer den läkarn, fy faaan sån sadist.

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #11 skrivet: 15 feb-09 kl 13:35 »
Jo du, det vet alla vi (kvinnor) som fått testa oss för klamydia!  ::) ;D

Eller när männen har så jävla bråttom som galten som beskrivs i tråden, och hamnar i fel hål, det gör också jävligt ont.  :P
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

ingvar2

• Gäst
« Svar #12 skrivet: 15 feb-09 kl 14:39 »
Då får man väl vara bra klantig... :) ;D

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #13 skrivet: 15 feb-09 kl 14:54 »
Då får man väl vara bra klantig... :) ;D

Då finns det ovanligt många klantiga karlar därute om jag frågar mina vänninor  ;)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

ingvar2

• Gäst
« Svar #14 skrivet: 15 feb-09 kl 14:57 »
Ja det kan du nog ha rätt i, upphör aldrig att förvånas när man läser på olika forum... ::)
Var detta en gristråd?? ;D

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #15 skrivet: 15 feb-09 kl 15:10 »
Ja det kan du nog ha rätt i, upphör aldrig att förvånas när man läser på olika forum... ::)
Var detta en gristråd?? ;D

;D

Du vet väl att grisen är det djur som mest liknar människan  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

615 gäster, 1 användare
Fia06

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser