Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Belgisk jätte och hermelin  (läst 1724 gånger)

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
Belgisk jätte och hermelin
« skrivet: 22 jan-09 kl 10:22 »
Barnen vill ha kaniner till sällskap.

De hade tidigare en hermelinhankanin som vi tog över från en som tröttnat. Tyvärr dog han plötsligt i slutet av sommaren. Han hade då en kompis (någon slags vädurskorsning) som dog en vecka senare. Den kaninen var barnens kompis kanin. I alla fall gissade vi då på att de fått någon sjukdom som de dött av. De dog verligen knall fall. De var inte märkbart dåliga dagarna innan och den lille kaninen bara låg ner i buren på morgonen och dog inom en timme. Lite snorig var han när vi hittade honom. Någon som har en gissning vad det kan ha varit? Barnen sa sedan att de hört i skolan om kaniner som dött och att det gick någon sjukdom. Kaninerna är ute på sommarhalvåret och här finns hare runt omkring men, kanske också kanin fast jag har bara sett harar.

Nu vill barnen alltså ha nya kaniner. Dottern vill ha en belgisk jätte och sonen en liten som hermelin eller liknande. Nu till min fråga kan man ha två sådana kaniner ihop utan att jätten skadar hermelinen? Vill ju att de ska ha sällskap av varandra. Jag trodde aldrig att den förra kaninen skulle gå att sätta ihop med en annan hankanin (de var båda vuxna). Men, de älskade varandra verkligen. Så därför vill vi inte att kaninerna ska behöva vara själva. Hur gör man bäst för att de ska kunna bli kompisar? Det kan tänkas att sonen kan tänka sig en lite större kanin men, han vill inte ha en jätte. Ja, hoppas att någon orkat läsa igenom detta svammel och kan komma med tips och råd!  :)
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Belgisk jätte och hermelin
« Svar #1 skrivet: 22 jan-09 kl 11:49 »
Barnen vill ha kaniner till sällskap.

De hade tidigare en hermelinhankanin som vi tog över från en som tröttnat. Tyvärr dog han plötsligt i slutet av sommaren. Han hade då en kompis (någon slags vädurskorsning) som dog en vecka senare. Den kaninen var barnens kompis kanin. I alla fall gissade vi då på att de fått någon sjukdom som de dött av. De dog verligen knall fall. De var inte märkbart dåliga dagarna innan och den lille kaninen bara låg ner i buren på morgonen och dog inom en timme. Lite snorig var han när vi hittade honom. Någon som har en gissning vad det kan ha varit? Barnen sa sedan att de hört i skolan om kaniner som dött och att det gick någon sjukdom. Kaninerna är ute på sommarhalvåret och här finns hare runt omkring men, kanske också kanin fast jag har bara sett harar.

Nu vill barnen alltså ha nya kaniner. Dottern vill ha en belgisk jätte och sonen en liten som hermelin eller liknande. Nu till min fråga kan man ha två sådana kaniner ihop utan att jätten skadar hermelinen? Vill ju att de ska ha sällskap av varandra. Jag trodde aldrig att den förra kaninen skulle gå att sätta ihop med en annan hankanin (de var båda vuxna). Men, de älskade varandra verkligen. Så därför vill vi inte att kaninerna ska behöva vara själva. Hur gör man bäst för att de ska kunna bli kompisar? Det kan tänkas att sonen kan tänka sig en lite större kanin men, han vill inte ha en jätte. Ja, hoppas att någon orkat läsa igenom detta svammel och kan komma med tips och råd!  :)

Hejsan
I två år nu har våra två belgiska jätte honor levt tillsammans med två dvärgvädurar (en hane o en hona) utan problem alls.
Jag ska para min ena hona nu i slutet av månaden ,, vill du ha en unge sen är det bara att säja till .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Dela detta:

* Inloggade just nu

642 gäster, 1 användare
javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser