Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  HönsBilds Bibliotek 2009  (läst 67083 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: HönsBilds Bibliotek 2009
« Svar #340 skrivet: 31 okt-09 kl 18:20 »
Hideki med en Lohmannhöna och en av mina hedemorakorsningstuppar med en lohmann och Sparven som också är hedemorakorsning. =)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #341 skrivet: 31 okt-09 kl 18:23 »
Skrutten =)
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

trallallaa

• Gäst
« Svar #342 skrivet: 31 okt-09 kl 19:34 »
Den här tog jag idag  ;D .Jag var inne hos kycklingarna och gosade och så var det en som somnade så sött. Då kom jag på att jag hade kameran i hönshuset och skulle ta kort på tööööta pycklingen  ::) Jag hade visst blixten på, så istället för en söt sovande kyckling, så blev det den här bilden  ;D ;D ::)

Tricia

• Sydney
    • Västergötland
    • Kennel Mimmtrix
« Svar #343 skrivet: 01 nov-09 kl 01:33 »
Här kommer några av mina Guldvit randade dvärg wyandotter. Dom är kläckta 1a april 2009.
Den första bilden är på Jens, den största tuppen. Han fick sätta MÅNGA fjädrar till när höken var på besök, tog en höna :'( och försökte att ta honom! Han blev av med en hel massa stjärt och ryggfjädrar. :P

Bild nummer två är på min fina höna Hanne som fick 95 poäng på utställning i oktober. :D :D :D :D :D

Tredje bilden är från vänster Hanne, med ryggen till, Vibeke i mitten, och Jens längst ut till vänster.

Sista och fjärde bilden är på Preben den mindre och ljusare tuppen. Där kan man se HUR Jens kommer att se ut igen när fjädrarna har vuxit ut! ;D
Mvh
Mimmi
Jaktfasan, Stor och dvärg Bielefelder, Kopparh Maran,  MES. Wyandotte stor, silversv rand. Dvärg Wyandotte rand: Silversvart. Legbarfärgad, Lavendel, Vita, röd porslin. Silversvart bandade. Holländare: Lavendel, blå, svart, citron och guldporslin. Uppf av stående fågelhundsrasen: Weimaraner

Dezdemona

• Halland
    • Hispig husägare
« Svar #344 skrivet: 01 nov-09 kl 15:04 »
De är jättevackra! Och vilka fina gula ben!
ofrivilligt hönslös

Levnadsglad

• Det ordnar sig alltid :-)
    • Ångermanland
    • Livet på landet
« Svar #345 skrivet: 02 nov-09 kl 09:09 »
Här kommer några av mina Guldvit randade dvärg wyandotter. Dom är kläckta 1a april 2009.
Den första bilden är på Jens, den största tuppen. Han fick sätta MÅNGA fjädrar till när höken var på besök, tog en höna :'( och försökte att ta honom! Han blev av med en hel massa stjärt och ryggfjädrar. :P

Bild nummer två är på min fina höna Hanne som fick 95 poäng på utställning i oktober. :D :D :D :D :D

Tredje bilden är från vänster Hanne, med ryggen till, Vibeke i mitten, och Jens längst ut till vänster.

Sista och fjärde bilden är på Preben den mindre och ljusare tuppen. Där kan man se HUR Jens kommer att se ut igen när fjädrarna har vuxit ut! ;D
Mvh
Mimmi

Otroligt vackra!! Hoppas fortfarande få köpa ägg från dina dv.Wyandotter till våren  :)
Har äntligen hittat mitt dröm-Torp där jag bor med min dröm-hund och mina dröm-Fjädrar.

Dixiebelle

• Livet på landet - fast i Stockholm
    • Södermanland
    • Pixebo
« Svar #346 skrivet: 02 nov-09 kl 13:22 »
Man dreglar nästan, får man dregla över höns? SÅÅÅ otroligt vackra! Hoppas oxå få köpa ägg av dig till våren  ;)
*Engelska stridshöns*Gammal engelska stridshöns*Dvärg faverolle*Blandishöns

Våra höns gör lite som dom vill...

Tricia

• Sydney
    • Västergötland
    • Kennel Mimmtrix
« Svar #347 skrivet: 02 nov-09 kl 18:52 »
Kul att hör att det finns andra som gillar hönsen! ;D ::)
Jaktfasan, Stor och dvärg Bielefelder, Kopparh Maran,  MES. Wyandotte stor, silversv rand. Dvärg Wyandotte rand: Silversvart. Legbarfärgad, Lavendel, Vita, röd porslin. Silversvart bandade. Holländare: Lavendel, blå, svart, citron och guldporslin. Uppf av stående fågelhundsrasen: Weimaraner

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #348 skrivet: 02 nov-09 kl 19:02 »
Du har inga silversvartrandade eller guldsvartrandade?  ???

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #349 skrivet: 02 nov-09 kl 19:08 »
Du har inga silversvartrandade eller guldsvartrandade?  ???

kolla henne signatur ;D

Citera
Dvärg Wyandotte randade: Silversvart, Guldblå, Guldsvart och Gulvit. Vita, Bandade: Guld och Silver och Svart/vit fläckiga

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #350 skrivet: 02 nov-09 kl 19:12 »
 :-[ :-[ :-[ :-[

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #351 skrivet: 02 nov-09 kl 20:12 »
Vad är detta?

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #352 skrivet: 02 nov-09 kl 20:13 »
OH NO, DEN ATTACKERAR!!!!

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #353 skrivet: 02 nov-09 kl 20:15 »
Men sluta vara snabb och svara! ;D Du förstörde ju min berättelse nu! ;D

Här kan man se Randis blinda sida...  =/ Aj, måste gjort ont... >_<'' (hon blev illa hackad i ögat förra sommaren)

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #354 skrivet: 02 nov-09 kl 20:16 »
en dv kochin höna gökfärgad.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #355 skrivet: 02 nov-09 kl 20:17 »
Nä, hon är en blandis. ;D

Pappa - Dv kochin, tvärrandig.

Mamma - Djungelhöna (röd)/silkeshöna/buskhöna

Dezdemona

• Halland
    • Hispig husägare
« Svar #356 skrivet: 02 nov-09 kl 21:44 »
Mamma - Djungelhöna (röd)/silkeshöna/buskhöna
Jag tyckte väl att hon hade en lång hals med ett lömskt litet ansikte också ;) Men söt!
ofrivilligt hönslös

Tricia

• Sydney
    • Västergötland
    • Kennel Mimmtrix
« Svar #357 skrivet: 02 nov-09 kl 23:28 »
Jo, visst har jag andra randade wyandotter!
Här är en bild på unga Ebba, nykomlingen Lotta, bägge guldsvart randade 93 poängaren Svea som är guldblå randad.
Till sist är det silversvart randade Sandra och Leif.

Dezdemona

• Halland
    • Hispig husägare
« Svar #358 skrivet: 03 nov-09 kl 01:51 »
Supervackra djur som alltid Tricia!

Själv blir jag mer och mer  fäst vid tuppsamlingen. Man kan faktiskt inte ha 8 tuppar på 12 hönor. Kanske man kunde bygga om lekstugan till ett tupphus...

Att blanda gult och svart tvärrandig kanske inte var det mest estetiskt tilltalande jag fått för mig i mina dagar. Men eftersom han trots allt är min lille tupp kan jag ju inte låta bli att gilla resultatet.

Han här vet jag inte riktigt vad är, antagligen "blå" + svart tvärrandig. Eller tja... jag är inte så bevandrad inom hönsgenetiken. Han är i alla fall väldigt fin när solen skiner och det bruna lyser som guld!

Jag är hur som betydligt nöjdare med tvärrandigt + tvärrandigt. ;)

Samma kombo som ovan, synd med fluffet bara ;)

Att det blev vita var roligt också

Och så pudelns kärna eller vad man ska säga, Ramses. Far till alla tuppar ovan.

Och så Ramses tillsammans med sitt största fan någonsin, silkestuppen Falcon.
ofrivilligt hönslös

Tricia

• Sydney
    • Västergötland
    • Kennel Mimmtrix
« Svar #359 skrivet: 03 nov-09 kl 16:35 »
Gillar dom tvärrandiga!

Har ju kört fast på Wyandotter...........................så funderar på att även skaffa tvärrandiga sådana..............!
Men man kan ju inte ha allt!

Dela detta:

* Inloggade just nu

595 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser