Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  HönsBilds Bibliotek 2009  (läst 67077 gånger)

Cissiluria

• "Det var det värsta!!!"
    • Östergötland
    • Art CECILIA
SV: HönsBilds Bibliotek 2009
« Svar #180 skrivet: 16 aug-09 kl 09:03 »
Den här bilden tycker jag blev lite rolig! ;D Utan att titta vart jag knäppte så knäppte jag ut igenom luckan... Det visade sig att där ute stod en höna och undrade vad det var för något som stack ut ur luckan (kameran).  ;D

Jättebra bild!!!!

Tycker att det vore kul med en bildtråd med bilder som är lite annorlunda, lite mer "poäng-fulla" om man säger så. Som denna:

eller kanske denna:

Bor på liten gård med sambo, katterna Frasse, Stina. Siri, Sockan och Daisy, cockrarna Nora och Malte, samt en flock blandrashöns.

Blogg finns på: http://akullakadorranfunderar.blogspot.co

Prosit

• Södermanland
« Svar #181 skrivet: 16 aug-09 kl 09:09 »
Jättebra bild!!!!

Tycker att det vore kul med en bildtråd med bilder som är lite annorlunda, lite mer "poäng-fulla" om man säger så. Som denna:

Vad är det för orange luddigt med ryggen mot komeran? Katt eller höna? ???
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Cissiluria

• Östergötland
    • Art CECILIA
« Svar #182 skrivet: 16 aug-09 kl 09:12 »
Vad är det för orange luddigt med ryggen mot komeran? Katt eller höna? ???

Jaaa du... VAD KAN DET BARA VARA!!!???*s*

Det är min silkeshöna Ullis-Gullis...
Bor på liten gård med sambo, katterna Frasse, Stina. Siri, Sockan och Daisy, cockrarna Nora och Malte, samt en flock blandrashöns.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #183 skrivet: 16 aug-09 kl 09:14 »
Jag har också en luddig rumpbild! :D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #184 skrivet: 16 aug-09 kl 10:22 »
Cool bild med katten. ser ut dom att lilla ullis-gullis ska attackera ;) Och kyckling rumpor är alltid mysigt  ;D

Här fick jag en gamal bild från min kompis. En gamal skrot bil som ska åka till tippen tyckte hönsen var jätte mysigt att sitta i på vintern ;D

Dezdemona

• Halland
    • Hispig husägare
« Svar #185 skrivet: 16 aug-09 kl 11:07 »
På tal om udda bilder, jisses vad min stackars katt tycker hönsen är obehagliga.

ofrivilligt hönslös

gernsö

• Skåne
« Svar #186 skrivet: 16 aug-09 kl 14:21 »
Jag hänger på....

I am watching you!

Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

gernsö

• Skåne
« Svar #187 skrivet: 16 aug-09 kl 14:24 »
Och här är en till:

Hm vänta nu lite, det här är inte ricktigt rätt.....

Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #188 skrivet: 16 aug-09 kl 14:25 »
 ;D
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #189 skrivet: 16 aug-09 kl 14:26 »
Haha, nä vad har hänt? xD Har den tagit sig ut halvvägs och torkat till viss del?

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #190 skrivet: 16 aug-09 kl 14:58 »
Det ser ut som att kycklingen ändrade sig (att komma ut) och stoppade ner huvudet i ägget igen  HAHA

gernsö

• Skåne
« Svar #191 skrivet: 16 aug-09 kl 15:16 »
Jag fick hjälpa den lite för den kom inte längre.... men visst det ser så himla kul ut, där låg den och flaxade med vingarna......

tuva-li

• Gäst
« Svar #192 skrivet: 17 aug-09 kl 09:37 »
...och här kommer en bild från när hönsapönorna lekte kurragömma.
Fast Everest är inte så bra på det.
Han blev hittad väldigt snabbt.
Jag sa att han blev hittad så snabbt på grund av att han inte fällde ner stjärtfjädrarna.
Han påstod att en stjärna som han inte kan gömma sig alls, eftersom hans utstrålning glittrar avslöjande vart han än gömmer sig.

(Eller också så försökte han sig på att ruva, eftersom inga av hönsapönorna ville lägga sig och ruva fram någon av hans avkommor. Fast han missade att stoppa ägg under magen. Och han gav upp redan efter en eftermiddag.)

Cissiluria

• Östergötland
    • Art CECILIA
« Svar #193 skrivet: 17 aug-09 kl 11:31 »
Vilka roliga, underfundiga, mysiga bilder........... detta var en kul vändning på bildbiblioteket. Här kommer en annan kul bild på min Ebba Brahe när hon var kyckling. Hon tycks mycket uppbragd av min fräckhet att fotografera henne:

DET VAR DET VÄRSTA!!!

gernsö

• Skåne
« Svar #194 skrivet: 17 aug-09 kl 13:25 »
Gav han upp så snabbt, ja det är typiskt karar, de är inte lika tuffa som tjejerna....

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #195 skrivet: 20 aug-09 kl 17:33 »
Ni som har höns får gärna lägga ut bilder på de.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #196 skrivet: 20 aug-09 kl 17:43 »
Det finns annars redan en sådan tråd i övrigt om höns.

Både för år:2006- 2007, 2008 och 2009.

:)

http://www.alternativ.nu/smf/index.php?board=122.0

Här har du dock en bild på en utav mina små sebrighthönor (+ de andra i bakgrunden). =) <3

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #197 skrivet: 22 aug-09 kl 19:29 »
Värphönstuppen Ture! :D

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #198 skrivet: 22 aug-09 kl 21:08 »
Min ICA om ett par månader ;D Hans kam bara växer oxh växer. helt enorm :o Kanske skulle få ägg från bruna lohmans i morgon. mamma gnällde lite på att man inte kommer få några mera ägg här mer. så är passande ;D Men vad har Ture exakt i sig? Såg att han inte var helt vit...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #199 skrivet: 22 aug-09 kl 21:42 »
Hans mamma är en vit lohmann (lohmann lsl).
Hans pappa är antagligen, antingen, Blommetupp eller Jersey Jätte.

Var nämligen så när min Emil och hans pappa köpte några lohmann förut så snattade jag de första ägget de la (dagen därpå) innan Emils tupp hade hunnit varit på.
Såg att i gruppen gick Jersey jätte, blommetuppar, brahmor (uteslutet, han borde haft kraftigare kropp och befjädrade ben om det var en brahma han har som pappa)... Araucana tror jag gick där med.

Tror dock mest på att han har en blommetupp som pappa.

PS: Om du korsar en vit lohmann höna med en vit lohmanntupp är det inte säkert att avkommorna blir helt vita ändå. För som sagt många gånger, lohmann är ingen ras, det är en hybrid. Avkommorna kan bli vad som helst. DS

Dela detta:

* Inloggade just nu

593 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser