Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  underrede till sittpinnar  (läst 4867 gånger)

Oskar73

underrede till sittpinnar
« skrivet: 13 jan-09 kl 20:24 »
Hur ska man underrede till sittpinnarna som skiten kan samlas upp i...gärna om någon bild

Krågedal

• Östergötland
SV: underrede till sittpinnar
« Svar #1 skrivet: 14 jan-09 kl 07:32 »
Jag har en vanlig massonitskiva som jag har trätt på sopsäck på, och en bit hönsnät på tvärs (så de ej går på bajsbrädan, har även en sittpinne till under den en blomlåda.
Har hund, katter, Kindahöns och Gotlandskaniner  (egen genbank)har två Tinkerhästar på "foder", dotter som är född 2006. Bor på landet i hyrt hus....

yrhönan

• Lökshus
« Svar #2 skrivet: 14 jan-09 kl 09:21 »
Jag ställde in ett bord, snickrade en träram och la/spikade nät på ovansidan. Målade ramen samt bordets skiva för att skiten inte ska fastna. La ramen löst på bordet och lyfter ena långsidan och skrapar enkelt bort skiten. Mycket enkelt och funktionellt.
Sittpinnarna sitter fast i bordet så de berörs inte när jag lyfter ramen.
/håller genbanksanslutna blommehöns.

chili

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 14 jan-09 kl 17:55 »
Praktiskt!

/Chili
Bor i Norrtälje med fru och barn. Har isbar. Vill ha maran.

40+

• Våran "lilla" Ida
« Svar #4 skrivet: 14 jan-09 kl 18:15 »
Jag satte ett gammalt fönsterbleck under sitt pinnarna , det tar jag bara ut o skakar av bus enkelt inget fastnar o det väger ingenting heller.
Nybliven gårdsägare

Dottie

« Svar #5 skrivet: 14 jan-09 kl 18:57 »
Jag (eh, svärfar) byggde en låda med hönsnät runt om. Det är en lucka framtill med gångjärn så det är lätt att öppna och skrapa ur. I botten har jag en bit gammal golvplastmatta - har hållt i 3 år nu. Hönsnäten ovanpå har jag bytt ut nu mot kompostgaller. Lådan vilar på stora konsoler gjorda av reglar som är fastsatta i väggen så det går lätt att ta ut lådan när det är dags för storrengöring. Sittpinnarna byter jag ut några gånger per år.

Hönsakadurra

• Med djuren i fokus
    • Skåne
    • Fotoalbum
« Svar #6 skrivet: 15 jan-09 kl 08:41 »
Jag har fäst bräderna eller skivorna med rundstavar. Rundstavarna går genom pinnen och genom skitbrädan för att fästas med en mutter i var ände. Lätt att bara skruva av muttern om man behöver ta ut och rengöra. Jag brukar dock ha en hink och en skrapa och bara skrapa ner skiten i hinken.
Ska dock måla med något bra i sommar när vi eventuellt byter ut skivorna för färgen jag använde stöter inte i från sig som jag vill. Annars funkar detta jättebra, stjäl ingen plats heller eftersom de hänger under pinnen.
Ska se om jag hittar en bild.
Vallegården - En liten gård på Österlen, Skåne.
Besök oss live eller på www.vallegården.net
OBS. SÄLJER INGA AVELSÄGG!!!

Inga-Karin

• Två av våra 12 Hedemorahönor med sina tuppar
    • Västmanland
« Svar #7 skrivet: 16 jan-09 kl 14:51 »
Min gödselbinge ser ut så här. Det är en plastbotten från en hundbur. Perfekt att skrapa av och såptvätta. Hönsen kan inte göra illa sig på den heller, vilket är en fördel. // I-K
Maka, mamma, svärmor, trippelmormor, dubbelfarmor, matte, hönsmora, f.d.skolsyrra, dotter, syster, faster och moster. Nybliven statsanställd friherrinna.
Vi fick hem våra Hedemorahöns 080320 och fick beviljat Genbank 090325

Lycka

• Ångermanland
« Svar #8 skrivet: 16 jan-09 kl 15:40 »
Jag har formflyfa i min .
Dyrt men lätt att skrapa av.
Kalkar och lägger stllströ uppepå.
Hedemorahöns

Dela detta:

* Inloggade just nu

711 gäster, 1 användare
lawnboy

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser