Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  stora silver?  (läst 1466 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
stora silver?
« skrivet: 09 jan-09 kl 21:35 »
Vilka av er har stora silver kaniner ?
Finns det några utmärkande drag hos dom ? Tex lynne ?
Jag upplever mina Bj`s som ganska så sävliga men långsinta *s'
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Potatisblomma

• Södermanland
SV: stora silver?
« Svar #1 skrivet: 09 jan-09 kl 21:53 »
Jag har ett avelspar som fått sin första kull. Mina är inte keliga... men inte heller nervösa. Vill gärna vara med, men håller sig på sin kant. Jag tycker det är världens vackraste kaniner!
Landsflykting i storstan...

Hällmansro

« Svar #2 skrivet: 09 jan-09 kl 22:29 »
Jag har Stora Silver sedan 1 ½ år tillbaka. Jag har 2 hanar och 5 honor, samt 5 på tillväxt för slakt. Hur många har du?

Mina är lite olika, nyfikna och vill kolla, men kan vara lite "avvaktande - utom de som är jättegosiga. Jag tycker de är jätte trevliga att hålla på med, lugna.
( I och för sig är väl, alla normalt funtade kaniner det.............

Och håller med Potatisblomma - De vackraste som finns.
Har tagit reda på skinn och förmedlat vidare , och fått kommentaren : Fantastiska skinn.

Jag bor i Enköping. Var finns du?
"Jag har aldrig träffat någon som  på dödsbädden önskat att han tillbringat mer tid på jobbet"

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #3 skrivet: 10 jan-09 kl 00:27 »
Jag har Stora Silver sedan 1 ½ år tillbaka. Jag har 2 hanar och 5 honor, samt 5 på tillväxt för slakt. Hur många har du?

Mina är lite olika, nyfikna och vill kolla, men kan vara lite "avvaktande - utom de som är jättegosiga. Jag tycker de är jätte trevliga att hålla på med, lugna.
( I och för sig är väl, alla normalt funtade kaniner det.............

Och håller med Potatisblomma - De vackraste som finns.
Har tagit reda på skinn och förmedlat vidare , och fått kommentaren : Fantastiska skinn.

Jag bor i Enköping. Var finns du?

Hej
Jag finns bara några mil från enköping i utkanten på kommunen .
Kan man kanske para min Bj hona med din silver hane ??
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Bokdungen

• Skåne
    • Bokdungen.se
« Svar #4 skrivet: 12 jan-09 kl 17:04 »
Vi har Stora silver och trivs bra med rasen. De är rätt "lagom" i storlek hanteringsmässigt och har lugnt temperament. De växer väldigt bra och honorna vi har har varit väldigt bra på att föda upp sina kullar (även stora). Passar bra till utställning/produktion och kel (kanske inte till små barn, de väger ju ändå ca 5-5,5 kg). Har bra erfarenhet av dem  ;D.

Hällmansro

« Svar #5 skrivet: 13 jan-09 kl 12:03 »
Det går utmärkt att göra den parningen.
Hör av dej om du vill...eller om honan vill ....... ;D ;D
"Jag har aldrig träffat någon som  på dödsbädden önskat att han tillbringat mer tid på jobbet"

uffeoanette

« Svar #6 skrivet: 13 jan-09 kl 20:19 »
Jag korsade stora silver med fransk vädur och fick jätte bra honor. Har även hört att denna kombinationer ska ge en fin slaktkropp.

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #7 skrivet: 15 jan-09 kl 10:14 »
jag har parat Stora silver med tysk jättescheck, verkar ge bra slaktkroppar, och mkt bra tillväxt !
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Dela detta:

* Inloggade just nu

657 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser