Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vill ha en gris nu!!  (läst 1765 gånger)

fröken fröken

• skogstokig
vill ha en gris nu!!
« skrivet: 06 jan-09 kl 20:46 »
hej! jag är ute efter en linderödskulting, helst en sugga... är det nån som har kultingar så här års? jag vill gärna ha den så fort som möjligt, allt finns i ordning här hemma åt den (norrbotten)..
bor med lappgetter, kanin, katt och kille

Mmmm

• Övriga världen
SV: vill ha en gris nu!!
« Svar #1 skrivet: 06 jan-09 kl 20:52 »

färmansbo

« Svar #2 skrivet: 06 jan-09 kl 21:25 »
Hej.
Jag har två gyltämnen samt tre galtämnen,de är födda i början på aug. -08
Ring 070-3816169 om du är intresserad.
Mvh Micke

AnnaPanna_is_back

« Svar #3 skrivet: 06 jan-09 kl 21:31 »
Inte EN gris väl!? De är flockdjur och måste ha sällskap... :P

Oskarsgården

• Oskarsgårdens Lantrasfarm
    • Oskarsgården
« Svar #4 skrivet: 06 jan-09 kl 21:49 »
Vi har linderödsgyltor födda maj och juli-08.. kommer ett nytt gäng om 3veckor :)

Bilder finns på hemsidan www.oskarsgarden.se

Grisarna finns i Graninge/Västernorrland / Ewa
Vi har Australian Sheperd, Golden Retriever, Border Colie. Linderödssvin med Genbank, Gotlandskaniner med Genbank,
Skånska Blommehöns, Japanska vaktlar, Ankor, Gutefår, Shropshire och korsningstackor. Vill ha fjällnära dikor.

gimskogen

• gimskogen.se
« Svar #5 skrivet: 07 jan-09 kl 11:41 »
finns ju genbanker långt norr ut..

bl a Blacknicksele (tel.0952)tex...
hör med Ronny Olsson avelsrådgivaren i föreningen lantsvinet... vilka djur som kan vara lämpliga om du vill hjälpa till att bevara linderödssvinen..

ronny@kackel.se

eller hög med Camilla som är genbanksansvarig vilka genbanker som finns i din närhet..

Lycka till.
Mjölkbonde i norra hälsingland, Rödkullor, Fjällkor. Några Roslagsfår och Svärdsjöfår samt våra Linderödsgrisar och Gotlandskaniner o 3 Isländskafårhundar

Skytten

• Skåne
« Svar #6 skrivet: 07 jan-09 kl 11:49 »
Inte EN gris väl!? De är flockdjur och måste ha sällskap... :P

Har man gott om tid  kan man visst ha en gris, ingen har angripit Astrid Lindgren för grisaknoen.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

AnnaPanna_is_back

« Svar #7 skrivet: 07 jan-09 kl 12:27 »
Håller med dig Skytten, vi hade endast en gris i 4,5 år, men han bodde inne med oss så vi var hans flock och sällskap. Men en Linderödsgris är inte så lämplig att man har inomhus... det är därför jag hoppas de skaffar sig minst två. Om man själv sover i stian och spenderar flera timmar om dagen med grisen så räcker ju självklart det! :P

morellen

• Västergötland
« Svar #8 skrivet: 10 jan-09 kl 10:09 »
Har man gott om tid  kan man visst ha en gris, ingen har angripit Astrid Lindgren för grisaknoen.

Fast läser man Emil ordentligt ser man att de hade fler grisar. Griseknoens mamma iaf

Skytten

• Skåne
« Svar #9 skrivet: 10 jan-09 kl 10:24 »
Vi hade en gris, några höns och  "inneutedass" i uthuset är jag var barn, kunde inte se att grisen mådde det minsta dåligt.

Inget fel annars att ha både två och några fler.

Ni har väl sett en större grisbesättnig?  Hört rapporter om deras hälsa?
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

torpargubbe

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 10 jan-09 kl 10:28 »
jag vill också ha en knoe,men tvekar för vill börja med en,men om man har hagen med häst ock höns som grannar? då kan dom prata "over the fense" så att säga?

AnnaPanna_is_back

« Svar #11 skrivet: 10 jan-09 kl 10:29 »
Vi hade en gris, några höns och  "inneutedass" i uthuset är jag var barn, kunde inte se att grisen mådde det minsta dåligt.

Inget fel annars att ha både två och några fler.

Ni har väl sett en större grisbesättnig?  Hört rapporter om deras hälsa?

Ja och jag tänker på det varje gång jag köper en del av en gris.. därför gör jag sällan det!
Självklart är lagom bäst. Det är nog inte många som tycker om hur djuren hanteras och sköts i stora besättningar, så den diskussionen kan vi nog släppa eftersom det inte var det som var frågan i det här inlägget.

Dela detta:

* Inloggade just nu

643 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser