Och alla veterinärer har inte koll.........tro mig!
Ja, det där kan jag hålla med om! Våran flatcoated retriever hade skabb i öronen vilket mamma misstänkte från första början, eftersom katterna hade det. Bara för att hon sa att hon trodde att det var det så var det inte skabb enligt veterinären (som att de måste säga emot, att man själv får inte ha rätt

). Hon fick medel till katterna som hon behandlade och de blev bra... Däremot inget till vovven. Istället fick hon en massa annat grejs och flera återbesök. Summan slutade på 10 000kr (återbesök och behandlingsmedel) innan hon till slut fick skabbmedel... Och nu är han bra. *suck*
Och det är inte bara veterinärer... Även läkare och sådant också! Förra året lät de mig gå och hosta tills jag fick lunginflammation! Istället för att ge mig ordentlig hostmedicin på en gång fick man bara slemlösande! Jag började spy och hostade blod efter några veckor och min feber var jättehög! Vi ringde för ny tid för undersökning men vi fick ingen tid ändå... Då ringde mamma till akuten och det var inte förrän då man fick någon hjälp.

Till ämnet: Är det inte lite sent att rugga nu?