Ja, då var det vardag igen.
När jag gick upp i morse var det +14 i sovrummet, inte så farligt, det har allt varit kallare, Men jag gick ut i köket och tände i vedspisen. När jag fått på mig kläderna gick jag ner i källaren och tände i vedpannan.Så var det dags för frukost. Skön värme från vedspisen.
Tittade på termometern innan jag gick ut med hundarna -19 C, oj då!
Fast det kändes ändå inte så kallt, här är ju torrt i luften. Men snön kändes som att gå i potatismjöl, dvs den knarrade. Jag hade på mig min varma sköna parkas och givetvis långkalsingar, de åker på så fort den första kylan kommer, när de åker av är det vår.
I mitt skafferi fick jag stänga luckan helt för där var -1. Jag har alltid en termometer där för att ha koll på detta. Jag stänger ju alltid av kylskåpet om vintern, varför göra åt energi för att kyla när kylan i skafferiet är gratis.
I matkällaren +3, men bara för att jag har dörren på glänt till källaren i övrigt. Måste isolera väggarna bättre. Men det får bli när jag får råd med en grävmaskin för att samtidigt lägga ner ny dränering runt huset.
Nu , strax före kl 12, när detta skrivs är solen uppe och lyser svagt, den når knappt över trädhorisonten. Temperaturen ute har stigit till -18. Det är vinter!