Kanske vi bör styra tillbaka detta till ursprunget. Gällde kursdatum för intresserde.
Frågan från Lollo besvarades enligt mig korrekt. Jag meddelade var informationen fanns. Vari otrevligheten ligger får väl andra svara på.
Speciellt till dig, lillasophie:
Jag ska här berätta en liten historia:
Under många år hade jag en rörfirma. Jag hade på den tiden många "vänner" som ville bjuda hem mig. De ringde och var trevliga men avslutade oftast samtalet med "tar du med dig verktygslådan" har ett par frågor....

Till sist tröttnade jag på detta utnyttjande och började ta betalt för kvälls-& helgjobben enligt fastställd taxa. Detta rensade ut 90% av mina så kallade "vänner". De tyckte att eftersom jag hade kunskapen så kunde jag hjälpa dem på min fritid naturligtvis helt ideellt

Din och Lollos inställning är en exakt kopia av detta. Ger du någon lillfingret så äter de snart uppe vid armbågen.
Om forumet tjänar eller förlorar på det avgör inte jag, men eftersom inställningen är som den är så slutar jag härmed att skriva på forumet.
Till sist Lollo, konsulttjänster avser hjälp med uppbyggnad av verksamhet och ingenting annat
Gösta Johnsson