Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bortstött  (läst 3571 gånger)

klorofyll

• Gäst
SV: Bortstött
« Svar #20 skrivet: 21 jan-09 kl 18:53 »
Kan du ha baggen kvar med de nylammade? Trodde de
kunde bli betäckta direkt, eller är det bara finull som är så knasiga?
Min plan är att ta bort baggen från flocken innan lamning och en tid framöver,
Hur länge vet jag inte. . . .
Lär mej gärna mer om får!
Längtar tills våra börjar komma!!!

skum

• Dalarna
« Svar #21 skrivet: 24 jan-09 kl 15:12 »
Vi har under åren haft flera lamm som blivit bortstötta. Det kan nog tänkas att tackan ofta ser/känner att lammet är svagt eller har något annat fel. Vid några enstaka fall har vi konstaterat att tackan har varit öm i ena spenen och därför inte släppt till lammet. Vi har gjort flera av de saker som det skrivs om i tidigare inlägg men det tar tar tid och man blir förbannad på tackan och så vidare. Bland de djur som lever fritt ute i naturen är det ganska vanligt att modern tar död på på nägon av sina avkommor av olika orsaker. Det verkar vara livets gång.
Skum

chika

• Glad Mamma!!
    • Bohuslän
« Svar #22 skrivet: 25 jan-09 kl 22:09 »
Jag hade ett bortstött lamm,det gick bra,
här är en länk att följa om du vill läsa om Alice

http://www.alternativ.nu/smf/index.php?topic=8599.0;topicseen
Här finns:får,hästar,kaniner,marsvin,hamstrar,råttor och
hönor(mysankor),undulater,nymfparakit, hamster, geckoödlor, zoophobaslarver, syrsor, kanariefågel,diamantduvor,gerbiler,degusar,majsorm.chinchillor..just de..fiskar oxå.... :)och senaste tillskottet 2 st vattensköldpaddor :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

581 gäster, 2 användare
torbjorn, Bender

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser