Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  BARF till katter & hundar  (läst 7512 gånger)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: BARF till katter & hundar
« Svar #40 skrivet: 15 maj-09 kl 07:37 »
Ja... och sen lyckades man lura i hela västvärlden att tro att hundar far illa av att äta nånting annat än torrfoder... Och sen blev dom ännu rikare...  >:(

/Sara
Exakt, och sen slog de i oss att ju dyrare fodret är ju bättre är det för djuret  ::) >:(

Och sen satt vi där med övergödda feta katter och hundar med tandlossning och svåra tandstensangrepp  >:(
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

BK

• Västmanland
« Svar #41 skrivet: 08 nov-09 kl 00:09 »
Jag har dock ännu inte fått kläm riktigt på vilka råvaror som innehåller taurin... Måste nog luska i det.

/Sara
Taurin finns i större eller mindre mängde i allt kött. Men det som innehåller mest taurin, är hjärta. Så ger man katten hjärta några gånger i ve så behöver man inte vara orolig att den får för lite taurin.

Terese

• Gårdsmor, nu mera mor på riktigt!
    • Ångermanland
    • Min Blogg!
« Svar #42 skrivet: 15 dec-09 kl 09:43 »
Ger min hund och kattunge barf. Har gått helt utmärkt att ge kattungen färsk mat. Men så har de fått mycket färskt redan ifrån början och deras moder bar in flera möss om dagen. Kommer aldrig någonsin att köpa torrfoder till min katt. Det finns alltid bättre alternativ även när jag inte är hemma och har tillgång till mitt föråd i kylen.
För hur mycket fisk finns det inte i affären.
Ett stycke Gårdsmor som numera är mor på riktigt!

http://gardsmor.blogspot.se/

kiwsan

• Västerbotten
« Svar #43 skrivet: 15 dec-09 kl 18:56 »
En fråga . Kanimagen är det bara själva tarmarna man ger? Eller vad räknas till det? Tacksam för svar.

BK

• Västmanland
« Svar #44 skrivet: 15 dec-09 kl 19:31 »
Jag har aldrig gett kaninmage själv, men det måste väl vara själva magsäcken man ger.

Attes matte

• Jämtland
« Svar #45 skrivet: 15 dec-09 kl 22:19 »
Ja, det är själva magsäcken. Den går inte att missa när man tar ur kaninen.  ;) Men man får vara lite försiktig så den inte brister. Luktar bläääää!  :-X

Jag fryser den och sen får hunden den utomhus, fortfarande fryst. Luktar minst då...  ;)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Dela detta:

* Inloggade just nu

792 gäster, 1 användare
Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser