Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äggkläckaren ska  (läst 7443 gånger)

Taggis

  • Inlägg: 990
  • vänner
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #40 skrivet: 04 feb-09 kl 20:49 »
Så fina dom är & kul med dom olika färgerna !
Jag har inga dv. kochin kvar  :'( ,bara en liiiten dv. höna bland dom stora hönsen.
Jag kanske kan beställa lite ägg av dej Tindra nu ?
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Tindranu

  • Inlägg: 516
    • Småland
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #41 skrivet: 04 feb-09 kl 21:05 »
Så fina dom är & kul med dom olika färgerna !
Jag har inga dv. kochin kvar  :'( ,bara en liiiten dv. höna bland dom stora hönsen.
Jag kanske kan beställa lite ägg av dej Tindra nu ?

Du har PM!
Mvh T
Lever ett lyckligt liv med min man på landet, med 1 katter, tre hundar, samt ett (oräkneligt!) gäng dvärgkockin i diverse roliga färger...

Therese K

  • Inlägg: 1112
    • Skåne
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #42 skrivet: 04 feb-09 kl 21:17 »
Fasiken vad kul att se!! Dom ser nästan exakt ut som mina :) En gul och några blandade samt några mörka.. jätte fina! Kan du avgöra redan nu vikla som är hönor resp. tuppar? Lite tips är välkommna :-[
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Rakadero

  • Inlägg: 3188
    • Västergötland
    • Reflections of Rachel
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #43 skrivet: 04 feb-09 kl 21:43 »
Kan man se på kammarna redan i den åldern om det är tuppar eller hönor? För det skiljer ju rätt mycket på dem tycker jag det ser ut som, eller är det kanske individuellt i den åldern?
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #44 skrivet: 04 feb-09 kl 22:03 »
Jag kan se minst 3 tuppar på dessa bilder i alla fall... (svårt och se när alla är i en enda stor röra med huvudena vända hur som helst).  :P

De som ser ut som tuppar är: Den tvärrandiga, den blå och en svart... (Möjligen en till blå/svart... Syns dåligt vilken färg det är på grund utav ljuset.)
« Senast ändrad: 04 feb-09 kl 22:07 av Linkoso »
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

AnnikaE

  • Inlägg: 643
    • Södermanland
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #45 skrivet: 05 feb-09 kl 07:07 »
Kan man se på kammarna redan i den åldern om det är tuppar eller hönor? För det skiljer ju rätt mycket på dem tycker jag det ser ut som, eller är det kanske individuellt i den åldern?
Hej visst är de söta, den gula som du sa är vit det är värmelampan som gör att den blir gul. Det blev 4 hönor och 4 tuppar, man ser på vingarna ganska tidigt ,tupparna har långa vingar ung som pennor. Kan du sätta in nya bilder på dina./Annika.E
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

AnnikaE

  • Inlägg: 643
    • Södermanland
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #46 skrivet: 26 feb-09 kl 15:19 »
Hej nu kommer några nya bilder på mina kycklingar, de är nu 7 veckor./Annika.E
« Senast ändrad: 26 feb-09 kl 15:43 av Annika .E »
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

AnnikaE

  • Inlägg: 643
    • Södermanland
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #47 skrivet: 26 feb-09 kl 15:22 »
En till./Annika.E
« Senast ändrad: 26 feb-09 kl 15:44 av Annika .E »
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #48 skrivet: 26 feb-09 kl 15:23 »
Så söta!


Synd att bilderna var så små bara...  :-\
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

AnnikaE

  • Inlägg: 643
    • Södermanland
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #49 skrivet: 26 feb-09 kl 15:24 »
Så söta!


Synd att bilderna var så små bara...  :-\
Jag ska försöka få de större./Annika.E
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

AnnikaE

  • Inlägg: 643
    • Södermanland
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #50 skrivet: 26 feb-09 kl 15:35 »
Jag ska försöka få de större./Annika.E
« Senast ändrad: 26 feb-09 kl 15:41 av Annika .E »
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

AnnikaE

  • Inlägg: 643
    • Södermanland
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #51 skrivet: 26 feb-09 kl 15:42 »
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

Margit

  • Gäst
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #52 skrivet: 26 feb-09 kl 23:17 »
Jättefina!!

De svarta tupparna med gul krage är lika min lille tupp, som också kommer från Tindranu  :-*


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

296 gäster, 4 användare
Be, Själv är bäste dräng, Stengrim, SandrosAnna

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser