Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äggkläckaren ska  (läst 7444 gånger)

Therese K

  • Inlägg: 1112
    • Skåne
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #20 skrivet: 08 jan-09 kl 18:04 »
Åhh!! Vad roligt för dig!! :D jag.. eller hönan har ca 2 veckor kvar.. längtar som bara den.. hade varit kul om du kunde ta några kort och visa? // Therese
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

AnnikaE

  • Inlägg: 643
    • Södermanland
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #21 skrivet: 08 jan-09 kl 18:13 »
Åhh!! Vad roligt för dig!! :D jag.. eller hönan har ca 2 veckor kvar.. längtar som bara den.. hade varit kul om du kunde ta några kort och visa? // Therese
Hej ska lite kort sen när alla är ute och torra, resten kommer nog senare i kväll./Annika.E
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

Tindranu

  • Inlägg: 516
    • Småland
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #22 skrivet: 08 jan-09 kl 20:21 »
Hej ska lite kort sen när alla är ute och torra, resten kommer nog senare i kväll./Annika.E
Gissa vem som är nyfiken??????!!!   :-[
Lever ett lyckligt liv med min man på landet, med 1 katter, tre hundar, samt ett (oräkneligt!) gäng dvärgkockin i diverse roliga färger...

AnnikaE

  • Inlägg: 643
    • Södermanland
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #23 skrivet: 09 jan-09 kl 17:33 »
Hej 8 st är ute men ett ägg är inte ens nått hål i och i ett ägg så har kycklingen tagit bort en flik men nu ligger den bara där. sen i morse.den piper inte ens./Annika.E
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

Tindranu

  • Inlägg: 516
    • Småland
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #24 skrivet: 09 jan-09 kl 17:54 »
Hej 8 st är ute men ett ägg är inte ens nått hål i och i ett ägg så har kycklingen tagit bort en flik men nu ligger den bara där. sen i morse.den piper inte ens./Annika.E
Du får nog kolla i den som är öppnad om du hör något, kanske kolla ner i hålet o se hur det ser ut, om h*n lever.
Den som inte är något hål i kanske inte lever längre, du får göra samma där, lyssna om du hör något.

Lycka till!
Lever ett lyckligt liv med min man på landet, med 1 katter, tre hundar, samt ett (oräkneligt!) gäng dvärgkockin i diverse roliga färger...

AnnikaE

  • Inlägg: 643
    • Södermanland
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #25 skrivet: 11 jan-09 kl 15:19 »
Hej nu kommer lite bilder på  mina små bebisar./Annika.E
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

AnnikaE

  • Inlägg: 643
    • Södermanland
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #26 skrivet: 11 jan-09 kl 15:20 »
Mera bilder. Det saknas 2 st på bild men de är svart/vita som de andra, visste inte till slut vilka jag tog kort på./Annika.E
« Senast ändrad: 11 jan-09 kl 15:22 av Annika .E »
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

Tindranu

  • Inlägg: 516
    • Småland
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #27 skrivet: 11 jan-09 kl 15:31 »
Va söta!!
Ser ut som lavendeltuppen varit lite aktiv... ;)
Lever ett lyckligt liv med min man på landet, med 1 katter, tre hundar, samt ett (oräkneligt!) gäng dvärgkockin i diverse roliga färger...

AnnikaE

  • Inlägg: 643
    • Södermanland
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #28 skrivet: 11 jan-09 kl 17:12 »
Va söta!!
Ser ut som lavendeltuppen varit lite aktiv... ;)
Hej visst är se söta, Lavendel tuppen är det han som är svart vit fläckig./Annika.E
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

Margit

  • Gäst
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #29 skrivet: 11 jan-09 kl 17:34 »
ÅHHH! Vilka sötnosar  :-*

Lavendel = Pärlgrå = URSNYGG!!

Lys ägget som är helt...eller det kanske du har gjort? Jag har varit med om eftersläntrare som kommit ut ett par dagar efter de andra.

GRATTIS!  :)

borka15

  • Inlägg: 187
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #30 skrivet: 13 jan-09 kl 00:50 »
 :DMen gud vad söta. Lycka till med dom små liven!

Therese K

  • Inlägg: 1112
    • Skåne
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #31 skrivet: 13 jan-09 kl 07:50 »
Ahh...  :-* plutti snuttarna vad söta dom är! Då vet jag vad jag har att vänta mig  ;D
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

JennyN

  • Inlägg: 874
    • Jennys frön & sånt
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #32 skrivet: 16 jan-09 kl 16:58 »
Grattis! Mycket välartade småttingar  ;D

AnnikaE

  • Inlägg: 643
    • Södermanland
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #33 skrivet: 04 feb-09 kl 19:58 »
Här kommer en bild på gänget som är ca 4 veckor./Annika.E
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

AnnikaE

  • Inlägg: 643
    • Södermanland
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #34 skrivet: 04 feb-09 kl 20:14 »
Här kommer en till bild./Annika.E
« Senast ändrad: 04 feb-09 kl 20:25 av Annika .E »
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

Therese K

  • Inlägg: 1112
    • Skåne
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #35 skrivet: 04 feb-09 kl 20:18 »
Vad fina dom är :) har du dina kycklingar tillsammans med dom andra hönsen eller är dom för sig?
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

AnnikaE

  • Inlägg: 643
    • Södermanland
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #36 skrivet: 04 feb-09 kl 20:34 »
Vad fina dom är :) har du dina kycklingar tillsammans med dom andra hönsen eller är dom för sig?
Hej de är i källaren tills de blir ca 8 veckor sen får de komma till hönshuset, med kompostgaller och värmelampa om det behöva, för kylan./Annika.E
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

AnnikaE

  • Inlägg: 643
    • Södermanland
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #37 skrivet: 04 feb-09 kl 20:38 »
Några bilder till.
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

AnnikaE

  • Inlägg: 643
    • Södermanland
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #38 skrivet: 04 feb-09 kl 20:39 »
Mera./Annika.E
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

Tindranu

  • Inlägg: 516
    • Småland
SV: Äggkläckaren ska
« Svar #39 skrivet: 04 feb-09 kl 20:41 »
Så söta de är!!
O de blev lite olika i färger...!
Roligt o få se, tack!!  :-[
Lever ett lyckligt liv med min man på landet, med 1 katter, tre hundar, samt ett (oräkneligt!) gäng dvärgkockin i diverse roliga färger...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

393 gäster, 2 användare
Hönspapp, Rosanne

* Forum

* Om tidningen Åter



- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser