Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Min lilla Berit :'(  (läst 3447 gånger)

Cill

• -
Min lilla Berit :'(
« skrivet: 16 dec-08 kl 21:41 »
För ett bra tag sedan skriv min syster om min kalkon Berit. Berit lever fortfarande och fyller sex år snart.  :) Jag har laddat upp en video på Youtube med henne, så om ni är intresserade att se min vita ängel så länkar jag till videon här;

http://www.youtube.com/user/hejjee

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Minns ni kalkonen Berit?
« Svar #1 skrivet: 17 dec-08 kl 16:33 »
Om det är hon med tomteluvan så känner jag igen henne.  ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Weasel

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 17 dec-08 kl 17:56 »
Gud så söt!

Har du en tupp också till henne, för i så fall vill jag gärna köpa ägg till våren när min höns-höna börjar bli sugen på att ruva ;D
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

Cill

• -
« Svar #3 skrivet: 17 dec-08 kl 19:36 »
Ja, det är hon med tomteluvan. :)

Berit tycker inte om kalkontuppar, ingen av dom vi haft har någonsin fått gått nära henne. De andra honorna lägger sig ju ner så fort en hane kommer i närheten för att para sig, men inte Berit. Hon springer iväg.

Lena A

« Svar #4 skrivet: 18 dec-08 kl 14:16 »
Jo då, jag kommer ihåg Berit. Vad roligt att veta att hon fortfarande finns.  :) Kul att se videon.  ;D

Cill

• -
« Svar #5 skrivet: 18 dec-08 kl 19:00 »
Tack, vad bra att du tycker det. :D

fjäderfän

« Svar #6 skrivet: 19 dec-08 kl 08:25 »
läte ju bara för roligt ;D
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

Cill

• -
« Svar #7 skrivet: 21 dec-08 kl 20:43 »
Jag ser att ganska många har sett på videon, jätteroligt.  :)

Cill

• -
Min lilla Berit :'(
« Svar #8 skrivet: 04 aug-09 kl 15:57 »
Berit har gått bort... tänkte att jag skulle berätta det. Hon bara låg död på golvet på morgonen när jag skulle ge djuren mat. Jag hade märkt dagen innan att hon var väldigt seg och att hon andades lite konstigt. Hon blev sex somrar gammal. Det känns jättehemskt och det är inte alls lika roligt längre här på gården utan Berit. Om ni inte vet vilken kalkon jag pratar om så kan ni kolla lite här bland inläggen om kalkoner så hittar ni henne.  :'(

Myrkott

• Östergötland
SV: Min lilla Berit :'(
« Svar #9 skrivet: 07 aug-09 kl 23:26 »
Jag beklagar verkligen... jag har läst om Berit och förstått vilken personlighet hon var. Hemskt tråkigt!
Blandade höns, ankor och kalkoner. Garvar skinn, kokar fett och sjunger fula visor.

Margit

• Gäst
SV: Min lilla Berit :'(
« Svar #10 skrivet: 14 aug-09 kl 18:43 »
Beklagar, visst var det Berit med tomteluvan?

Dela detta:

* Inloggade just nu

615 gäster, 2 användare (1 dolda)
fall

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser