Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kattsand???  (läst 8671 gånger)

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
Re:Kattsand???
« Svar #20 skrivet: 12 maj-06 kl 12:16 »
Det är visst fler än min Tjabo som upptäckt vad man kan använda en brödkorg till  ;D
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

andreana

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 12 maj-06 kl 20:01 »
fin sovplats sade våran *dövis*
sov i den korgen en hel vecka sedan valde jag att göra tändved av den, då hade den gått i flera bitar.
 ;D

Sia

• Dalarna
« Svar #22 skrivet: 24 jul-06 kl 01:01 »
Fresh&Easy från best friend är suverän, går att andvända om och om igen, innan den blir dålig, dvs. mycket mindre sopor än vanlig kattsand..
Dessutom är den helt luktfri!!
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

Lena A

« Svar #23 skrivet: 24 jul-06 kl 10:04 »
Tack för tips om kattsand.  :)

Jag ska pröva Fresh & Easy nästa gång jag handlar. Jag använder nu (katten vill säga  ;)) mycket dammig kattsand (Nature Gold något..). Den gamla katten vi hade var van vid denna sand, så det blev inte av att vi bytte till annan. Nu ska det emellertid bli av  :). Mest är jag orolig för att katten ratar sanden och gör ifrån sig på annat ställe.

caroatz

• Gäst
« Svar #24 skrivet: 08 jan-08 kl 10:55 »
Hej. Jag använder mig av pellets som man eldar. Köper en säck på 16kg. Och för mig som har en honkatt, som alltid är inne. Håller en sådan säck i ett år. Så det är väldigt drygt.
Kattlådan jag använder är en Peewee, och jag tycker den är toppen.
Går att läsa om den på nätet.
Det är det bästa jag använt(har haft katt i många år), då det inte är sand överallt på golvet. Det är bara några pellets som hamnar på golvet, med det är bara att locka upp och lägga tillbaka i lådan igen.

MonaW

• Västmanland
    • Monas sida
« Svar #25 skrivet: 08 jan-08 kl 16:10 »
Jag använde Toalätt till dotterns kanin och fortsatte med det när jag fick katter. Det är tillverkat av papper och är komposterbart. Jättebra. Nu eldar jag med pellets och de är precis lika stora som Toalätt så när de är slut blir det träpellets.
Åsenfår, hundar och katter

electric_boogie

• -
« Svar #26 skrivet: 14 jan-08 kl 21:24 »
Jag använde Toalätt till dotterns kanin och fortsatte med det när jag fick katter. Det är tillverkat av papper och är komposterbart. Jättebra. Nu eldar jag med pellets och de är precis lika stora som Toalätt så när de är slut blir det träpellets.

men är det inte en massa giftiga ämnen i det som frigöres när det kommer vätska på det?

eller det kanske är vanligt sågspån jag tänker på då...?
~ Be the change you want to see in the world ~

Razmusen

« Svar #27 skrivet: 15 jan-08 kl 11:25 »
Hej!
Jag använder pussi och det är det bästa tycker jag.
Ska även prova att köra all reklam i dokumentförstörare.
Framtiden får utvisa om det funkar,mina kaniner tycker det är kul att leka med i allafall(nån nytta gör reklamen i allafall).

electric_boogie

• -
« Svar #28 skrivet: 15 jan-08 kl 21:05 »
Hej!
Jag använder pussi och det är det bästa tycker jag.
Ska även prova att köra all reklam i dokumentförstörare.
Framtiden får utvisa om det funkar,mina kaniner tycker det är kul att leka med i allafall(nån nytta gör reklamen i allafall).

eller så sätter man upp en "ingen reklam"-skylt på brevlådan så är det problemet ur världen. ;)
~ Be the change you want to see in the world ~

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #29 skrivet: 17 jan-08 kl 21:59 »
Jag använder trä pellets som man eldar med!!!!
Bajset plockar jag bort, men sen så eldar jag upp tidningspappret och pelletsen :D ;)
Anna
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Zophie

• Gäst
« Svar #30 skrivet: 23 jan-08 kl 19:56 »
Vi har måga katter där med måga lådor fast våra permanenta boende katter går även ut. Sedan är vi stödhem till "hittekatter", eftersom vi har gansak så måga katter så köper vi givetvis billig kattsand har nu hittat en som vi gillar bra det är eldorados kattsand kompakt,klumpbilldande kattsand. Småkornig å den suger upp all kiss till klumpar det blir inget geggamojja i botten av lådan allså. Gör rent lådan så där från bajs o kiss 4 gg per dag, alla katter gör sina behov fint i sanden och vi har ganska så mycket kattsand eftersom jag tror att dom uppskattar det. På 4 lådor o 7 stora katter å 3 kattungar (ungarna ska flytta snart) så går det åt så där en påse i varje låda i veckan. När vi hadde bara våra egna 3 så köpte vi kristalkattsand den är vissligen dyrare men gudar så bra å den höll läge så det är den värd dock 2 påsar i varje låda 2 lådor hadde vi då bara. :D

hustigern

• Östergötland
« Svar #31 skrivet: 23 jan-08 kl 23:06 »
Jag har provat både Toalätt och diverse klumpbildande och låtit katterna bestämma. Själv föredrar jag Toalätt eller bränslepellets (som jag numer använder till kaninerna) men kissarna har en bestämd uppfattning när det gäller vad de föredrar. Jag hade båda sorterna i varsin låda precis brevid varann i nästan ett års tid och det var bara någon enstaka gång det var något i Toalätt-lådan. Jag får helt enkelt konstatera att min 14- och 10-åring får som de vill och så får jag ta en ny diskussion i samband med nästa generation. Vad gäller sort på lerströet tycker jag Pussi är bra. Inte lika mycket parfym som en del dyrare sorter. Fast jag tycker allt att det dammar en del...

/Anneli
Blommehöns (genbank), ölandsgäss (genbank), fjording, får, katter och kaniner... och papegojor

Mewz

• Småland
« Svar #32 skrivet: 24 jan-08 kl 09:57 »
Får JAG bestämma är det träpellets som gäller. Tyvärr håller en av flickorna härhemma inte riktigt med mig  ::) (kattskrälle) Får hon inte sand så vägrar hon lådan = kiss på andra ställen.

Toalätt? Njae.. Tycker den är riktigt vidrig.
Lyxhustru, kattuppfödare, genetiknörd och renrasfantast. Bor utanför stan med make, 4 ½ barn, ett dussin raskatter, 2 hundar, 2 hästar, blekingeankor och jumbovaktlar.

hustigern

• Östergötland
« Svar #33 skrivet: 24 jan-08 kl 10:51 »
Mewz, att jag tycker Toalätt är skapligt bra kanske beror på att mina kissar helt vägrat att blöta ner den  :D

Träpelletsen suger upp mer, det håller jag med om. Billigare är det också.

/Anneli
Blommehöns (genbank), ölandsgäss (genbank), fjording, får, katter och kaniner... och papegojor

Naturen

SV: Kattsand???
« Svar #34 skrivet: 01 feb-08 kl 16:33 »
Hej
Jag skulle vilja få tips om alternativ kattsand. Vad använder du? Jag tror att det är mycket mystiskt i kattsand man köper i affären och är intresserad av nåt annat.
Vad tror du?

Hej..jag har prövat en del typer av kattströ..nu mera använder jag Pellets som man har till att väma upp husen med..biligt räcker länge och suger upp mycket av katt kisset..En säck på 30 kg räcker för mig ca ett år till en katt och kostar här hos oss 70 kr.
Alla typer av kattströ ska läggas i den bränbara sopbehållaren om du inte har en egen kompost. ( kanske inte så trevligt med kattskit i ) ;)
 Lycka till / Lis i Orsa
Är en trevlig tjej med katter, hund och hästar, bor i natursköna Orsa Norra Dalarna

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
SV: Kattsand???
« Svar #35 skrivet: 01 feb-08 kl 18:06 »
Kattskit spolar jag ner i toaletten sen så eldar jag upp resten :D ;)
Anna
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

754 gäster, 1 användare
Tobias Eriksson

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser