Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsgård  (läst 1949 gånger)

uffeoanette

Hönsgård
« skrivet: 11 dec-08 kl 21:03 »
Nu är hönshuset färdigt och vi håller på och planerar hönsgårdsbygget för fullt. Men kan inte bestämma oss för vilket sorts nät som ska fästas längs sidorna. Så nu undrar vi vilket nät ni har runt era hönsgårdar ??? alltså tjocklek och maskstorlek

rina

• Gäst
SV: Hönsgård
« Svar #1 skrivet: 11 dec-08 kl 21:43 »
Skulle jag göra en ny hönsgård skulle jag använda finmaskigt nät det finns på ÖB ganska billigt fyrkantsnät...jättebra och stadigt som tak har jag vanligt hönsnät. :)

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #2 skrivet: 11 dec-08 kl 23:55 »
Vi har ett stadigt och bra nät, vet inte vad det kallas i handeln, min man fick det gratis, de hade det uppsatt runt ett fabriksområde och skulle ta bort det. Vi fick hur mycket som helst!
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

uffeoanette

« Svar #3 skrivet: 14 dec-08 kl 20:58 »
Vi har ett stadigt och bra nät, vet inte vad det kallas i handeln, min man fick det gratis, de hade det uppsatt runt ett fabriksområde och skulle ta bort det. Vi fick hur mycket som helst!

Kan inte kycklingar gå igenom det nätet?

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #4 skrivet: 14 dec-08 kl 21:35 »
Kan inte kycklingar gå igenom det nätet?

När vi byggde hönsgården hade vi bara vuxna hönor. Nu har vi byggt till den/byggt om den och då sitter det kycklingnät innanför det här grova nätet, en meter upp. Fotot är från förra året.

Inget kan ta sig ut, inget kan ta sig in!
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

uffeoanette

« Svar #5 skrivet: 16 dec-08 kl 19:29 »
När vi byggde hönsgården hade vi bara vuxna hönor. Nu har vi byggt till den/byggt om den och då sitter det kycklingnät innanför det här grova nätet, en meter upp. Fotot är från förra året.

Inget kan ta sig ut, inget kan ta sig in!
illrar och mårdar kan man bara stänga ute med svetsat nät.

Dela detta:

* Inloggade just nu

690 gäster, 2 användare (1 dolda)
peterm

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser