Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bäcköring  (läst 24338 gånger)

storm

• Gäst
Re:Bäcköring
« Svar #20 skrivet: 06 apr-06 kl 08:54 »
Det viktigaste av allt är dock att meta så att fisken inte ser dig; meta alltså när det regnar så att vattenytan krusas och smyg dig fram, bakom buskar och träd, och lägg ut din krok försiktigt. Då lyckas du med ditt mete!

JorgenV

• Gäst
Re:Bäcköring
« Svar #21 skrivet: 03 maj-06 kl 22:54 »
När ni fiskar "bäcköring" är det oxå bra om man tänker på att sk. smolt (havs örings ungar) ofta går upp i bäckar och mindre åar. Dessa kan för den oinvigde verka som bäcköring.
Har själv gjort det misstaget som barn, min far vart inte glad (sitter med i styrelsen för Sportfiskarna).

Dela detta:

* Inloggade just nu

671 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser