Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  köpa ekologisk ull  (läst 2561 gånger)

Mamma

köpa ekologisk ull
« skrivet: 09 dec-08 kl 22:40 »
Hej

Är helt ny här med att skriva  :)

Jag behöver nu hjälp med att hitta ekologisk ull, gärna från antroposofisk webbutik.

Kan någon hjälpa mig med någon adress?

Tacksam för hjälpen

mille

• Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
SV: köpa ekologisk ull
« Svar #1 skrivet: 09 dec-08 kl 22:55 »
Hej o välkommen hit!

Jag är varken antroposofisk eller webbutik... ;) Men jag har ull ifrån ekologiskt uppfödda får (dock ej certifierade ännu). Min annons finns här: http://www.alternativ.nu/smf/index.php?topic=52946.0
Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

Mamma

« Svar #2 skrivet: 10 dec-08 kl 11:12 »
Inte viktigt med att det är en butik eller webbutik, viktigast för mig är att det är ekologiskt  :)

Men, hur ska jag göra om jag vill köpa ifrån dig?  :)

mille

• Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
« Svar #3 skrivet: 10 dec-08 kl 11:59 »
Hej,

Skriv ett pm till mig med hur mycket du vill ha samt din adress, så skickar jag ett paket. Jag kan skicka i en eller två-kilos skrymmande brev alt. fem-kilos paket.

Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

Hällmansro

« Svar #4 skrivet: 13 dec-08 kl 01:46 »
Kanske knäppt att svara, jag har ingen ull - men däremot ekologisk bomull.
"Jag har aldrig träffat någon som  på dödsbädden önskat att han tillbringat mer tid på jobbet"

Mamma

« Svar #5 skrivet: 13 dec-08 kl 11:57 »
Inte alls knäppt  :) Tack för svaret.

Jag kommer att ha behov av ekologisk bomull lite senare, då ska jag ha dig i minnet  :)

Lise-Lotte

• Fånga dagen,den kommer aldrig igen!
    • Medelpad
    • Torpshammars Alpacka Gård
« Svar #6 skrivet: 21 dec-08 kl 01:21 »
Dum fråga kanske men Hur menar du att ullen ska vara för att vara ekologisk?Kan den vara något annat än just det?
<3 Lise-Lotte <3

nikita

• Stuteri Olympus
« Svar #7 skrivet: 21 dec-08 kl 15:13 »
Jag fattar det som att fåren som ullen kommer ifrån ska vara ekologiskt utfodrade mm.

Mamma

« Svar #8 skrivet: 25 dec-08 kl 23:07 »
Med ekologisk så menar jag som nikita skriver  :)

Anders E

• -
    • Ljusvision
« Svar #9 skrivet: 08 jan-09 kl 15:28 »
Det finns väl massor av ull som småbrukare gräver ner för de ej får betalt för det. Inte certifierat men lika ekologiskt ändå :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

555 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser