Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Farlig värmelampa?  (läst 1454 gånger)

Vilverin

• Skåne
Farlig värmelampa?
« skrivet: 08 dec-08 kl 22:07 »
Läste i belysningstråden att värmelampa med rött sken inte lät hönsen sova ordentligt, och blev lite orolig. Jag har en sån lampa tänd inne i hönshuset, för mina kycklingars skull (de är sju veckor), men jag vill ju inte att den ska störa hönsen så de inte får vila! Men det är ju på nätterna som de behöver värmen mest...
Finns det keramiklampor (eller vad de nu hette som inte lyste rött) att köpa någon annanstans än på högberga, och behöver jag sådana? Har haft ett element igång innan, men nu med kycklingarna har jag använt lampan... ska jag använda elementet istället? Behöver inte kycklingarna värme ovanifrån, eller är de tillräckligt stora att klara sig utan?

Många frågor blev det... ha tålamod med en nybörjare! =)
En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
- Émile Zola

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
SV: Farlig värmelampa?
« Svar #1 skrivet: 08 dec-08 kl 22:37 »
Granngården har! Även www.zosajten.se
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

Vilverin

• Skåne
SV: Farlig värmelampa?
« Svar #2 skrivet: 09 dec-08 kl 08:18 »
Okej, bra... dit hittar jag ju! =)
En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
- Émile Zola

Dela detta:

* Inloggade just nu

761 gäster, 1 användare
imlo

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser