Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Det definitiva skattesystemet  (läst 48824 gånger)

Bo

Det är samma i hela Europa
« Svar #160 skrivet: 27 jun-08 kl 07:35 »
Med hög andel invandrare och deras avkomma i ett område, bryter rättsordningen ihop och redigt folk måste ta till flykten.

Vi har ju facit att titta i nu och det bör vara slutdiskuterat huruvida folkblandningspolitiken är bra eller dålig.

Sommartorparn

SV: Det definitiva skattesystemet
« Svar #161 skrivet: 27 jun-08 kl 08:06 »
Apropå invandring, brottslighet och f ö allmänt strul bland ungdomar mm. Det är väldigt intressant att se vad politiken kan påverka. Tyskland (det är främst med T. som jag kan jämföra) består av olika delstater som styrs av olika regeringar med långtgående kompetens. Här kan man se skillnader. Berlin (och norra Tyskland) är av tradition socialdemokratiskt. Här har man varit ganska tolerant mot div. bus (synd om dem). Följden: motsättningar och mera bråk (och struliga skolor med lägre undervisningsnivå). I Bayern är både regering och folk ganska konservativa (fast Muenchen, som inte är en delstat som Berlin, och därmed inte har politiskt inflytande på t ex polisarbetet, är socialdemokratiskt). I M. lever otroligt många invandrare, varav mest turkar (fler än i problematiska Berlin, såvitt jag har hört). Här finns det i princip nolltolerans mot bus. Spelar ingen roll om gärningsmannen har personliga eller sociala problem - klotter, våld mm accepteras varken i skolan eller ute på gatan. Händer det något, kan gärningsmannen förvänta sig hårda straff. Följden: Färre brott (jättestor utredningskvot f ö), tryggare samhälle.

Så man kan påverka brottsligheten uppifrån genom att acceptera den eller inte acceptera den - inte genom allmänt bubbel utan genom konsekvent handling. Och många invandrare måste inte betyda mera kriminalitet. Dock finns det väl knappast behov att ge uppehållstillstånd till inflyttade kriminella (utom när personen i fråga är född och/eller uppväxt i landet förstås).

Byracka

• -
SV: Allt är inte tjafs
« Svar #162 skrivet: 27 jun-08 kl 15:18 »
Mina inlägg kan man däremot som alltid sträckläsa med gott utbyte.
Du har helt rätt i att dina inlägg är en aldrig sinande källa till förnöjelse, men tro inte det är för ditt skarpa intellekt eller din obestridliga logik...
Det är precis tvärtom.

Byracka

• -
SV: Det är samma i hela Europa
« Svar #163 skrivet: 27 jun-08 kl 15:43 »

Vi har ju facit att titta i nu och det bör vara slutdiskuterat huruvida folkblandningspolitiken är bra eller dålig.

Då så.
Efter som du nu har facit vill jag du halar fram siffror på att all invandring oavsett etnicitet, utbildningsnivå, bakomliggande problematik (tortyr, förföljelse, kriminalitet,...) eller socioekonomisk status är dålig.

Dessutom kan du få ta fram en analys som visar att enda(eller bästa) lösningen är att stoppa invandringen.

Hur är det med förhållandet mellan när man kom till sverige och kriminalitet?
Är första generationens invandrare som invandrade som vuxna överrepresenterade?
Hur är förhållandet mellan äktsvenskar och invandrare i den socioekonomiska grupp där kriminaliteten är överrepresenterad?

Vidare undrar jag vad det ekonomiska värdet av invandringen är, en invandrare som kommer hit vid 20 års ålder och omgående börjar arbeta tycker jag borde vara en dubbel vinst för samhället.
Dels genom att han inte belastat samhället i form av födsel, barnhälsovård, skolgång, vård av sjukt barn etc. etc. men även genom att han omgående börjar jobba och generera inkomster till staten.

Bo

Om det finns klok invandringspolitik
« Svar #164 skrivet: 27 jun-08 kl 16:18 »
och hur den skulle kunna se ut, har jag inte berört.

Min udd är riktad mot folkblandningspolitiken och inställningen att de goda och välvilliga bör stödja den medan motståndarna till den skall marginaliseras.

Byracka

• -
« Svar #165 skrivet: 27 jun-08 kl 17:08 »
Nåväl, då provar vi igen:

Efter som du nu har facit vill jag du halar fram siffror på att all folkblandning oavsett etnicitet, utbildningsnivå, bakomliggande problematik (tortyr, förföljelse, kriminalitet,...) eller socioekonomisk status är dålig.

Dessutom kan du få ta fram en analys som visar att enda(eller bästa) lösningen är att stoppa folkblandningen.

Hur är det med förhållandet mellan när man kom till sverige och kriminalitet?
Är första generationens folkblandare som folkblandade som vuxna överrepresenterade?
Hur är förhållandet mellan äktsvenskar och folkblandade i den socioekonomiska grupp där kriminaliteten är överrepresenterad?

Vidare undrar jag vad det ekonomiska värdet av folkblandning är, en folkblandare som kommer hit vid 20 års ålder och omgående börjar arbeta tycker jag borde vara en dubbel vinst för samhället.
Dels genom att han inte belastat samhället i form av födsel, barnhälsovård, skolgång, vård av sjukt barn etc. etc. men även genom att han omgående börjar jobba och generera inkomster till staten.

Min udd är riktad mot folkblandningspolitiken och inställningen att de goda och välvilliga bör stödja den medan motståndarna till den skall marginaliseras.
Vad är problemet?
Det ligger i sakens natur att goda och välvilliga människor stödjer invandring medans onda människor stödjer bokbål, tortyr och censur.

BjörkåsGård

• Låt solen komma och fyll din tillvaro med blommor!
    • Västergötland
« Svar #166 skrivet: 27 jun-08 kl 17:17 »

Vidare undrar jag vad det ekonomiska värdet av folkblandning är, en folkblandare som kommer hit vid 20 års ålder och omgående börjar arbeta tycker jag borde vara en dubbel vinst för samhället.
Vad är problemet?
Det ligger i sakens natur att goda och välvilliga människor stödjer invandring medans onda människor stödjer bokbål, tortyr och censur.

Bra rutet Byracka!
Jag är en andra generationens invandrare, alltså född här men har delvist utländsk härkomst och blir fly förbaskad när inkompetenta och inskränkta människor uttalar sig. Dra inte alla över en kam! Det finns gott om drägg och rötägg i den genuina svenska befolkningen också, men det talas det inte högt om oftast.
Bor med sambo, två barn,  tre hundar, en katt, en shetlandsponny, en islandshäst och två par diamantduvor på en underbar mindre skogsgård i Sjuhäradstrakten. Önskar hönsgården vore iordninggjord...men det blev övervåningen istället som blev prio 1.

Bo

Det fanns tillräckligt med drägg innan
« Svar #167 skrivet: 27 jun-08 kl 17:32 »
Det är just min poäng. Om den uttalade politiken vore att samla på det värsta av den sorten som går att få tag på, vet jag inte vad vi skulle gjort annorlunda.

Byracka

• -
« Svar #168 skrivet: 27 jun-08 kl 18:11 »
Mycket snack och lite verkstad.
Hur blir det med facitet?
Diskussionen handlar inte om konsekvenserna av att samla på sig det värsta drägget ( vilket sålunda skulle innebära att "problemet" inte ligger i nationaliteten/kulturen/etniciteten utan i socioekonomiska skiktningar.

Och bara så att du inte glömmer:
Eftersom du har facit så vänligen svara på mina frågor i ovanstående inlägg.

Bo

Du kan börja med
« Svar #169 skrivet: 27 jun-08 kl 18:30 »
att hitta rätt huvudrubrik. - t ex Världen är full av hjälpbehövande.

Denna tråden handlar om skattesystemet.

Byracka

• -
« Svar #170 skrivet: 27 jun-08 kl 19:35 »
Det är inte jag utan du som (möjligtvis) gått utanför ämnet.
Jag har bara replikerat på ett citat av dig. Alla mina frågor är i direkt samband med ditt citat.

Så sluta att slingra dig och svara på frågorna.
Om du vill kan jag ta dom igen, men det känns (för mig) onödigt eftersom jag redan ställt dom två! gånger.

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #171 skrivet: 27 jun-08 kl 19:52 »
Och dagens forumbulle går till Byracka.

Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #172 skrivet: 27 jun-08 kl 20:34 »
Man skall passa sig för invandrare. Jag läste om någon holländare som tänker starta restaurang i Linköping. Jag vet nog vad det går ut på. Egentligen är han bara ute efter att förgifta oss med sitt mögliga kött.

Bo

Min väsentliga insats
« Svar #173 skrivet: 27 jun-08 kl 20:39 »
och mitt kompetensområde är att visa på problemlösningar som består av mera konsekvens, stringens och intelligens i rättsordningen.

En nationell rättsordning som i den mån den fungerar, gör att det går den redlige väl men inte den som mördar och stjäl, är helt förfelad, om det samtidigt på global nivå fungerar tvärtom.

Under en väl fungerande global rättsordning är det slapphet, dumhet, destruktivitet och brutalitet som gör att ett folk förlorar terräng till de flitiga, kloka, produktiva och fredliga som breder ut sig på de förras bekostnad.

Satanism i politiken är att verka för en motsatt ordning.

take

• Östergötland
    • De Klomp
SV: Min väsentliga insats
« Svar #174 skrivet: 27 jun-08 kl 20:46 »
och mitt kompetensområde är att visa på problemlösningar som består av mera konsekvens, stringens och intelligens i rättsordningen.

Du är så modest så...
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Byracka

• -
« Svar #175 skrivet: 27 jun-08 kl 20:57 »
Bla, bla bla och bla...
Du svarar fortfarande inte på mina frågor.
Vad är det för facit du sitter inne på och varför vill du inte dela med dig av det?
Svepande generaliseringar om hur alla invandrade till sverige mördar och stjäl är inte mycket till debatt.
Eller har du ingenting att komma med?

BjörkåsGård

• Låt solen komma och fyll din tillvaro med blommor!
    • Västergötland
« Svar #176 skrivet: 27 jun-08 kl 22:54 »
Och dagens forumbulle går till Byracka.

Yeeey!
Bor med sambo, två barn,  tre hundar, en katt, en shetlandsponny, en islandshäst och två par diamantduvor på en underbar mindre skogsgård i Sjuhäradstrakten. Önskar hönsgården vore iordninggjord...men det blev övervåningen istället som blev prio 1.

Bo

Bland metoder
« Svar #177 skrivet: 28 jun-08 kl 09:12 »
för att initiera en spontan återflyttning av problemklientelet har jag föreslagit vad jag kallar obligatorisk brottsförsäkring och målinriktad undervisning.

Krav alltså på försäkring mot att begå brott, - att man måste skaffa sig en kapitalstark garant som betalar de fulla kostnaderna för vad man kan komma att ställa till med. Individens försäkringskostnader kommer då att differentieras efter individuell riskbild.

Kravet gäller dem som vill vistas i det offentliga rummet med fulla medborgerliga rättigheter och klarar man inte sina försäkringskostnader p g a sitt riskbeteende, får man vistas i egna stadsdelar med bevakade utgångar. Trivselnivån i dessa "gated communitys" kan sedan avstämmas så att det för flertalet blir mera attraktivt att köpa enkel flygbiljett tillbaka hem mot sitt omotiverat tilldelade PUT eller medborgarskap.

Målinriktad undervisning kallar jag ett system där det som betalas med skattemedel, är faktiskt tillgodogjord kompetens och kunskap. Hela det skattefinansierade stödet till andras barn kan lämpligtvis betalas ut etappvis efter hand som barnen-ungdomarna klarar av sina tentor inför en oberoende instans och med dessa pengar köper man sin undervisning på en fri marknad i skolor som är helt fria från myndighetsstyrning. Dessa skolor är alltså fria att välja bort elever p g a deras beteende.

Eftersom hela den oönskade massinvandringen kommit p g a bakvända ekonomiska incitament, bör det räcka med rättvända ekonomiska incitament för att styra flödet åt rätt håll.

Dessa styrmedel är alltså helt neutrala mellan nordbor och diverse andra folkslag men bör ändå tillsammans med tidsrelaterad beskattning räcka för att lösa problemet.

Skytten

• Skåne
« Svar #178 skrivet: 28 jun-08 kl 11:30 »
Goddag yxskaft!

Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Bo

Och med tidsrelaterad beskattning
« Svar #179 skrivet: 29 jun-08 kl 17:32 »
finns det inte längre några bidrag, - bara arbetsinkomster. Vill man komma i åtnjutande av det garanterade existensminimumet, visar man detta genom att efter förmåga prestera en samhällsnyttig arbetsinsats den fastställda tiden.

Dela detta:

* Inloggade just nu

629 gäster, 4 användare
torbjorn, Tiomilaskogen, Trollgumman, Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser