Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Det definitiva skattesystemet  (läst 48961 gånger)

Don Purush

• Här gör vi saker i synnerhet och inte i allmänhet.
    • Blekinge
Re:Det definitiva skattesystemet
« Svar #100 skrivet: 21 sep-07 kl 17:56 »
samhället är skit..

Let Go :o
It´s OK :o
Vid sådana bränder kan mycket nyttigt komma i dagern som varit dolt länge under isen.

Eulalia

• Gäst
« Svar #101 skrivet: 21 sep-07 kl 17:56 »
Idiot: Person som ser inte igenom samhället och inte klarar av det
Luffare: Person som ser igenom samhället, men inte klarar av det
Husbonde: Person som inte ser igenom samhället men klarar av det.
Mästare: Person som ser igenom samhället och klarar av det

Kvinnor brukar bli förälskade i (och skaffa barn med)  Luffare, flytta tillsammans med Husbönder och fortsätta drömma om Mästare. ;)

jag äääääälskar din förenklade världsbild, med 4 människokategorier!!!  ;D (ja egentligen 5, kvinnan fanns ju med på ett hörn såklart!)
 smidigare än tarot ju!!   :P
« Senast ändrad: 21 sep-07 kl 17:58 av Eulalia »

Bo

Ditt svar stärker min förmodan
« Svar #102 skrivet: 21 sep-07 kl 18:01 »
Ett retoriskt knep, Bo.

Om jag föreslår massavrättningar för småbrott kan jag alltid argumentera för det genom att säga:

"Men se hur det ser ut idag? Tycker du inte att gamla tant Asta skall kunna gå säkert med sin handväska från hemmet till kyrkan på söndagarna?

Alltså - den nuvarande problembilden motiverar inte varje tänkbart lösningsförslag.

Ditt förslag om kontantbelöningar till föräldrar vars småbarn som uppvisar goda skolresultat har kritiserats tidigare av psykologiska och pedagogiska anledningar. Jag är fullkomligt övertygad om att du skulle skapa en generation mycket neurotiska skolbarn om ditt förslag  genomfördes på grundskolenivå. Men det är inte främst därför jag är emot det , utan därför att du har en så naiv inställning till bad "objektiv kunskap" är och en sådan övertro till folks hederlighet.

När skolorna i USA införde finansieringsrelaterade centralprov som gav skolorna mer resurser ju högre resultaten var började LÄRARKÅREN manipulera provresultaten. MAn uppskattar att upp till 30 % av alla provsvar var manipulerade av lärarna själva för att ge så bra resultat som möjligt.

Människan är inte dum. Ditt system skulle leda till en massiv vänskapskorruption lärare och finansiellt starka föräldrar emellan.

att invändningarna mot mina problemlösningar i stort beror på att man inte har begripit dem.

De prov som krävs för att få ut pengarna gör barnen när de känner sig mogna inför censorer inom rättsväsendet med utbildning för ändamålet.

De betyg lärarna eventuellt sätter, är bara för att informera barn och föräldrar.

Det finns inte ens någon skolplikt.

Don Purush

• Blekinge
« Svar #103 skrivet: 21 sep-07 kl 18:02 »
jag äääääälskar din förenklade världsbild, med 4 människokategorier!!!  ;D (ja egentligen 5, kvinnan fanns ju med på ett hörn såklart!)

Nja det finns 21 idiot personligheter.
1-16 är världsliga idioter och 17-21 spirituella, som nått lite högre utveckling..
« Senast ändrad: 21 sep-07 kl 18:03 av Purush Satori »
Vid sådana bränder kan mycket nyttigt komma i dagern som varit dolt länge under isen.

Eulalia

• Gäst
« Svar #104 skrivet: 21 sep-07 kl 18:03 »
Nja det finns 21 idioter personligheter.

hehe då finns det lite o välja på....vilken är du??  :-*

Don Purush

• Blekinge
« Svar #105 skrivet: 21 sep-07 kl 18:04 »
hehe då finns det lite o välja på....vilken är du??  :-*

21  Unik Idiot  :o

Eulalia

• Gäst
« Svar #106 skrivet: 21 sep-07 kl 18:05 »

Suresh

• -
« Svar #107 skrivet: 21 sep-07 kl 18:16 »
Jo pytt!

Idiot nr 21 är Gud - Skaparen, Det absoluta.

Jag tror snarast att Purush är en Rund Idiot. Själv är jag en Idiot av det Stinkande Arvet.

Suresh

• -
« Svar #108 skrivet: 21 sep-07 kl 18:18 »

Kvinnor ingår i systemet, men min erfarenhet är att kvinnor har svårt för luffardrag, de tenderar att vara Idioter eller Husbönder för egen räkning.

Don Purush

• Blekinge
« Svar #109 skrivet: 21 sep-07 kl 18:19 »
Jo pytt!

Idiot nr 21 är Gud - Skaparen, Det absoluta.

Jag tror snarast att Purush är en Rund Idiot. Själv är jag en Idiot av det Stinkande Arvet.

Sat Purush betyder just det ;)

Don Purush

• Blekinge
« Svar #110 skrivet: 21 sep-07 kl 18:25 »
trodde du skulle säga att jag var en Zick zack idiot :o

Don Purush

• Blekinge
« Svar #111 skrivet: 21 sep-07 kl 18:27 »
Kvinnor ingår i systemet, men min erfarenhet är att kvinnor har svårt för luffardrag, de tenderar att vara Idioter eller Husbönder för egen räkning.

Luffarna har sin speciella relation till Husbönderna, omsjungen i fabeln om myran och syrsan.

Luffarnas sinnelag gör dem befrändade med Mästarna och de talar Mästarnas språk, dock står Mästaren Husbönderna närmast, även om Mästaren sällan kan tala till dem direkt utan att använda förtäckta ordalag.

;)

Suresh

• -
« Svar #112 skrivet: 21 sep-07 kl 18:39 »
trodde du skulle säga att jag var en Zick zack idiot :o

Låter inte otroligt det heller. Här kommer hela listan på alla idioterna:

Citera

Jag har inte med den sjuttonde Idioten eftersom jag aldrig hörde det själv. Så vitt jag vet har den skålen bara utbringats vid en måltid där bara sju, åtta män och Lise Tracol var närvarande, strax innan Gurdjieff reste till Amerika i december 1948.
Nästa tre Idioter, arton, nitton, och tjugo, innehar en särställning. Han sa alltid, och ofta, att han betraktade sig själv som nummer arton. Om nitton och tjugo sa han att det var heliga individer som hade funktioner som rörde hela Megalokosmos.
Citera

Eulalia

• Gäst
« Svar #113 skrivet: 21 sep-07 kl 18:41 »
gurdejeff i farten igen, det ante mig! :D
ack dessa mysterier...så lockande de är, och desto mer när i princip hälften av den innehållslösa informationen saknas!  :P

Suresh

• -
« Svar #114 skrivet: 21 sep-07 kl 18:48 »
gurdejeff i farten igen, det ante mig! :D
ack dessa mysterier...så lockande de är, och desto mer när i princip hälften av den innehållslösa informationen saknas!  :P

http://www.geocities.com/Vienna/2762/Idiotism.htm

Citera
Esoteric knowledge is unknown, not because it is a secret, but because too few desire it

G. I. Gurdjieff
« Senast ändrad: 21 sep-07 kl 19:01 av Suresh samsara mem »

Suresh

• -
Re:Kan ni vänligen dra
« Svar #115 skrivet: 21 sep-07 kl 18:53 »
åt H med ert tjafsande.

Jag är övertygad om att Bo är en idiot nr 7.
« Senast ändrad: 21 sep-07 kl 18:53 av Suresh samsara mem »

Moumolia

• Gäst
« Svar #116 skrivet: 21 sep-07 kl 18:55 »
http://www.geocities.com/Vienna/2762/Idiotism.htm

kass video men aktuell låt som garanterat ej är en klassiker
eller demeterar du pur?  ;D

Suresh

• -
« Svar #117 skrivet: 21 sep-07 kl 18:56 »
Luffarna har sin speciella relation till Husbönderna, omsjungen i fabeln om myran och syrsan.

Luffarnas sinnelag gör dem befrändade med Mästarna och de talar Mästarnas språk, dock står Mästaren Husbönderna närmast, även om Mästaren sällan kan tala till dem direkt utan att använda förtäckta ordalag.

;)

Det där låter farligt mycket som ett citat från mig själv.  :-\  8)
« Senast ändrad: 21 sep-07 kl 18:57 av Suresh samsara mem »

Don Purush

• Blekinge
« Svar #118 skrivet: 21 sep-07 kl 18:58 »
Det där låter farligt mycket som ett citat från mig själv.  :-\  8)

:D

Suresh

• -
« Svar #119 skrivet: 21 sep-07 kl 18:58 »
kass video men aktuell låt som garanterat ej är en klassiker eller demeterar du pur?  ;D

Skall vi låta Bo ha sin skattetråd fri från utvikningar, eller vad säger ni?

Dela detta:

* Inloggade just nu

535 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser