Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Förvara kläder i vakumpåse?  (läst 6925 gånger)

Long Life

• Vid datorn
Förvara kläder i vakumpåse?
« skrivet: 22 nov-08 kl 08:17 »
Ica Maxi säljer vakum-påsar/säckar compactor aspispace för att krympa förvaring av kläder. Det är inte billigt och är det bra att stänga in luft-tätt?
Obs. "Netiketten" gäller även här men är inte inlagd än vet jag. Enligt Netiketten får man inte lägga ut några spår till privata uppgifter om någon här, som inte lagt ut det själv. Den som gör det kan raderas precis som med personangrepp eller avvikelser från ämnet. Sänd PM om du inte förstår detta!

Potatisblomma

• Södermanland
SV: Förvara kläder i vakumpåse?
« Svar #1 skrivet: 22 nov-08 kl 10:11 »
En sådan har min mor införskaffat  ::)  :-X

Fullständigt onödigt, tycker jag....

Men det är bra för hållbarheten, det är jag säker på  ;)
Landsflykting i storstan...

lauralisa

• -
« Svar #2 skrivet: 24 nov-08 kl 00:06 »
hej!
Jag köpte såna i USA i somras.
De har varit guld värda nu när jag flyttade utomlands för fyra månader, jag fick plats med mer i väskan!
När jag kommer tillbaka till Sverige ska jag flytta till en annan stad, då ska jag använda dem till att packa kuddar och täcken, som annars är sjukt jobbiga att vika och hålla på med.
Om du vet att du ska ha dem till något speciellt så köp dem bara. JA, man sparar massor med plats!
Om man anar vart man vill, kan man färdas dit man ska.

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
« Svar #3 skrivet: 24 nov-08 kl 00:42 »
http://www.scandiveera.se/ här finns påsar.  ;D

LillaMor

« Svar #4 skrivet: 02 dec-08 kl 20:01 »
Kan även tänka mig att det är bra om man har problem med ohyra, som gärna äter upp ull, och andra stickade plagg, och garner...

Attes matte

• Jämtland
« Svar #5 skrivet: 03 dec-08 kl 10:31 »
Har man en liten liten skrubb som enda förvarings-plats för både kläder och prylar så kan jag försäkra att dessa påsar är guld värda! Allt fluffigt som annars är väldigt skrymmande tar minimalt med plats!
Påsarna skyddar även mot fukt, vilket innebär att man kan förvara dynor och sånt lite varstans utan risk för mögelangrepp.
Jag tycker att dom är suveräna!
Dock står det i beskrivningen till mina påsar att man inte ska förvara saker längre än 6 månader i påsarna... Varför vet jag inte...

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Long Life

• Vid datorn
« Svar #6 skrivet: 06 dec-08 kl 07:49 »
En sådan har min mor införskaffat  ::)  :-X

Fullständigt onödigt, tycker jag....

Men det är bra för hållbarheten, det är jag säker på  ;)
Tanter brukar ha gott om plats  ::)
Obs. "Netiketten" gäller även här men är inte inlagd än vet jag. Enligt Netiketten får man inte lägga ut några spår till privata uppgifter om någon här, som inte lagt ut det själv. Den som gör det kan raderas precis som med personangrepp eller avvikelser från ämnet. Sänd PM om du inte förstår detta!

Long Life

• Vid datorn
« Svar #7 skrivet: 06 dec-08 kl 07:53 »
hej!
Jag köpte såna i USA i somras.
De har varit guld värda nu när jag flyttade utomlands för fyra månader, jag fick plats med mer i väskan!
När jag kommer tillbaka till Sverige ska jag flytta till en annan stad, då ska jag använda dem till att packa kuddar och täcken, som annars är sjukt jobbiga att vika och hålla på med.
Om du vet att du ska ha dem till något speciellt så köp dem bara. JA, man sparar massor med plats!
Hon köpte sex (Vakuumpåsar). På flyget tycker jag vikten är största problemet. Vi har stort hus som blir fullt ändå, finns några stora nog?

Long Life

• Vid datorn
« Svar #8 skrivet: 06 dec-08 kl 07:54 »

Long Life

• Vid datorn
« Svar #9 skrivet: 06 dec-08 kl 07:56 »
Citera
Kan även tänka mig att det är bra om man har problem med ohyra, som gärna äter upp ull, och andra stickade plagg, och garner..

För det finns nog billigare pösar :P
Citera
Har man en liten liten skrubb som enda förvarings-plats för både kläder och prylar så kan jag försäkra att dessa påsar är guld värda! Allt fluffigt som annars är väldigt skrymmande tar minimalt med plats!
Påsarna skyddar även mot fukt, vilket innebär att man kan förvara dynor och sånt lite varstans utan risk för mögelangrepp.
Jag tycker att dom är suveräna!
Dock står det i beskrivningen till mina påsar att man inte ska förvara saker längre än 6 månader i påsarna... Varför vet jag inte...

Vi har en stor men tänkte lika, kan man ha dom ute?

Jag hade för mig att allt ska ha luftigt.
« Senast ändrad: 06 dec-08 kl 07:58 av LL »

Attes matte

• Jämtland
« Svar #10 skrivet: 07 dec-08 kl 12:47 »
Det kanske inte ska regna eller snöa på dom direkt, men har man en sån där balkong-förvarings-låda så kan man säkert ha dynor och sånt där.
Jag har pressat ihop skrymmande kläder i påsarna inuti stapelbara plastbackar som jag har i skrubben. Inte luftigt alls, men det har funkat jättebra. Har man 3-4 kvadrat som enda förvaring i hela huset (har inga garderober eller andra utrymmen) så måste man vara lite kreativ...  ;)
Vilken skillnad det kommer att bli när jag flyttar till min gård...  :o  ;D

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Long Life

• Vid datorn
« Svar #11 skrivet: 09 mar-09 kl 08:36 »
Vi har stort hus som är fullt ändå :-\

Dela detta:

* Inloggade just nu

738 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser