Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  HingstBilder  (läst 9885 gånger)

fjäderfän

SV: HingstBilder
« Svar #20 skrivet: 14 nov-08 kl 08:21 »
vad hände med orm 07 då??
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

tessiem

« Svar #21 skrivet: 14 nov-08 kl 08:47 »
Åhhhhh vad jag älskar Ene-Blacken!!
Vill så gärna ha en musblack-nordis..

ORM 1861(död -07) och ENE-BLACKEN 1923...Båda två NSV...
Fotograf är Emma Noren på Hästfocus...mvh c.

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #22 skrivet: 14 nov-08 kl 10:46 »
Och jag vill ha en isabellfärgad. Vet dock inte hur vanligt det är hos NS. Ardenner finns ju, men de är snäppet för stora för mej :)
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

JIMMAN

• BRUKSHÄSTEN I MITT HJÄRTA
    • www.stallargard.se
« Svar #23 skrivet: 14 nov-08 kl 11:12 »
1 till bild på Orm då ;) ;) ;)...Orm ligger mig speciellt varm om hjärtat,en sån gentleman han var mot stona,fölisar....Tog hand om alla :-* :-*mvh c.
Orm dog i hagen hos stona,han bara föll ihop när han betade med sin stoflock,det var nåt som brast inuti,,Orm var 19 år och dog nog lyckligt iallafall. :'( :'(

nikita

• Stuteri Olympus
« Svar #24 skrivet: 20 nov-08 kl 08:25 »
Hej! Här kommer en bild på två mininordisar av rasen Exmoor  :)  Det är far och son, Arum RE10 och Olympus Eros RE14 som båda är godkända för avel. De är bästisar hela vintersäsongen från oktober till april, sedan ryker de ihop och får tas isär för betäckningssäsongen.

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #25 skrivet: 20 nov-08 kl 13:09 »
Lika som bär! Jättefina! ;D

guba

• Gäst
« Svar #26 skrivet: 21 nov-08 kl 22:54 »
Vilken vacker bild! :-*
Tackar  :-*

guba

• Gäst
« Svar #27 skrivet: 21 nov-08 kl 22:57 »
Bara fyra stycken som har postat in bilder på hingstar :o

Vilse

• Gäst
« Svar #28 skrivet: 22 nov-08 kl 03:53 »
kan inte skicka in bild på min totto för han har inget dingelidongpaket och kvalar int' in....

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #29 skrivet: 22 nov-08 kl 07:13 »
Citera
Bara fyra stycken som har postat in bilder på hingstar

Det är kanske inte så många som har hingstar. Gemene mans uppfattning är nog att det är jobbigt att ha hingstar.
                                                                                                                         Groucho Marx

Matilda Alexandra Andersson

• Naturnära i själen och stadsnära i kroppen.
    • Västergötland
    • Musik-sida
« Svar #30 skrivet: 22 nov-08 kl 12:09 »
Här kommer bild på Verner. Min tösabits pappa.  (Bild funkar inte så jag länkar :) )
http://vildhjarta.zoomin.se/P1574447
Mitt sto heter Canpila o jag funderar på att betäcka henne med antingen travnordis eller bruksnordis nästa sommar eller 2010 så tjonga in fler hingst tips! :D
« Senast ändrad: 22 nov-08 kl 12:11 av trolltyra »

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #31 skrivet: 22 nov-08 kl 13:23 »
För visst var det godkända hingstar det skulle vara...? Nä, såna har jag inga... :)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

guba

• Gäst
« Svar #32 skrivet: 22 nov-08 kl 14:29 »
Gemene mans uppfattning är nog att det är jobbigt att ha hingstar.
Undrar hur många med den uppfattningen som haft hingst själv? Det där är en fördom som sitter djupt rotad i den svenska hästägarsjälen.

Själv har jag bara goda erfarenheter av hingstar allt från ett tiotal fullblodshingstar till de fem NSV hingstar jag har idag.
Aldrig något fjantigt tjafs, lugn och ro i hagarna, alltid glada och positiva i arbetet/utbildningen.
Att stå bland fem hingstar är alltid lugnt, bland ston och valacker vet man aldrig vad som skall hända.

Enda problemet som jag kan se är att man ofta får påhälsning av förrymda brunstiga ston.

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #33 skrivet: 22 nov-08 kl 16:14 »
Ungefär som att travare är nerviga och besvärliga, vilket elände vi må ha som har både travhästar och hingstar ;D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

fjäderfän

« Svar #34 skrivet: 22 nov-08 kl 16:34 »
då ska vi inte snacka om alla superhispiga hopphästar som får tuppjuck så fort man säger bu.
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

Rydberg

• Hagby Gård
« Svar #35 skrivet: 22 nov-08 kl 20:07 »
De här tre hingstarna har fått agera fäder till våra tre senaste föl. Den sista ej född ännu.
Silvano
Camaro M och Ludwigs Champion.

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #36 skrivet: 22 nov-08 kl 22:47 »
Citera
Undrar hur många med den uppfattningen som haft hingst själv? Det där är en fördom som sitter djupt rotad i den svenska hästägarsjälen.

Själv har jag bara goda erfarenheter av hingstar allt från ett tiotal fullblodshingstar till de fem NSV hingstar jag har idag.
Aldrig något fjantigt tjafs, lugn och ro i hagarna, alltid glada och positiva i arbetet/utbildningen.
Att stå bland fem hingstar är alltid lugnt, bland ston och valacker vet man aldrig vad som skall hända.

Enda problemet som jag kan se är att man ofta får påhälsning av förrymda brunstiga ston.

Ja, jag håller med om att det är en djupt rotad fördom, men jag tror det är från när man börjar rida. Det är knappt ingen som har hingst på ridskola och jag kommer ihåg att det var med skräckblandad förtjusning man pratade om HINGSTAR ;D

Den enda egentliga erfarenhet jag har av hingstar är från travet och det är bara positiva upplevelser.
                                                                                                                         Groucho Marx

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #37 skrivet: 23 nov-08 kl 15:39 »
De här tre hingstarna har fått agera fäder till våra tre senaste föl. Den sista ej född ännu.
Silvano
Camaro M och Ludwigs Champion.

Hur blev Silvanoungen? Jag har alltid varit förtjust i den hingsten.

nikita

• Stuteri Olympus
« Svar #38 skrivet: 23 nov-08 kl 16:56 »
Det är kanske inte så många som har hingstar. Gemene mans uppfattning är nog att det är jobbigt att ha hingstar.

Hej igen! Mina två Exmoorhingstar är hur lätta som helst att ha att göra med. Går ihop på vintern, leds ut tillsammans med vanliga grimskaft, tillsammans med en valack, så alla tre kommer ut samtidigt. :-) De får såklart gå en bit ifrån varandra på sommaren, när det är säsong. Visserligen är de ponnyer, men ponnyer med mycket häst i.

Wånga Häst

• Gäst
« Svar #39 skrivet: 23 nov-08 kl 20:46 »
Bild på gdk nsv, Rapid. Hingstar är som vilka hästar som helst, men jag tycker inta heller att man ska förringa betydelsen av deras natur som är att reagera på ston, andra hingstar etc. Sedan är det upp till oss att ha präglat dem till att i slutänden ändå lyssna på oss.

Dela detta:

* Inloggade just nu

504 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser