Skall kalkoner hänga?

Startat av ledup, 31 Okt-08 kl 10:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

ledup

Jag ska slakta kalkoner för första gången i mitt liv och är lite förvirrad: Ska de hängas eller inte?
Vad säger ni ? I så fall hur länge?
Mina grannar är inte eniga, varannan säger ja och resten säger att det inte behövs.

mazze

Broncekalkoner mår bra att hänga några dar, but är det inte så noga med tycker jag.
Har en massa kor, höns, ankor, får o hundar. Vänligen läs vilka raser jag har på min hemsida.

ledup

Med risk för att vara jobbig, men jag måste ju få fråga varför har du olika behandling beroende på ras? (man måste alltid fråga varför annars lär man sig inget)

mazze

Mina but jag haft har växt så rasande fort medan bronsen har gått flera månader längre. Enligt mitt tycke har bronsen inte  lika fintrådigt kött som den snabbväxande but. Därför behöver bronsen hänga till sig.
Men häng du dina kalkoner, oavsett vilken ras du har, det gör ingen skada.
Har en massa kor, höns, ankor, får o hundar. Vänligen läs vilka raser jag har på min hemsida.

ledup

Med risk för att vara syndig , vad händer om man drar av skinnet istället för att plocka kalkonen ?
Blir det katastrof?

fjäderfän

näe den blir bara torare.
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

fjäderfän

ok hängde inte riktigt med vad du medade men då va det ju skit samma.
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

439 Gäster, 2 användare
fri, ärt