Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hönshjärnor?  (läst 776 gånger)

LILL-BONDEN

• Gäst
hönshjärnor?
« skrivet: 31 okt-08 kl 10:05 »
mina höns har inte fattat galoppen med sitt pinnar,detta gör att dom ligger i redena om nätterna ock således bajsar där . har man inte hunnit måcka ur så lägger dom äggen där inte så kul ::) sen så har jag ca 8 fina reden men tror ni dom nyttjar denna mångfald? nix ock nej,4 hönor ock en tupp ska förståss ligga i samma rede, det är ett fasligt kackel innan alla knölat sig på plats,det är så trångt så i bland blir en ock annan utknuffad,, med följd att vederbörade skällen ner alla de andra,, det där med att varva ner innan sänggående har inte slagit rot i denna församling.

Strajder

• Aspegården
SV: hönshjärnor?
« Svar #1 skrivet: 31 okt-08 kl 12:31 »
Stäng till redena på eftermiddagen/kvällen så lär de sig snart att sova på en lämpligare plats. Jag har bara någon enstaka höna som sover i redet, då bär jag bara ut henne och sätter henne på pinnen när det blivit mörkt.

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
SV: hönshjärnor?
« Svar #2 skrivet: 31 okt-08 kl 17:30 »
Jag har haft mina hönor sedan i våras. Fram tills för ett par månader sedan sov de alltid i en hög på golvet. Nån gång försökte jag sätta upp dem på pinnarna, men då blev det bara stökigt, så jag lät dem vara. Sen en vacker dag (kväll) satt de plötsligen på pinne och har gjort det varje natt sedan dess. Så ge inte upp hoppet!  ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

989 gäster, 2 användare (2 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser