Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Grus i hönsgården?  (läst 9174 gånger)

Bovanägare

• Gäst
SV: Grus i hönsgården?
« Svar #20 skrivet: 15 nov-08 kl 20:14 »
Nu kan jag inte ens släppa ut hönsen, det är värsta geggan och massor av vatten i hönsgården.
Jädra regnande.

Inga-Karin

• Två av våra 12 Hedemorahönor med sina tuppar
    • Västmanland
« Svar #21 skrivet: 16 nov-08 kl 15:32 »
här var det likadant så dagen har ägnats åt att köra grus och bygga regnsydd dvs. vi la en tunna ner med sand i. I-K
Maka, mamma, svärmor, trippelmormor, dubbelfarmor, matte, hönsmora, f.d.skolsyrra, dotter, syster, faster och moster. Nybliven statsanställd friherrinna.
Vi fick hem våra Hedemorahöns 080320 och fick beviljat Genbank 090325

Bovanägare

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 16 nov-08 kl 20:50 »
Japp jag behöver ochså köpa hem grus! Nu blåser det nästan storm här ochså....herreje nu ska jag klaga riktigt ;D ::)

taccotad

• Skåne
« Svar #23 skrivet: 18 nov-08 kl 10:28 »
Eftersom vi fortfarande inte blivit färdiga med hur vår inhängad ska se ut så suger jag åt mig av alla idéer. Att vi måste lägga nåt annat på marken har jag redan insett, i dagsläget är det vanlig jord och lite singel på ena sidan. När jag nu såg att man kunde använda flis kom jag på att det kan jag ta gratis på jobbet. Behöver man gräva bort det översta jordlagret först?
Annars har vi vanlig sandlådesand som vi skulle kunna lägga in där.

Krågedal

• Östergötland
« Svar #24 skrivet: 18 nov-08 kl 13:44 »
Hej. gör det lätt för dig! Jag lovar hönsen klagar ej ) :-[Ta flis ifrån jobbet i en del och sand i en annan del och kanske spara ett hörn med jord som man kan gräva /vända då hittar hönsen smått och gott!
Har hund, katter, Kindahöns och Gotlandskaniner  (egen genbank)har två Tinkerhästar på "foder", dotter som är född 2006. Bor på landet i hyrt hus....

Inga-Karin

• Västmanland
« Svar #25 skrivet: 18 nov-08 kl 19:39 »
Är det flis från Salix ni pratar om ?

VH I-K som idag haft värsta blötsnön, så pass att våra ägnat större delen av dagen som stugsittare. Klokt tänkt!!!
Maka, mamma, svärmor, trippelmormor, dubbelfarmor, matte, hönsmora, f.d.skolsyrra, dotter, syster, faster och moster. Nybliven statsanställd friherrinna.

Prosit

• Södermanland
« Svar #26 skrivet: 18 nov-08 kl 21:12 »
Krattade bort ett tjockt lager tallbarr och kottar från hönsgården idag och la på flis från äppelträden från kompostkvarnen. Det håller kanske ett tag så kan man byta ut sen. Vad tror ni om det?
Egen flis från kompostkvarnen pratar jag om ialla fall. Jag är noga med att inte ta från häcken som har giftiga bär och stickor utan bara från äppelträden.
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Inga-Karin

• Västmanland
« Svar #27 skrivet: 19 nov-08 kl 17:34 »
Aha från äppelträden......

Tror ni det är ok. med Salix? Sånt kan jag få tag i, men äppelträden vill jag ha kvar ;-) // I-K

Prosit

• Södermanland
« Svar #28 skrivet: 19 nov-08 kl 19:51 »
Men du beskär dem väl emellanåt? Så här års är perfekt att beskära! ;)
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Inga-Karin

• Västmanland
« Svar #29 skrivet: 23 nov-08 kl 16:16 »
Jo, jag har börjat  klippa våra äppelträd ( 7 st )och redan gjort Gul Ricard och familjeträdet nu 15 år gamla. Fastigheten är förvisso sen 23 men från den tiden finns det bara ett träd kvar tyvärr och resten förslår inte långt i kvarn.....Jag saknar två Åkerö och ett Sävstaholm.

Nu med frusen mark och snö är hönsgården mer attraktiv för både hönsen och oss. // I-K

Prosit

• Södermanland
« Svar #30 skrivet: 23 nov-08 kl 17:12 »
OK, jag förstår mina två äppelträd fyller vattskotten två sopsäckar per år. I fortsättningen kommer jag inte elda det eller köra till sopen utan sprida i hönsgården. :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

524 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser