Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vill ha lite fakta om gäss  (läst 6658 gånger)

Jonte P

  • Inlägg: 131
SV: vill ha lite fakta om gäss
« Svar #20 skrivet: 25 mar-09 kl 09:11 »
När jag skaffade mina gäss sent i höstas testade jag att ge dem ensilage men de var inte intresserade, toligen p g a att de inte var vana vid det. Efter ett tag började någon smaka och sen åt allihop med glad aptit ända tills för ett par tre veckor sen då gräset började spira. De gillar framförallt lite blötare ensilage med mycket klöver i. Får inte vara för grovt.
Ekologisk småbrukare med lantraser (rödkullor, fjällnära, gutefår, ölandsgäss & åsbohöns)

louise

  • Gäst
SV: vill ha lite fakta om gäss
« Svar #21 skrivet: 25 mar-09 kl 10:07 »
50-90 kr /kg? varifrån kommer uppgifterna? å är dte vitt eller svart? Tycker det var bedrövligt låga priser. Har räknat ut att om man föder upp Skånegäss ekologiskt, kostar de 100 kr/kilo att producera. Å andra sidan är dina priser inte ekologiska, för det finns inte en enda sådan uppfödare i hela Sverige.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

316 gäster, 3 användare (1 dolda)
simon.arvestrand, peterm

* Forum

* Om tidningen Åter



- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser