Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sigrid - min ullfixare  (läst 1358 gånger)

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
Sigrid - min ullfixare
« skrivet: 24 okt-08 kl 20:41 »
När jag klipper mina får blir det runt ett kilo ull per styck. Med fårklipparens hjälp blir det drygt två kilo för ett vuxet djur. Men bäst av alla är min tacka Sigrid som till höstklippningen producerade lite drygt tre kilo ull (buk- och benullen bortsorterad) och då blev hon ändå klippt i våras!

Sicken toppentacka för ett ullfreak ;D
Omvänd från rik, anställd, stressad & frustrerad storstadsbo till fattig, lugn & glad egen företagare, tillika självhushållare i glesbygd med fru, katter, odlingar, får, mjölkgetter, kaniner, bin och höns.
Bloggar sen flera år om självhushållning på www.ekoplantan.se

Norna

• Blekinge
SV: Sigrid - min ullfixare
« Svar #1 skrivet: 26 okt-08 kl 11:14 »
Vilken tur du har. Kan du inte slänga in en bild så att vi får se lilla Sigrid??  :) *blir ju nyfiken*
I varje människa finns en drottning - tala till henne och hon stiger fram.

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #2 skrivet: 01 nov-08 kl 22:21 »
Vilken bra tacka! Vad är Sigrid för sort?
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #3 skrivet: 02 nov-08 kl 08:17 »
Sigrid är (enligt utsago) en korsning mellan finull och leicester, en ganska storvuxen dam på sitt tredje år. Ska rota lite bland bilderna och se om jag hittar nån. Hennes fjolårspojk Teddy gav 2,6 kilo vit vacker ull. Underbart! Och jag som precis blivit med spinnrock :D
Omvänd från rik, anställd, stressad & frustrerad storstadsbo till fattig, lugn & glad egen företagare, tillika självhushållare i glesbygd med fru, katter, odlingar, får, mjölkgetter, kaniner, bin och höns.
Bloggar sen flera år om självhushållning på www.ekoplantan.se

AnnaPanna

• Bill o Anna
    • www.krugarden.se
« Svar #4 skrivet: 10 nov-08 kl 16:08 »
Hejja Sigrid!

Blir jättenyfiken på att få se en bild på henne!

Jag funderar på å skaffa får. Jag tovar. Hade varit kul å se Sigrid å se hur hennes ull blir. Finull har ju jätterusigt å L lockigt vackert... Häftig kombinaton!
Anna
Har en korthårig collie,5 katter, 2 nordsvenskar, en ardenner en shettiskorsning, 10 Skånska blommehöns (genbank) och snart 4 vita brevduvor.  Rider western, kör bruks och tror på positiv förstärkning när vi hanterar och tränar våra djur.

Dela detta:

* Inloggade just nu

525 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser