Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Solstrimma!  (läst 11679 gånger)

Vargerik

• Gäst
SV: Solstrimma!
« Svar #40 skrivet: 19 okt-08 kl 21:33 »
Visst! Allt som någon annan har lagat är ju tokgott.

Naturliv

• Södermanland
« Svar #41 skrivet: 19 okt-08 kl 21:37 »
Men hur lätt är det när man talar om att det blir chili cor carne och sen sitter det iallafll nån o rynkar på näsan och gnyr över att det är vitlök i.. Eller andra liknande saker.. Och man får försöka hitta på nåt fort som fasen för att den stackrars kräsna inte ska va hungrig..

Låter som om du beskriver en tonåring som gör uppror mot vuxenvärlden. Dem kan man inte tillgodose utan dem får man bara leva med. Kanhända ska de helt enkelt inte delta vid middagsbordet om de inte har lust att äta.
Tänk om man kunde vara som de livskraftiga maskrosorna - och växa vidare och må gott trots asfalt och betong

solstrimma

• Gäst
« Svar #42 skrivet: 19 okt-08 kl 21:42 »
berätta gärna hur du får det jag skrev till den tolkningen.... jag skrev att jag tycker det ger mig en högre livskvalite om jag äter god mat och mycket grönsaker - alltså spelar kostnaden inte så stor roll för mig så länge min familj går runt ekonomiskt, jag spenderar gärna extra pengar på att få lite lyxigare och mer varierad mat

Uppenbarligen så ger det dig hög livskvalite att försöka hålla nere kostnaderna... och du är i allra högsta grad välkommen att syssla med det om du vill, det tråkiga är att du i debatten, både här och på andra ställen, verkar nedvärdera de som inte har samma mål som dig....
jag kanske tycker att det är lyxigt att laga mat med goda råvaror!
och vad är det som säger att vi inte varierar våran mat?
ta bara köttfärs det går att variera OÄNDLIGT...köttfärssås,köttbullar,biffar,tacos,soppor,röror mm..

solstrimma

• Gäst
« Svar #43 skrivet: 19 okt-08 kl 21:44 »
Mamma och pappa umgicks med en polska när jag var yngre... till frukost hade hon ketchup i filmjölken...  ::)
*spyr* ;D

Vargerik

• Gäst
« Svar #44 skrivet: 19 okt-08 kl 21:47 »
Jag har sett amerikääänare som häller cocacola på sina cornflakes. Japp, dom äter det sen...

Naturliv

• Södermanland
« Svar #45 skrivet: 19 okt-08 kl 21:50 »
Jag har sett amerikääänare som häller cocacola på sina cornflakes. Japp, dom äter det sen...

Ja, den måltiden får nog mina gäster fixa själv.
 :P Hur kan det smaka tro ...  :-X
Tänk om man kunde vara som de livskraftiga maskrosorna - och växa vidare och må gott trots asfalt och betong

solstrimma

• Gäst
« Svar #46 skrivet: 19 okt-08 kl 21:50 »
Kräsen... Var hembjuden till en familj i Venezuela där det bjöds på friterat marsvin. Kan inte se ett marsvin utan att det vattnas. Utan ketchup såklart.
*spyr igen*
såg på survivorman på tv idag,han åt rått zebrakött...

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #47 skrivet: 19 okt-08 kl 21:58 »
Nejdå Naturliv, alldeless vuxna människor. Tonåringarnas matvanor har jag överseende med.. o dessa exempel var inte ens samma person ;D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Huggorm

• Gäst
« Svar #48 skrivet: 19 okt-08 kl 22:01 »
*spyr igen*
såg på survivorman på tv idag,han åt rått zebrakött...

Zebrakött är nog inte dumt, men inte vore det väll så jobbigt för någon som heter "survivorman" att få igång en brasa och grilla det?

solstrimma

• Gäst
« Svar #49 skrivet: 19 okt-08 kl 22:10 »
Zebrakött är nog inte dumt, men inte vore det väll så jobbigt för någon som heter "survivorman" att få igång en brasa och grilla det?

nej,men nu gjorde han inte det..
kolla själv..det går på discovery channel..

http://www.tvinfo.se/program1444700.html

jag har lärt mig mycket utav Bear Grylls som han heter...

Jullan

• Småland
    • Sevedstorp Rådgivning
« Svar #50 skrivet: 20 okt-08 kl 09:16 »

jag har lärt mig mycket utav Bear Grylls som han heter...

Bear Grylls!!!!!!!! Vilket namn! HETER verkligen karlstackarn det på riktigt!!! *fick mig morgonens skratt* Men det måste väl ändå vara ett artistnamn?

solstrimma

• Gäst
« Svar #51 skrivet: 20 okt-08 kl 09:20 »
Bear Grylls!!!!!!!! Vilket namn! HETER verkligen karlstackarn det på riktigt!!! *fick mig morgonens skratt* Men det måste väl ändå vara ett artistnamn?
Edward Michael "Bear" Grylls (born 7 June 1974) is a British adventurer and writer currently best known for his popular television series Born Survivor (Man vs. Wild in the US).

Jullan

• Småland
    • Sevedstorp Rådgivning
« Svar #52 skrivet: 20 okt-08 kl 09:21 »
 ;D Oh! Det var då för tur... (För honom alltså!) 8)

Vargerik

• Gäst
« Svar #53 skrivet: 20 okt-08 kl 09:22 »

Det finns väl en och annan svensk som heter Björn?

solstrimma

• Gäst
« Svar #54 skrivet: 20 okt-08 kl 09:32 »
Det finns väl en och annan svensk som heter Björn?
ja det gör ju det ;D

Jullan

• Småland
    • Sevedstorp Rådgivning
« Svar #55 skrivet: 20 okt-08 kl 10:03 »
Jo, det var väl inte det jag reagerade på, utan kombinationen. Bear Grylls kan ju nästan översättas med Björn Grill. Eller kanske snarare Björn Grillas. Hade inte jag velat heta. Sen låter det ju nästan som ett sånt där hitte-på-macho namn, eller hur? (Eller så har jag bara konstig humor.)

Förlåt trådkapningen! ;D

trädman

« Svar #56 skrivet: 23 okt-08 kl 01:12 »
Visst! Allt som någon annan har lagat är ju tokgott.

Gratis är gott!

Vargerik

• Gäst
« Svar #57 skrivet: 23 okt-08 kl 16:34 »
Gratis är gott!
Fan heller, ett typiskt white trash uttalande. Man bjuder väl igen!

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #58 skrivet: 23 okt-08 kl 19:02 »
Man bjuder väl igen!

Så blir det gott två gånger.

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #59 skrivet: 24 okt-08 kl 23:05 »
Fan heller, ett typiskt white trash uttalande. Man bjuder väl igen!

Att gratis är gott är väl inget som motsäger att man bjuder igen? ???

Dela detta:

* Inloggade just nu

631 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser