Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Har någon en Kombucha svamp att dela med sig?  (läst 2492 gånger)

flip

Har någon en Kombucha svamp att dela med sig?
« skrivet: 18 okt-08 kl 10:04 »
Hade en, men har tydligen inte använt den på alltför länge tid, den funkar inte längre. Betalar gärna portot om någon har en bebis och lite start kombucha att dela med sig. Hälsningar, flip

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
SV: Har någon en Kombucha svamp att dela med sig?
« Svar #1 skrivet: 10 nov-08 kl 01:19 »
Hej kolla denna sida där finns 2 länkar. Recept och där man kan köpa svampar. Intressant videofilm på danska sidan.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kombucha

Om det är en Volgasvamp som åsyftas så har jag haft en men inte hade jag någon aning att man kunde använda den till dryck.  Bara att man gorde nya bäbisar och torkade mamman som man skulle hänga över sängen som någon sorts drömfångare - flummigt- jag vet. Men den var spännande att kolla på. Min mamma sa att Volgasvamp var vanligt förr men jag kommer inte ihåg om hon sa vad den användes till.

Dela detta:

* Inloggade just nu

599 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser