Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hund biten  (läst 7439 gånger)

LILL-BONDEN

  • Gäst
SV: hund biten
« Svar #20 skrivet: 09 okt-08 kl 08:12 »
bit tillbaka.

Inga-Lena

  • Gäst
SV: hund biten
« Svar #21 skrivet: 09 okt-08 kl 13:41 »
bit tillbaka.
Det är nog det enda rätta! Och det enda som skulle ge någon effekt faktiskt!

djurkuf

  • Inlägg: 67
  • Hjälp jag måste hitta nytt boende
    • Västergötland
SV: hund biten
« Svar #22 skrivet: 16 okt-08 kl 16:25 »
Tja Hund får inte visa agrisivitet mot mänskor hundar eller andra djur.
Utan att hund kan brytas i sitt betende å kallas in.
Då hamnar hunden under kamphunds lagen.
Man kan ta kontakt med ortens polishunds enhet.
Å be dom testa hunden å se om hunden faller under kamphunds lagen.
Gör dom det så kan dom få koppel tvång å mun korgs tvång.
Följer dom inte detta så kan dom fällas för bristande hund hållning.
Jag hadde nog satt upp staket runt huset i alla fall.
Miljö å hälsa på komunen kan man åxå ta kontakt med.
Kennel konsulenten på orten kan kanske hjälpa er.
Saknar min Malle tik född 2003 död 2009.
Onda mäniskor dödade min glada lilla tik.

jasmine83

  • Inlägg: 425
    • Uppland
SV: hund biten
« Svar #23 skrivet: 16 okt-08 kl 16:47 »
Det här är en svår fråga och väldig känslig.
Jag skulle nog sätta upp staket runt tomten och även be grannen göra detta för båda hundarnas skull. Ni ska inte behöva ha er hund inne bara för att den är aggresiv. Jag har själv en hund som inte tycker om andra hundar men jag ber inte alla andra hålla sina hundar inne. Jag håller min i band eller innanför staket.
 Miljö och hälsa kan du, som sagt, höra av dej till och göra en anmälan om dålig hundhållning. Men som också sagts, det  kan ta några gånger innan det händer nåt. TYVÄRR!!! Dessto fler som ringer dessto bättre.

Har den här hunden bitit människor förr? Det är livsfarligt att avbryta två hundar som är i slagsmål just för att dom är blockerade i det ögonblicket och vet egentligen inte att dom biter en människa. I deras värld försvarar dom sig bara. Deras hjärnor fungerar ju tyvärr inte som våra. Har själv blivit biten av min egen hund när jag gick emellan ett slagsmål och hon bet ju inte mig med flit, hon bet det som, i hennes värld, var i "vägen".

Kan dom inte hålla i hunden ordentligt ska dom heller inte ha någon hund men nu har dom ju det och då tycker jag dom ska ha munkorg på hunden med tanke på att dom tappar den.

Jag tycker du ska göra en anmälan till polisen också i fall det händer igen så finns det i deras register. Hoppas det går bra och jag vet, hundbett gör för j***a ont!!!!
Hos oss bor förotom 21 hönor med sina två tuppar, 15 myskankor, två hundar, fyra katter och två åsnor...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

443 gäster, 2 användare (1 dolda)
Patlun79

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser