Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vedeldare!! Hjälp mig med värdering! :)  (läst 1857 gånger)

Mårten Swärd

• Gäst
Vedeldare!! Hjälp mig med värdering! :)
« skrivet: 24 sep-08 kl 13:58 »
Morsning vedeldare!

Jag är sugen på denna panna
http://www.blocket.se/vi/18163527.htm?ca=14_s

Är det något att ha?
Den ska värma upp c:a 180 kvm (kanske mer) och pannan kommer stå i en bod, dvs att det blir c:a 10 meter kulvert in till huset. Vad tror ni om ovanstående panna till detta?

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
SV: Vedeldare!! Hjälp mig med värdering! :)
« Svar #1 skrivet: 24 sep-08 kl 19:56 »
Har ett skickat ett pm till dej.
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #2 skrivet: 28 sep-08 kl 17:45 »
Sambon undrar hur det gick med pannan? Var den kvar eller var den inget att ha?
                                                                                                                         Groucho Marx

Mårten Swärd

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 28 sep-08 kl 17:52 »
Hejsan!
Det går inte att få tag i honom.. Jag har provat att ringa ett antal ggr och lämnat meddelande men inget gensvar.. Den är väl förmodligen såld.

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #4 skrivet: 28 sep-08 kl 17:57 »
Trist, för det var verkligen billigt :(
                                                                                                                         Groucho Marx

Henriksson

• Kärleksfull o singel.
    • Uppland
« Svar #5 skrivet: 29 sep-08 kl 09:27 »
Innan du köper bör du fråga på komunens bygg- eller miljökontor om du får instalera pannan. Har en kompis som köpte en beg. panna som inte blev godkänd av sin komun(Götene). Han blev tvungen att köpa en annan!
Livsmål; Gård med svärdsjöfår, Gotlandskanin och en god kvinna. (Kramvänlig!)
För övrigt skulle en katt knappt acceptera att vara något annat än just sig själv.

ingvar2

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 29 sep-08 kl 23:05 »
Även jag går i pannköpartankar..behöver kommunen godkänna en panna ute på en gård? eller är det bara i tätorten tro?

hönspappan

« Svar #7 skrivet: 30 sep-08 kl 08:39 »
Fr o m i år görs det ingen skillnad på tätort/ej tätort. Byter du ut en gammal panna gäller samma regler för den nya som för den gamla, d v s i vissa fall inga alls...

Men det är väl bra att det ställs utsläppskrav på vedanläggningar? Skaffa en som inte släpper ut så mycket skit...

ingvar2

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 30 sep-08 kl 19:38 »
Ja, det är ju inget fel i det. Men utsläppen bör väl rimligtvis vara avhängigt vad du slänger in i pannan? Rök och så styr man ju genom att elda torr ved, men slänger man in en plastsäck så antar jag att det kommer ut nåt av det, pannan kan ju inte trolla :) Mer än att man kör med rejält hög temperatur..
Jag har kollat på passat-pannor, men börjar fundera på om dom inte är godkända tro...

Dela detta:

* Inloggade just nu

556 gäster, 1 användare
torbjorn

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser