Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Giselas Äventyr  (läst 49783 gånger)

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Giselas Äventyr
« Svar #240 skrivet: 19 nov-08 kl 21:24 »
Tur Du inte spolade ner henne ...  :o
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #241 skrivet: 19 nov-08 kl 21:49 »
Åh, det är en stor dag för Gisela - hon har klarat av det klassiska kattungebadet i toaletten . Grattis Gisela :-*!
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Trollmor

• -
« Svar #242 skrivet: 19 nov-08 kl 22:58 »
Min lilla kompis Tuffing var alltså inte så klassisk:  Hon badade i oljetråg.   :o   Jag fick tag på henne och badade henne i en halv timme i diskhon, diskmedel, ljummet vatten, diskmedel...  Men Tuffing var Tuffing, hon protesterade inte, stod bara där och lät mig duscha henne! :-*

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #243 skrivet: 20 nov-08 kl 08:26 »
Japp Gisela börjar bli stor med allt nu, även med hyss

Här försöker hon ta sig in i kaninburen men matte fintade henne genom att stänga locket, Gisela förstod inte var hålet tagit vägen, men Hermelinen var nöjd  ;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #244 skrivet: 20 nov-08 kl 08:32 »
Såhär såg matte ut när hon efter 20 minuters ihärdiga försök att kolla mailen medans Gisela hoppade,hängde och klättrade i mattes lår....
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #245 skrivet: 20 nov-08 kl 08:33 »
Till slut plockade matte fram vattensprutan...och då blev Gisela såhär snäll  ;D

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
« Svar #246 skrivet: 23 nov-08 kl 12:24 »
Såhär såg matte ut när hon efter 20 minuters ihärdiga försök att kolla mailen medans Gisela hoppade,hängde och klättrade i mattes lår....

AJ!  :o
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #247 skrivet: 23 nov-08 kl 14:49 »
Citera
Till slut plockade matte fram vattensprutan...och då blev Gisela såhär snäll 

Vattensprutan är ett utmärkt redskap i jakten på fyrbenta terrorister med klor ;D
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

LillaMor

« Svar #248 skrivet: 23 nov-08 kl 17:50 »
Enda terroristerna som slipper undan FRA ;D

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #249 skrivet: 25 nov-08 kl 10:09 »
Kom äntligen ihåg att fota Giselas pappa Musse,
de är lika som bär  ;D

marymae

• Västerbotten
    • Det jag tänker
« Svar #250 skrivet: 25 nov-08 kl 10:24 »
Ja, han kan inte neka till faderskapet där....
elliha.blogspot.com

Trollmor

• -
« Svar #251 skrivet: 28 nov-08 kl 01:03 »
Enda terroristerna som slipper undan FRA ;D
Talar du om Gisela eller George?

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #252 skrivet: 02 dec-08 kl 11:34 »
Oj nu händer det mycket i Giselas lilla liv.
Idag har Gisela till exempel varit hos veterinären för första gången i sitt liv. Veterinärens sekreterare såg ut såhär --->  :o  när hon fick syn på Gisela, det var den minstaste katt hon nånsin sett. Sen fick Gisela massor av  :-* pussar. Till och med veterinären tyckte Gisela var yttepytteliten och undersökte henne därför noooooga, Gisela gillade inte alla fingrar som klämde överallt och gjorde sitt bästaste att komma loss, bita veterinären och fast han fjäskade med godis genomskådade Gisela hans intentioner. Sen stack det plötsligt till på ryggen, Gisela kastade sig runt och försökte fånga veterinärens högra hand men allt hon fick var kli i örat, och det var förvisso ganska mysigt spann Gisela och satte sig tillrätta för att glo ner på den dreglande hunden nedanför. Jahapp, ska vi åka hem nu eller tycktes Giselas blick säga.

Väl hemma struttade Gisela oberörd ut ur sin transport och matte serverade nyinköpt whiskas portionspåse,mmm Giselas favorit. Efter maten var det lekdags men först behövde Gisela sträcka ut ryggen efter den trånga resan i transporten, och varför inte vässa klorna i mattes byxor när vi ändå är igång.

Sen var det lekdags, efter en förmiddag full av allvar kliade det i hela Giselas kropp och mattes hand fick vad den tålde, Giselas 3 huggtänder sargade matte så svårt att hon nästan fick några röda streck på handen. Stolt gick Gisela och la sig i favorit hörnan under mattes databord.

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #253 skrivet: 02 dec-08 kl 11:36 »
Underbara, underbara lilla Gisela ;D
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #254 skrivet: 02 dec-08 kl 12:42 »
Hej Gisela, det var länge sedan! Vi har saknat dig må du tro :-*. Har du slagit dig på näsan eller håller du på att få en fläck där också?

Hälsningar, Smilla och Tekla (matte fick skriva)

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #255 skrivet: 02 dec-08 kl 12:49 »
Hej Gisela, det var länge sedan! Vi har saknat dig må du tro :-*. Har du slagit dig på näsan eller håller du på att få en fläck där också?

Hälsningar, Smilla och Tekla (matte fick skriva)

Hej!  :D

Nä, jag har snuva i ögat, därför fick jag åka till veterinären och få sprutor mot det, veterinären tittade noga och sa att det skulle snart försvinna.

/Gisela

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #256 skrivet: 02 dec-08 kl 12:52 »
Vilken konstig katt du är, snuva i ögat? Vi tyckte att det hade varit fint med en prick där också...

(Vi tycker förresten inte heller om att hälsa på veterinären, fastän han är snäll och kallar oss för små kråkor när vi klättrar på hans skrivbord)

Smilla och Tekla

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #257 skrivet: 02 dec-08 kl 12:53 »
En timme efter hemkomsten från veterinären är Gisela trött, matte säger att det märks att hon fått sprutor, ögonen är glåmiga och trötta och Gisela vill inte busa, bara sova Zzzzzzzzzzzzzz....

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #258 skrivet: 02 dec-08 kl 12:54 »
Vilken konstig katt du är, snuva i ögat? Vi tyckte att det hade varit fint med en prick där också...

(Vi tycker förresten inte heller om att hälsa på veterinären, fastän han är snäll och kallar oss för små kråkor när vi klättrar på hans skrivbord)

Smilla och Tekla

Kattsnuva sätter sig tydligen i ögonen säger veterinären. Men nu ska det förhoppningsvis snart gå bort. Jobbigt med klet i ansiktet, jag vill ha ett vitt vackert ansikte  8)

/Gisela

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #259 skrivet: 03 dec-08 kl 07:30 »
Idag var Gisela åter på topp och det var en uberleksen, vildbatting som gömde sig bakom spisen 04:30 i morse och slängde sig runt mattes ben som en levande fotboja. Och skam den som ger sig, Gisela hängde i mattes ben ända in på toaletten där hon gjorde upprepade försök att flå mattes lår medans hon gjorde sin morgontoalett.

Och sen måste ju Gisela hjälpa matte att skriva uppdateringarna, det gör man genom att springa kors och tvärs över mattes tangentbord för då hoppar det upp en massa roliga saker på skärmen som man kan låtsasdöda. Matte lyfter ner Gisela femtielva gånger och till slut beslutade sig Gisela för att leka IT-konsult istället. Visst är jag duktig vinkar Gisela till alla fansen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

472 gäster, 1 användare
camnis

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser