Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Giselas Äventyr  (läst 49746 gånger)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Giselas Äventyr
« skrivet: 20 sep-08 kl 19:28 »
Idag var Gisela trött, så trött att hon sov heeela långa dagen förutom de 6 gånger matte väckte henne med tonfisk och kattmat. Gisela väger nu 170 gram. En ökning med 10 gram på 3 dagar  ;D

Idag har hon sovit i barnens gamla leksakslåda som är hennes hem på natten medans matte städade ur skafferiet. Vilket matte tyckte var bra så att hon inte riskerade att trampa på henne.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
SV: Giselas Äventyr
« Svar #1 skrivet: 20 sep-08 kl 19:37 »
Som alla andra jägare vaknar Gisela till frammåt kvällningen när matte och husse vill ha lugn och ro.

Åh en mus, den tar jag hand om...fast den är nästan lika stor som jag  ;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #2 skrivet: 21 sep-08 kl 00:07 »
Vilken underbar tråd Kimma :)!
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 21 sep-08 kl 21:02 »
Så hur går det med det lilla knyttet?
Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #4 skrivet: 22 sep-08 kl 09:47 »
Gisela växer och frodas, nja växer är att ta i, varken matte eller husse kan se att Gisela växer. Men hon äter i alla fall, och bajsar, så det händer något i henne även om det är svårt för matte och husse att avgöra om det är marsvinspluttar eller Gisela som gjort nummer två.

Och så har hon börjat leka, igår fick husses skägg vad det tålde. Gisela ansåg att det var ett hårigt vilddjur som skulle dödas. Husses skrik skrämde nästan livet ur matte som var helt inne i skräckfilmen på tv.

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #5 skrivet: 22 sep-08 kl 12:26 »
Gisela leker - då finns det gott hopp om att hon ska bli en normal (om ändock småvuxen kisse)!

Min minikatt var nog sådar 3 år innan hon kom på att man kan leka - hon har ju bara plats för en liten hjärna i det där lilla huvudet ;D

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #6 skrivet: 22 sep-08 kl 12:43 »
Till skillnad från din så har Gisela ett jättehuvud i jämförelse med kroppen. Och det verkar vara tungt också för hon trillar alltjämt med näsan i fatet hela tiden när hon ska äta. balansen är lika med noll och hon ser måttligt rolig ut när hon tultar efter en det snabbaste hon kan men inget händer för hon står bara och vispar på parketten och sen faller hon  ;D

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #7 skrivet: 22 sep-08 kl 12:47 »
Gullstrumpa :-*

Lena A

« Svar #8 skrivet: 22 sep-08 kl 13:27 »
Följer lilla Giselas äventyr i fortsättningen med stort intresse.  :)

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #9 skrivet: 22 sep-08 kl 14:00 »
Tänk vilken fin barnbok det kunde bli om lilla Gisela - katten som räddades från att ätas upp av sin storebror.
 Tecknad bild av Gisela som tar sig an en mus lika stor (liten) som hon själv. Gisela i mattes ficka, osv. Känner du någon som är bra på att teckna Kimma?

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
« Svar #10 skrivet: 22 sep-08 kl 14:20 »
Vilken sötis!
Med så goda "fosterföräldrar" har hon de bästa förutsättningarna som en minikatt kan ha :-*
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #11 skrivet: 22 sep-08 kl 14:51 »
Tänk vilken fin barnbok det kunde bli om lilla Gisela - katten som räddades från att ätas upp av sin storebror.
 Tecknad bild av Gisela som tar sig an en mus lika stor (liten) som hon själv. Gisela i mattes ficka, osv. Känner du någon som är bra på att teckna Kimma?

Min sambo är väl rätt duktig med pennan men jag vet inte om han kan teckna barnbilder.
Hmm..en bok..vet inte om jag är nåt bra på att skriva barnböcker  :-[

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #12 skrivet: 22 sep-08 kl 14:59 »
Vilken sötis!
Med så goda "fosterföräldrar" har hon de bästa förutsättningarna som en minikatt kan ha :-*

Tack  :-[ Jag hoppas att hon klarar sig. Vi har fastnat som berget för den lilla damen ifråga fastän det hette "stallkatter skall vara i stallet" men jag hade inte hjärta att "låta naturen ha sin gång". Så nu ligger hon på husses mage eller i mattes morgonrocksficka när vi lagar mat och tittar tv  :)
Hon är en kopia av sin pappa förutom att hon är 200 delar mindre.  :-*
« Senast ändrad: 22 sep-08 kl 15:01 av Kimma »

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
« Svar #13 skrivet: 22 sep-08 kl 16:28 »
mäter du, väger henne ?
då är det enklare och se för er om/när hon lägger på sig

Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #14 skrivet: 22 sep-08 kl 16:37 »
mäter du, väger henne ?
då är det enklare och se för er om/när hon lägger på sig
Jadå, skrev däruppe att hon gått upp 10 gram men det är svårt att veta om det är mat eller vikt. Men jag ska väga henne idag igen så får vi se. Det är ju omöjligt att se om hon växer när hon är omkring en hela tiden. Men allting verkar fungera i alla fall. Framförallt stämbanden  ;D

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #15 skrivet: 22 sep-08 kl 20:13 »
Det var en pigg och glad Gisela som mötte matte vid hemkomsten. Hon sprang gladeligen efter de där uniformerade benen vart de än gick och sen fick hon äääntligen komma upp i famnen. Matte gullade och insåg att Gisela mer än en gång hade lagt huvudet i matfatet under dagen för hon hade en stor brun kattmatsmustasch runt nosen. Matte satte Gisela på vågen och minsann har inte Gisela ökat om midjan till hela 195gram. Gisela tittade upp på matte och sa nästan, nu väger jag snart lika mycket som en kotlett  ;D

Sen somnade Gisela nöjt i mattes hand medans hon skrev om Giselas äventyr.

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #16 skrivet: 22 sep-08 kl 23:52 »
Föreställer mig Gisela som mest ett stort och tungt huvud, med resten av kroppen som ett bihang.

Bäst ni lägger ett tefat upp-och-ner i vattenskålen, så hon inte kan drunkna :o

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #17 skrivet: 23 sep-08 kl 07:49 »
Hehe det är onekligen tungt,ser roligt ut när hon tippar fram i skålen hela tiden. Rumpan lyfter för ingenting  ;D

LillaMor

« Svar #18 skrivet: 23 sep-08 kl 08:08 »
Hur gammal är hon nu?

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #19 skrivet: 23 sep-08 kl 09:05 »
Om jag räknat rätt så är hon 6 veckor idag.

Dela detta:

* Inloggade just nu

457 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser