Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Våra hundars små, hmm, påhitt...  (läst 9773 gånger)

katie

• Bohuslän
    • Borderlites
Våra hundars små, hmm, påhitt...
« skrivet: 17 sep-08 kl 10:28 »
De flesta av oss, om inte alla, som har hund/hundar har en liten fyrbenting som hittar på bus lite då och då. ???

Min äldsta tik har väl lugnat ner sig lite nu med ålderns rätt (jack russell 10 år). Något hon fortfarande gör är att gå upp til mina föräldrar om det är nåt som inte passar damen. Tex. jag har höjt rösten åt henne, jag har flyttat henne åt sidan när hon är ivägen för nåt jag håller på med, mm. Allt som kan tänkas förolämpa den här damen gör att hon går upp till 'mormor' och skvallrar och visar henne att hon måste ömkas för matte har varit SSÅÅÅ dum ;).
När hon kommer upp till 'mormor' eller 'morfar' så hänger öronen rakt ut åt sidorna och svansen hänger rakt ner och så ser hon ut som om hela världen håller på att rasa ner över henne. Naturligtvis ringer min mamma ner och med en anklagande röst frågar hon vad jag gjort för dumt mot den STACKARS hunden :o. Oftast har jag inte gjort ett smack mot den STACKARS hunden. Anledningen äroftast att jag inte gett henne all uppmärksamhet. (vilket är en nödvändighet eftersom hon är drottningen ;) över allt levande)

Den näst äldste hunden (bc 9år) har faktiskt inte gjort särskilt mycket hyss. När han gör dem är det med sån finess att man inte vet att han gjort dem.
Det värsta han gjort var att han grävde ner en levande smaragdand ::) för mig i farmors rabarberland. Den höll på att skrömma skiten ur syrrans kille när han hittade den ;D.

Så har vi då den tredje hunden. En bc tik på 1½ år. Den hunden har jag skaffat för mina synder. Hon har bitit sönder dammsugarsladden fyra ggr. (tack och lov att den inte var inkopplad) Hon äter upp allt som man glömt lägga på två meters höjd. Jag min idiot trodde inte att hon skulle äta nåt sånt som ljus men jodå, de gick ner det också. Hon åt ett 16-pack :o med doftande votivljus. Som tur var så hade hon spottat ut metallplupparna som höll vekarna till alla ljusen.
Hon blev som tur var inte sjuk. När det kom ut den naturliga bakvägen var det ingen skillnad på doften där inte ::). 16 doftljus hade inte lyckats ändra odören där inte.

Det är tur att man älskar sina små odågor. ;)

Här är en bild på monstret som hittar på en massa rackartyg.

Systerdottern hade varit snäll och lånat ut sitt diadem till henne.

Skriv lite om era 'små änglar'.
« Senast ändrad: 03 okt-08 kl 16:04 av katie »
Delar hus med 6 border collies och 2 katter. Ute har jag angorakaniner och en fårflock. Har planer på att skaffa angoragetter.
http://www.123minsida.se/hostagarden
http://hostagardensfarochangora.blogspot.com/

marymae

• Västerbotten
    • Det jag tänker
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #1 skrivet: 17 sep-08 kl 16:38 »
Gillar dina historier, i synnerhet den med anden. Har ingen hund själv så jag kan inte bidra, men road blev jag.
elliha.blogspot.com

johlin

« Svar #2 skrivet: 17 sep-08 kl 22:19 »
Ha! Vilken härlig tråd, jag måste återkomma när jag kommit på vilket av hyssen jag ska skriva om.. Roligt att läsa om smaragdanden!
Litet torp med stort hjärta, här lever vi med 3 barn, hundar, katter och inga myskankor... dom tog räven till sina valpar. Nu med 2 hönor å en tupp, som visade sig vara två tuppar å en höna

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #3 skrivet: 17 sep-08 kl 23:33 »
Instämmer i ovanstående :)! Men jag är väldigt nyfiken på hur det gick med anden, överlevde den?
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

katie

• Bohuslän
    • Borderlites
« Svar #4 skrivet: 18 sep-08 kl 08:54 »
Jodå, hon överlevde :D. Han hade ju grävt ner hela henne förutom för huvudet. Det var det som svågern såg när han gick och trimmade gräset. Hade hon inte vänt på huvudet när han kom med trimmern så hade hon förmodligen blivit huvudlös :o.

Nu var det han som fick världens chock istället. Tror inte jag sett honom så vit i ansiktet nån gång så han blev nog ordentligt 'överraskad' ;D.  Han hade ju inte förväntat sig att det skulle växa änder under rabarberbladen. :)
Delar hus med 6 border collies och 2 katter. Ute har jag angorakaniner och en fårflock. Har planer på att skaffa angoragetter.

johlin

« Svar #5 skrivet: 18 sep-08 kl 22:07 »
Jag äger då som de flesta vet en Riesen, dessa monster är vääldigt matglada!

Jag börjar med följande story, det är söndag kväll kl 20.30, min son, då ca 10 år gick och studsade med en sån där mellanstor studsboll.
Ca 3 studs hann han göra innan min lilla söta vovve helt sonika svalde bollen. Shit, vad göra nu? Ringde jourhavande vet, som förklarade att bollen var för stor för att passera genom vovvens tarmkanal!

Detta blir dyrt tänkte jag som såg tusenlapparna flyga iväg. Du kan försöka få din hund att kräkas, sa sköterskan på djursjukhuset.
-Hur då frågade jag?
-Ge henne massor av senap sa systern, det kan va svårt att få i hundar sånt eftersom det är starkt, lade hon till.

Ok, sa jag å la på luren, hehe nu ska du få kräkas din glupske lilla hårboll tänkte jag.
Jag skred till verket, fick ut en jätteklick stark senap på ett fat.
-Varsågod sa jag till hunden, som till min förvåning slickade fatet så rent att man kunnat använt det som operationsbord!

Sen återstod bara väntan, väntan på att hunden skulle kräkas å bollen komma upp....
Jag väntade i nån timme innan jag insåg att detta nog inte skulle funka.
Jaha, det var bara att ringa vet igen, denna gång ringde jag distriktsvetrinären, som så vänligt sa att jag var välkommen dit!

Väl där, efter en kortare bilresa på nästan en timme, så säger han att vi skulle ge hunden Apomorfin.
Det skulle verka direkt mot kräkcentrat i hunden hjärna, sa han.

Om inte det funkar så återstår bara operation, sa han i nästa andetag.

Jodå, hunden mådde väl inget vidare efter den där sprutan, så hon spydde, å spydde, å spydde.

Efter att jag letat igenom hög nr 3 så hittades bollen!!

Så nu äger jag inte bara en Riesen, utan också en senapsgul och senapsluktande studsboll, som kostade ca 800kr, vilket var betydligt billigare än vad en buköppning skulle kostat, så jag var nöjd!

Samma riesen har även krossat en glasskål å slickat på skärvorna, så att blodet flöt, nästan drunknat i Klarälven, och mycket mer!

Mvh Johlin
Litet torp med stort hjärta, här lever vi med 3 barn, hundar, katter och inga myskankor... dom tog räven till sina valpar. Nu med 2 hönor å en tupp, som visade sig vara två tuppar å en höna

ivigtut

• Ett leende och ett vänligt ord kan göra någon glad
« Svar #6 skrivet: 18 sep-08 kl 22:25 »
 ;D

katie

• Bohuslän
    • Borderlites
« Svar #7 skrivet: 18 sep-08 kl 23:38 »
 ;D ;D ;D ;D ;D

Visst är de ljuvliga de små liven. ;)

johlin

« Svar #8 skrivet: 19 sep-08 kl 19:48 »
Har starkt funderat på vandrande pinnar istället för hund, eller varför inte frimärken?

::)

torbjorn

• Medelpad
« Svar #9 skrivet: 19 sep-08 kl 21:07 »
På tal om att bita av dammsugarsladdar, är det någon fler som har en känsla av att hundar är bra på att undvika elledningar där det är spänning på?
Min hund (blandrasvalp på 5 månader) har vad jag vet aldrig fått en stöt av något slag, men det är intressant att se att hon undviker elstängsel, går aldrig närmare än någon meter från dem.

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #10 skrivet: 20 sep-08 kl 22:09 »
Min lilla "jackines" tik Lucy var på blixt visit i hallen när vi som bäst gick ut och in med sopor av diverse sort. Och när jag kommer in sista rundan luktar det MYCKET gamla sopor i hallen. Tittar ner och ser Lucy suga medelst tugga på en mycket mjuk, halvrutten mus, fortfarande fastklämd i musfällan. Höll på att kräkas när jag drog den ur munnen på henne  :-X
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

johlin

« Svar #11 skrivet: 20 sep-08 kl 22:20 »
Urk känsla får man även när hundarna ( oftast Herr riesen förstås ) rensar kattlådan!!
Mmm vad gott med kanderad kattskit! Fy satan va äckligt....

torbjorn

• Medelpad
« Svar #12 skrivet: 20 sep-08 kl 22:34 »
För några veckor sedan mådde Sally (5-månaders valp, bordercollie/golden) dåligt på morgonen och spydde så småningom på mattan under köksbordet. Det visade sig att hon hade lyckats svälja en mus hel!

Undrar förresten varför hundar alltid måste hålla till på en matta om de ska kräkas inomhus?

johlin

« Svar #13 skrivet: 20 sep-08 kl 23:32 »
Därför att det ska va svårare för oss människor att städa upp kräkset förstås!!

katie

• Bohuslän
    • Borderlites
« Svar #14 skrivet: 21 sep-08 kl 02:39 »
Ungtiken drog med sig en hovbit in på vardagsrums mattan idag. Mitt luktsinne fungerar inte riktigt fullt ut än pga en operation i somras :(. När jag väl kände lukten hade hon hunnit tugga i sig halva biten och spy upp den igen. Med tanke på hur illa jag tyckte det luktade så vill jag inte ens gissa mig till hur mycket värre :o det egentligen var.

Just då var jag ganska glad att luktsinnet är lite ur funktion. ;)

johlin

« Svar #15 skrivet: 21 sep-08 kl 10:58 »
Hade en Tant riesen till i somras som då fick somna mellan mig och stora pojken på gräsmattan utanför huset, hon blev nästan 15 år!

Men denna tant, som vi kallade för Tuffatuffa mest för det lät så av tassarna mot golvet, när hon försökte valla oss mot mattunnan ca 14 ggr om dan.( Må du ha det bra på de eviga spårmarkerna min fina hund)

Som ni säkert läst hade vi ett gäng myskänder gåendes på tomten, å då tant riesen var väldigt matglad så kom hon på att ankskit var en delikatess!

Det skojiga var att hon helt sonika gick fram till ankorna, körde in nosen under baken på dem och puttade till, följden blev ett BAAP från ankan och förhoppningsvis så kom det lite delikatess med...

Samma hund kräktes även upp några tubsockor i sin ungdom!

Kharro

• "Livet är för kort för att deppa..."
    • Notzotzon
« Svar #16 skrivet: 25 sep-08 kl 08:58 »
Jag har ett gäng mexikaner, å tro mig, jag tror till 100% att mexikaner är soptippshundar eller halvkrimminella slum hundar? (vet iofs inte hur det är i mexico?? kanske så???), dom äter allt äckel. t.ex så då min första lilla xolo var ca:12 veckor så hade jag som vanligt ställt ut komposthinken på bron tills jag skulle gå med den (med ett väl förseglat lock) släppte ut hundarna på gården på kvällen då jag la barnen i samma veva kom min sambo hem och frågade vem som hade varit i kompost hinken? Inte en aning svarade jag i tron att den var vält, men icke den var tom!!! å vi visste ju att blandrasen som är så otroligt kräsen vad det gäller mat inte skulle ens titta åt kompost hinken.så då återstod det bara den lilla xolon, jag i panik ringer till strömsholm, för det var ju fredag kväll å i komposten var det diverse halv ruttna å jasta saker. så FÖRGIFTNING var det enda jag tänkte på, men fick svaret där att kräks hon så är det de bästa gör hon det inte så skulle vi åka in på natten. men som tur var så började hon kräkas, men villka kräkningar... dom luktade ju inte gott direkt (iofs gör väll inga kräkningar det) Sen till det här med xolo å deras stölder!! man kan inte vända ryggen till så har dom snott något, så nu i vårt hus så har vi den regeln att INGA hundar i köket,för det går inte, t.o.m fruktskålen blir länsad, å skulle man laga mat å måste gå på toa, så tro inte att det finns något kvar då man kommer ut i köket igen.
Sen har vi ju våran blandras på ca:47 kg! en stor tjej, som envisas med att hon ska ligga under sängen, till saken hör att vi har en gammal furu kökssoffa som säng, så hon ålar sig in under den, hur hon lyckas förstår jag inte, men under ska hon, ch visst har det hänt att vi fått lyfta på den jätte sängen för att hon ska ta sig ut...
Bor med min sambo och 3 barn 2 katter och 3 hundar(och en änglahund) i ett litet hus på en kulle vid skogens kant med utsikt över åkrarna.

johlin

« Svar #17 skrivet: 26 sep-08 kl 13:28 »
För länge sen var jag hundvakt åt en schäferhane, på natten vaknade jag av att sängen gungade och nåt gnällde..
Då fick även jag lyfta säng!

ekoStina

« Svar #18 skrivet: 03 okt-08 kl 15:56 »
jisses vilken söt bild!! hon ser lagomt skyldig och finurlig ut!! hehehe... ;D

jag har en dansk/svensk gårdshund på 4 månader, som hittar på hyss-light ibland. inget särskilt oftast, MEN efter att vi vart på stan och kommer hem får jag se mina tomatplantor...på vardagsrumsgolvet...slaktade var ordet! jord ÖVERALLT.  men vad kan kan göra, jag skrattade mest och sa att det var tur att han inte bitit i nån sladd iaf. han verkar ha en bra känsla för vad man kan busa med. tomatplantorna skulle ändå slängas!

till saken hör att han inte var ensam hemma. en något bakfull vän som ruset av sig i rummet bredvid. när han inte ville busa med valpisen för trehundrade gången så gick han sonika ut på balkongen (valpsäkrad såklart!) och hämtade in plantorna till vardagsrummet och hämnades...tror jag  :)

lägger upp bildbevis på brottsplatsen och en bild på den lille gynnaren ifråga.

« Senast ändrad: 04 okt-08 kl 11:53 av ekoStina »

katie

• Bohuslän
    • Borderlites
« Svar #19 skrivet: 03 okt-08 kl 18:56 »
Han hade uppenbarligen haft roligt iallafall. ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

466 gäster, 3 användare
Nock, Nataks, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser