Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Namnförslag tack  (läst 8603 gånger)

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
SV: Namnförslag tack
« Svar #40 skrivet: 24 sep-08 kl 22:37 »
Eller Zoccerwadd  ;D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #41 skrivet: 30 sep-08 kl 21:00 »
Eller Zoccerwadd  ;D
Hahaha min dotter vill kalla han för Lillefot som dinosarien *S*
o min son vill kalla han Sputnick ..
Nee han är nog en "Liten" **s*
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

ulfen

• Trapper
    • -
« Svar #42 skrivet: 30 sep-08 kl 21:39 »
Världens vackraste namn på en häst A.M.B Engssvingel kallad Svingel och när man gosar så e han Bubben

Mysse

« Svar #43 skrivet: 30 sep-08 kl 21:45 »
Tycker du att "Little No Name" är fiiiiiint och mäktigt åt en (snart) stor och ståtlig häst?
Välkommen hem till oss på en kopp te!

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #44 skrivet: 02 okt-08 kl 21:42 »
Tycker du att "Little No Name" är fiiiiiint och mäktigt åt en (snart) stor och ståtlig häst?

Det här med namn är jättesvårt .
Men jag tyckte att Little-No-Names lät lite indianskt och han ser ju ut som en indianhäst med sina fläckar  ;D

Sen vad man kallar honom antar jag kommer naturligt vartefter .
Just nu går ju han under smeknamnet bebisen så klart ..
Men visst har du nåt häftigt namn så lår höra  ::)
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Mysse

« Svar #45 skrivet: 02 okt-08 kl 23:16 »
Usch nu känner jag mig dum. Jag tycker inte om när folk klankar på varandra i trådar, för man vet ju inte alls vilket tonfall den andre skriver i. Så upptäcker jag att jag gjort det själv. Det var inte meningen.  :-[

Little No Name låter faktisk indianhästaktigt, jag tänkte inte alls så. Som indiannamn blir det ju också mäktigt vilket du frågade efter tidigare.

Det är jättesvårt med namn. Jag tror inte jag kan hjälpa dej, för de namnen du hade som förslag högt upp i tråden föll mig inte alls i smaken. Engelska ord namn faller jag inte för.

Då tycker jag "Bosse" som någon annan föreslog (förmodligen på skoj) är cooooolare.  8)  Det kallas en av mina favoritungdomar på ungdomsgården där jag jobbar, töntstämpeln på det namnet spricker totalt så fort man lär känna honom.

Välkommen hem till oss på en kopp te!

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #46 skrivet: 03 okt-08 kl 08:58 »
Det coolaste hästnamnet jag vet är på en riktigt, riktigt välstammad och ädelt och läckert varmblod som vi hade i träning, han heter Brunte :)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #47 skrivet: 03 okt-08 kl 09:16 »
Jag gillar gamla hederliga namn som Brunte, Svarten och Blacken. :)

Norrsken

• -
« Svar #48 skrivet: 03 okt-08 kl 11:17 »
Några grannar till mina föräldrar fick föl, och hade bestämt sig för att få ett sto, men moder natur gav dem en hingst. Så då var det visst vilda diskussioner om namn, men de kunde inte enas.. Till sist fick han heta robban kort och gott, och är den ståtligaste varmblodstravare man kan leta upp!

En annan ståtilg häst var min gammelpållas stora kärlek. En stor svart kallblodstravare vid namn Helge... Helge och Wodka, vilket par ;D

Sen kan ju vissa namn leda till lite pikära situationer.... Minns en tjej som hade en nordis vid namn "gubben".... Hon och nån fler hade varit ute och ridit, när de mötte en korpulent äldre man på en stig, och hon hade ridit åt sidan med orden "gubben är så tjock så det är bäst vi går undan"..... Hon menade ju sin häst, men han inte riktigt tänka på att det kunde tolkas på annat sätt också....
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #49 skrivet: 05 okt-08 kl 13:36 »
Usch nu känner jag mig dum. Jag tycker inte om när folk klankar på varandra i trådar, för man vet ju inte alls vilket tonfall den andre skriver i. Så upptäcker jag att jag gjort det själv. Det var inte meningen.  :-[

Little No Name låter faktisk indianhästaktigt, jag tänkte inte alls så. Som indiannamn blir det ju också mäktigt vilket du frågade efter tidigare.

Det är jättesvårt med namn. Jag tror inte jag kan hjälpa dej, för de namnen du hade som förslag högt upp i tråden föll mig inte alls i smaken. Engelska ord namn faller jag inte för.

Då tycker jag "Bosse" som någon annan föreslog (förmodligen på skoj) är cooooolare.  8)  Det kallas en av mina favoritungdomar på ungdomsgården där jag jobbar, töntstämpeln på det namnet spricker totalt så fort man lär känna honom.

Det är okej .. :)
Han lär nog kallas för lillefot här hemme dock ,, efter dinosarien i landet för länge sen .
Han är väldigt lik honpom just nu med dom stora framtänderna.

Av någon anledning avskyr jag människo namn på hästar så det går inte alls ,, o svenska människo mans namn tycker jag är avskyvärt fula ju *asg*
Jag har svårt för bosse egon emil arne anders mm mm även på människor ,, jag ser bara töntvarningen .

jentora

• Västergötland
« Svar #50 skrivet: 22 nov-08 kl 23:22 »
Namn är så himla svårt!!! Min hund heter Tora, det kan oxå missuppfattas när jag ropar på henne. ibland tror folk att jag ropar nåt helt annat..:) Annars tycker jag namn från mytologin som Zeus, Oden är fina. Om man söker på det så finns det massor att välja på. Även en del italienska namn är fina. Känner en uppfödare (hund) som hade teman på italienska namn med ex. z i å så. Tror det va en del namn från tialienska viner..:) Men kanske inte passar en häst.   
Bor på liten gård med sambo, son, dotter, svärfar, Am. Paint, Shettis, två minigrisar, katt, hönor och gärna får i framtiden!!

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
« Svar #51 skrivet: 23 nov-08 kl 05:12 »
När är han född? Det finns fina latinska namn för träd.
Det kan man kanske göra något roligt av?  ;)

Ogham visar vilket träd som gäller när man är född. Finns beskrivning på hur man är som person oxå.

http://goto.glocalnet.net/MassesMindasOrtagard/mitt%20trad.htm

exempelvis:

Järnek    Ilex aquifolium   

Är du född mellan 8 juli och 4 augusti, då är järneken ditt träd. Dig kan man lita på.
Du är lugn och har ett sunt förnuft.
Du har lätt för att förstå och uppfatta andra och du lyckas med det du vill göra.

Ogham

Dela detta:

* Inloggade just nu

764 gäster, 5 användare (2 dolda)
mulle mullvad, PippiLotta centralt mitt i skogen, Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser