Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jävla skit..  (läst 3687 gånger)

tessiem

Jävla skit..
« skrivet: 15 sep-08 kl 17:34 »
Mårten kom upp i stallet och ngt djur har varit inne och dödat alla höns utom 3, min belgiska jätte + 9 ungar..
Men kropparna är borta, bara blod & fjädrar kvar!
VILKET djur kan ta sig in i en box, och ut med en vuxen belgisk jätte i munnen????
Så jäkla ledsamt..

Exotica

• Hejdeholms Gård
SV: Jävla skit..
« Svar #1 skrivet: 15 sep-08 kl 18:18 »
Rävhona med ungar? De brukar bli ganska desperata och modiga när ungarna börjar bli större och mjölken inte räcker till! Därför försvinner alla byten eftersom det finns munnar att mätta! Samma sak hände syrrans höns. Vi hittade bara en död ute i hästhagen, resten var borta (förutom den enögda tuppen)!
Lama, alpacka, jak & kamel - underbara nyttodjur!

tessiem

« Svar #2 skrivet: 15 sep-08 kl 18:31 »
Ja det måste ju vara räv.. får väl skylla mig själv som inte har hönsgård.. måste byggas.. hinner ju aldrig bara..

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #3 skrivet: 16 sep-08 kl 07:41 »
Min ena katthane har tagit 5st vitlant för mig den senaste månaden, den sista drog han ut under stalldörren genom en 2cm springa. När brickis hittade den hade han ätit upp alla 4 benen upp till bäcken/bog men den stackars levde fortfarande. Nu är frågan om inte katten ska få smaka hagelgevär istället  >:(

Så du ser tessiem, det behövs inga stora djur för att döda kaniner. De är så korkade djur så de förstelnar vid angepp och är en baggis att bära iväg med  :-\
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

tessiem

« Svar #4 skrivet: 16 sep-08 kl 10:40 »
Shit! Mina katter ger sig inte ens på dvärgkaninerna!
En sån katt hade jag nog gjort mig av med, vilket jobb att passa för att han inte ska ha ihjäl någon förrymd kanin!

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #5 skrivet: 16 sep-08 kl 10:42 »
Shit! Mina katter ger sig inte ens på dvärgkaninerna!
En sån katt hade jag nog gjort mig av med, vilket jobb att passa för att han inte ska ha ihjäl någon förrymd kanin!
Jotack, vi har nätat in 3 boxar för att han skulle ge fan i dem, då fiskade som sagt han ut dem under dörren istället. Fyfan  :-X Jo det blir nog Musse som får flytta, han är den ende av mina 9 som ger sig på kaninerna.  >:(
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Taggis

• vänner
« Svar #6 skrivet: 16 sep-08 kl 13:21 »
Hu vilken katt!Mina har aldrig rör varken nykläckta kycklingar el kanin ungar ,trots att tösen vid ett tillfälle hade en kaninhona med småttingar lösa i en vääldigt provisorisk inhägnad i stallet=dom hoppade ut & in som dom ville.Katterna sov på en höbal brevid  men dom rörde dom inte, men allt annat som inte tillhör familjen tar dom utan tvekan.
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #7 skrivet: 16 sep-08 kl 13:52 »
Jag har aldrig haft några problem tidigare men när de väl fått smak på det 1 gång så är det omöjligt att lära dem av med det. Det är dessutom stora kaniner runt 3kg men han har även angripit större när vi varit i närheten men då kunnat avbryta honom. han backar inte för nåt.

Nån som vill ha en okastrerad kritvit hankatt/stallkatt?  8)

Kerstin Linnea

« Svar #8 skrivet: 16 sep-08 kl 14:57 »
Jag föreslår i alla fall hagelbössan  :-[...
Jag skulle inte vilja ha hem en liten "Hanibal the canibal" i alla fall.....

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #9 skrivet: 16 sep-08 kl 15:14 »
Jag föreslår i alla fall hagelbössan  :-[...
Jag skulle inte vilja ha hem en liten "Hanibal the canibal" i alla fall.....

Så sant.. blir nog att prata med grannen,`den store jägaren`

Göthes

• Lycko hönsen de bästa är!
« Svar #10 skrivet: 18 sep-08 kl 08:03 »
Så sant.. blir nog att prata med grannen,`den store jägaren`

men vänta lite nu, katten är ju oskyldig!!
Den följde bara sina egna instinkter, jag har också en katt som har tagit en kanin en gång. Men det var ju inte kattens fel, utan mitt som inte stängt buren ordentligt!
Dessutom; ska man avliva djur som katter och hundar kan man åka till veterinären.............

Agnetha  :o
Hönan Manne (en av våra lyckohöns) brukar säga:  "Tittar med ena ögat ... Tittar med andra ögat ... Tittar med Båda Ögonen... Förstår fortfarande ingenting..."

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #11 skrivet: 18 sep-08 kl 08:08 »
men vänta lite nu, katten är ju oskyldig!!
Den följde bara sina egna instinkter, jag har också en katt som har tagit en kanin en gång. Men det var ju inte kattens fel, utan mitt som inte stängt buren ordentligt!
Dessutom; ska man avliva djur som katter och hundar kan man åka till veterinären.............

Givetvis är han oskyldig men kaninerna är mitt levebröd. Jag behöver varenda individ, och för var hona han tar förlorar jag 360 ungar i snitt x 1,5kg x 85kr= 45900:-

Det vettifan om 1 katt kan uppväga det hur många möss han än käkar...

Exotica

• Hejdeholms Gård
« Svar #12 skrivet: 18 sep-08 kl 10:35 »

Agnetha! Jag hade hellre blivit skjuten hemma än skjutsad till veterinären för att få den lilla fina sprutan av en gubbe jag inte känner i en miljö som kan göra mig stressad speciellt efter en bilresa jag inte uppskattar!  ::)
Lama, alpacka, jak & kamel - underbara nyttodjur!

Gösta

« Svar #13 skrivet: 18 sep-08 kl 11:01 »
Vad har ni för katter igentligen?
Jag har under alla mina 26 år som kaninproducent haft mellan 4 till 10 katter. De har gått fritt i stallet utan att en enda gång rört någon kanin.
När jag hade golvkättar hände det ibland att katterna sov tillsammans med kaninerna ;D
Jag ansåg att de var "anställda" av mig som råttjägare vilket jobb de skötte riktigt bra.
det gäller att katterna från början får lära sig vad som ska göras och vad som inte för röras.
Till sist måste jag nog hålla med om att om en katt ska avlivas så använd hagelbössan. Både humanare mot katten och betydligt billigare än veterinärens spruta. ;)

Göthes

« Svar #14 skrivet: 18 sep-08 kl 12:31 »
Givetvis är han oskyldig men kaninerna är mitt levebröd. Jag behöver varenda individ, och för var hona han tar förlorar jag 360 ungar i snitt x 1,5kg x 85kr= 45900:-

Det vettifan om 1 katt kan uppväga det hur många möss han än käkar...

men det var ju ändå ditt fel att kaninen blev uppäten i första hand, eftersom du inte stängt. han river väl ändå inte burar eller?

Agnetha
Hönan Manne (en av våra lyckohöns) brukar säga:  "Tittar med ena ögat ... Tittar med andra ögat ... Tittar med Båda Ögonen... Förstår fortfarande ingenting..."

Göthes

« Svar #15 skrivet: 18 sep-08 kl 12:32 »

Till sist måste jag nog hålla med om att om en katt ska avlivas så använd hagelbössan. Både humanare mot katten och betydligt billigare än veterinärens spruta. ;)

det beror kanske på vad man har för relation till sina katter.   :-[
,så jag ska inte vara så överdrivet moralisk egentligen men för mig låter det väldigt främmande att skjuta en katt hemma på gården.
Veterinärens spruta kostar f.ö 300 kr för en katt.

Agnetha

Göthes

« Svar #16 skrivet: 18 sep-08 kl 12:35 »
Vad har ni för katter igentligen?
Jag har under alla mina 26 år som kaninproducent haft mellan 4 till 10 katter. De har gått fritt i stallet utan att en enda gång rört någon kanin.
När jag hade golvkättar hände det ibland att katterna sov tillsammans med kaninerna ;D
Jag ansåg att de var "anställda" av mig som råttjägare vilket jobb de skötte riktigt bra.
det gäller att katterna från början får lära sig vad som ska göras och vad som inte för röras.

;D vad matar du dina katter med som är så gott att man inte behöver jaga kaniner?  ;)
mina katter släpar hem allt möjligt, fåglar, harar, möss, råttor, brevbäraren (ja, ni fattar  ;) . men det är väl som du skriver att man måste lära de från början vad som gäller.....

jag var hos en tjej för några år sedan som födde upp katter och marsvin. katterna tyckte att marsvinen var utmärkta sängvärmare!  ;D

Jag ger mig. Avliva katten om du tycker att du behöver göra det och gör det på det sätt som du tycker själv blir bäst.

Agnetha

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #17 skrivet: 18 sep-08 kl 12:36 »
men det var ju ändå ditt fel att kaninen blev uppäten i första hand, eftersom du inte stängt. han river väl ändå inte burar eller?

Agnetha

Men har du inte följt med i det jag skriver..katten drog ut det han kunde få ut UNDER boxdörren (2 cm springa)och åt upp kaninen(s ben) medans den ännu levde   :(

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #18 skrivet: 18 sep-08 kl 12:37 »
det beror kanske på vad man har för relation till sina katter.   :-[
,så jag ska inte vara så överdrivet moralisk egentligen men för mig låter det väldigt främmande att skjuta en katt hemma på gården.
Veterinärens spruta kostar f.ö 300 kr för en katt.

Agnetha
Här mellan 300 och 600kr
Grannens hagel kostar några ören och katten slipper våndas i en lång biltur in till stan.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #19 skrivet: 18 sep-08 kl 12:38 »

Jag ger mig. Avliva katten om du tycker att du behöver göra det och gör det på det sätt som du tycker själv blir bäst.

Agnetha

Tack

Dela detta:

* Inloggade just nu

599 gäster, 2 användare
KJE, Anders Flix

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser