Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kalle har blivi mamma!  (läst 1350 gånger)

Inga-Lena

• Gäst
Kalle har blivi mamma!
« skrivet: 09 sep-08 kl 19:46 »
En av barnens dvärg vädurar, Kalle, har blivit mamma! Jag vet inte vilken dag de föddes så vet någon hur fort de behåras? De har inte öppnat ögonen men har kort päls.

Dandelia

• Gäst
SV: Kalle har blivi mamma!
« Svar #1 skrivet: 09 sep-08 kl 20:11 »
Vid ca 3 dygn får dom päls. Vid ca 9 dagar öppnas ögonen. Grattis! Blev ni överraskade över att Kalle visade sej vara en hona? ;D

/Dandelia

Inga-Lena

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 09 sep-08 kl 21:56 »
Vid ca 3 dygn får dom päls. Vid ca 9 dagar öppnas ögonen. Grattis! Blev ni överraskade över att Kalle visade sej vara en hona? ;D

/Dandelia

Då är de födda då jag trodde.
Efter att ha blivit lite mer insatt i "kaninbranchen" förvånas jag inte av mycket! Eller rättare sagt den del av kaninägande som rör föräldrars handhavande av levande gosedjur till barn. Kalle köpte vi av en mamma som sa att hon blivit lurad att köpa en hona och en hane istället för 2 honor. Men hon och dottern (3år) hade ju redan tröttnat efter ca 2-3 mån, snabba vändningar. Kallemamma har varit den mest undfallande av kaninerna vi har. Och jag har misstänkt att det är en hona eftersom de andra honorna inte gillar Kallemamma, men gillar den andre okastrerade hanen.
De som blev riktigt förvirrade var mina 2 yngsta barn (4½år). Men nu vet de att det bara är flickor som kan få bäbisar i magen. Så sonen är lite avundsjuk på dottern, hon kan men inte han. Detta är ett väldigt trevlig sätt att komma in på detta med fortplantning! 

Notcha

• Sörmlänning som älskar djur och natur.
    • Spårglädjens kennel
« Svar #3 skrivet: 14 sep-08 kl 15:08 »
Grattis till de små! ;D
Sköt om er allihopa!

Inga-Lena

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 17 sep-08 kl 18:35 »
Jag har aldrig haft kaninungar.... men jag vet att jag inte skall peta och störa första tiden.
 ???Nu undrar jag när det är läge att kolla lite närmare hur många de är i boet? ??? De är drygt 1½v nu.
(Kalle är väldigt gosig nu och vill bli kliad och klappad!:o  Det var hon inte när vi fick henne!)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #5 skrivet: 17 sep-08 kl 21:02 »
Du kan kolla dem efter 3dagar. men ta bort honan först så hon inte blir stressad, kolla samtidigt ifall det luktar illa i boet, då kan där vara en död unge som måste ut
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Inga-Lena

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 18 sep-08 kl 17:26 »
Jag kollade boet i dag! Det luktade bra och det var 7 :o runda spralliga ungar i boet! Inte undra på att hon är trött, hungrig och väldigt törstig! Ungarna tillsammans väger nog mer än sin mamma nu, hon är så liten, mycket minder än mina andra dvärgvädurar!

Cujsan

• Vila i frid Ceasar, glömmer dig aldrig ...
    • Hermansdal
« Svar #7 skrivet: 19 sep-08 kl 08:50 »
Haha, "Kalle har blivit mamma"!  ;D

Det påminner mig om när jag var liten och hade ett marsvin som hette Ludde.
Han, eller rättare sagt hon fick också ungar...  ;D

Lycka till!
Bor på lantgård med sambo, två bonusbarn, 6 katter, 3 hundar, några avdankade travare, islänningar, ingen ardenner längre - vila i frid kära Ceasar, shettis, svärdsjöfår, linderödssvin, Belgisk jätte, påfåglar...     sen var det nog inga mer..

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #8 skrivet: 19 sep-08 kl 09:19 »
Jag kollade boet i dag! Det luktade bra och det var 7 :o runda spralliga ungar i boet! Inte undra på att hon är trött, hungrig och väldigt törstig! Ungarna tillsammans väger nog mer än sin mamma nu, hon är så liten, mycket minder än mina andra dvärgvädurar!
Inte förvånande, tänk på att hon behöver fri tillgång till mat.  :)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Inga-Lena

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 19 sep-08 kl 19:33 »
Inte förvånande, tänk på att hon behöver fri tillgång till mat.  :)

Ooo ja det har hon! Har själv ammat tvillingar så jag förstår hur "urlakad" hon måste bli!
Igår blev Bell, en annan liten dvärgvädur, mamma. Men det var väntat ;D.

Dela detta:

* Inloggade just nu

668 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser