Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Massor av småfisk.  (läst 2336 gånger)

hustran

Massor av småfisk.
« skrivet: 07 sep-08 kl 09:52 »
Den senaste tiden så formligen "kokar" vattnet i vår vik av småfiskar mellan 5-10 cm. vad är det för sort? Ser lite ut som strömming men det kan det väl inte vara. (östersjövik)    ???

Strajder

• Aspegården
SV: Massor av småfisk.
« Svar #1 skrivet: 20 okt-08 kl 09:02 »

Vurre

« Svar #2 skrivet: 20 okt-08 kl 11:58 »
Den senaste tiden så formligen "kokar" vattnet i vår vik av småfiskar mellan 5-10 cm. vad är det för sort? Ser lite ut som strömming men det kan det väl inte vara. (östersjövik)    ???

Varför skulle det inte kunna vara strömming? Upplys en ignorant.
snus? vad är priset på en pris?

hustran

« Svar #3 skrivet: 26 okt-08 kl 10:48 »
Tack för svaret, kanske var det nors. Strömmingen tror jag inte går så grunt. Dessutom jagades de av stora blanka fiskar som hoppade rätt högt. Och de jagades av en stor säl i sin tur. Spännande att se.

mix

« Svar #4 skrivet: 01 nov-08 kl 16:44 »
Tack för svaret, kanske var det nors. Strömmingen tror jag inte går så grunt. Dessutom jagades de av stora blanka fiskar som hoppade rätt högt. Och de jagades av en stor säl i sin tur. Spännande att se.

Spännande - det kan vara strömming också...Men vilka var de fina blanka firrarna? Havsöring eller? Sälen...hm, där känns det lite surt med tanke på att det kanske var långt inomskärs?
/Mix

Humleblomster

• Södermanland
    • Sanduddens djur
« Svar #5 skrivet: 03 nov-08 kl 13:41 »
Kanske löjor om det var långt inomskärs?
Här finns både barn och djur, alla unika på sitt sätt. Innehar genbank för en del av dom.
Citat från min gammelfarmor: "En kan leva hur länge som helst, bara inget kommer åt en"
http://humleblomstret.blogspot.com

Neiklot

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 04 nov-08 kl 17:22 »
Det var inte tobis då?

Fast dom går kanske inte heller så grunt?

hustran

« Svar #7 skrivet: 04 nov-08 kl 22:23 »
Ja jösses om jag visste. Nu är det lugnt och tyst igen i viken. Det varade bara en kort tid ca. 2 veckor. Däför undrar jag om det var nån sort som leker i september.

Dela detta:

* Inloggade just nu

447 gäster, 2 användare
ärt, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser