Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ägg av lohma  (läst 1460 gånger)

AnnikaE

• Södermanland
Ägg av lohma
« skrivet: 03 sep-08 kl 05:58 »
skulle jag vilja ha en bild på om det är någon som har./Annika.E
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

Sirpa

• -
SV: Ägg av lohma
« Svar #1 skrivet: 03 sep-08 kl 16:17 »
Vita Lohman eller Bruna Lohman ?
Höns och Liljor i min trädgård.

AnnikaE

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 03 sep-08 kl 16:18 »
Vita Lohman eller Bruna Lohman ?
Vita lohman tack. Värper bruna lohman bruna ägg?/Annika.E
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #3 skrivet: 03 sep-08 kl 16:47 »
Bruna lohmann värper bruna ägg, vita värper väl mig veterligen vita ägg?

Så här ser ett ägg ut från en brun lohmann, bredvid ett litet vitt förstaägg från en vit leghornshöna! Jag skulle kunna tänka mig att ägg från vit lohmann kan se ut så?
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Gräbban

• -
« Svar #4 skrivet: 03 sep-08 kl 19:57 »
Ägg fån vita Lohmann ser ut som de vita äggen man kan köpa i affären. Ägg från bruna Lohmann ser ut som de bruna man kan köpa i affären... ;D
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
« Svar #5 skrivet: 04 sep-08 kl 11:43 »
Av bruna lohman finns höns som är bruna. vita med bruna prickar och helvita.
Alla värper bruna ägg.

Brun Lohman är alltid BRUN.
Dom är inte vita med bruna prickar eller helvita.
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Päran

• Agda med 2007-års kycklingar
    • Ångermanland
« Svar #6 skrivet: 06 sep-08 kl 20:22 »
Men det finns ju faktiskt nåt som heter Lohman silver oxå, vita ibland med bruna inslag som värper bruna ägg. /P
"Bonnjänta" med hästar, kor, katter, kaniner, ankor och höns. Mignoner och blandrasankor.
Dv. Fönix, dv.Vithätta, dv.Kochin, dv.Silke,Wyandotte, Brahma, Orpington, Hedemora och blandisar. Åsså  2 barn å "gubbe" förståss.
Utanför Örnsköldsvik bor vi.

AnnikaE

• Södermanland
« Svar #7 skrivet: 07 sep-08 kl 06:42 »
Men det finns ju faktiskt nåt som heter Lohman silver oxå, vita ibland med bruna inslag som värper bruna ägg. /P
jag fär väll vänta och se vad de lägger för ägg, det ska bli spännande,för de är 4 mån om 2 veckor./Annika.E

Dela detta:

* Inloggade just nu

640 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser